Andeby Online > Diskusjonsforum > Nokon som veit....
Gå tilbake til forumoversikta ...

noekon som har litt peiling på gamle donald blader?? jeg har litt gamle jeg å men, jeg vill liksom vite om for eksempel mye: en perm av 1985 blader i det heile tatt er verdt ein del. litt sånne ting så skriv her eller kontakt meg.
msn min er ruben-mul@hotmail.com
håper jeg har lov å skrive msn min her.
20.09.2007, 22:05

donald-fan skreiv:
noekon som har litt peiling på gamle donald blader?? jeg har litt gamle jeg å men, jeg vill liksom vite om for eksempel mye: en perm av 1985 blader i det heile tatt er verdt ein del. litt sånne ting så skriv her eller kontakt meg.
Jeg trodde at "gamle blader" refererte til blader før 1975 eller så? Noen som kan avklare dette?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
21.09.2007, 18:19

Sigvald skreiv:
Jeg trodde at "gamle blader" refererte til blader før 1975 eller så? Noen som kan avklare dette?
Det kommer vel an på hvor gammel en er selv. For "donald-fan" er nok 1985 gamle, gamle dager, og de som levde på den tida er i dag blitt "oldiser"...
Tommy
25 år, Odda
21.09.2007, 18:41

Sigvald skreiv:
Hm, hvorfor akkurat det årstallet? Er et blad fom. 1976 semi-gammelt? Jeg tør påstå at gamle blader er det årstallet årets ny-myndige mennesker er født, pluss 10 år. Altså 1979 dette året. Er en ikke så nøye med det kan en si at gamle blader er 30 år eller eldre. Egentlig er det tussete å slå fast noe slikt, ettersom det varierer fra folk til folk.
Når det gjelder en perm med 1985-blader, så ville jeg syntes det var for dyrt om prisen overstiger 10 kroner bladet. Var ikke dette også tiden da DD&Co-opplagene var på det høyeste? Uansett gører de vel ikke akkurat til sjeldenhetene.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
21.09.2007, 18:43

Jeg vet ikke noe særlig selv men lurer på: når et blad er "gammelt"(1975) ca. hvor mye er det verdt da??
Superpotet!
Potet Mos
13 år
21.09.2007, 21:58

Potet Mos skreiv:
Jeg vet ikke noe særlig selv men lurer på: når et blad er "gammelt"(1975) ca. hvor mye er det verdt da??
Det kommer helt an på kvalitet (tilstand) på bladet. Et blad som er godt lest (VG for Very Good) er nok ikke verdt noe særlig, kanskje 15-20 kr for et 1975-blad, men i helt ny stand (VF) kanskje en femtilapp. Idag er bladene nede i FN før du får kjøpt de, ødelagt av dingsebumser.
Begrepet gammelt har vi diskutert før, tror konklusjonen ble at dette er et relativt begrep - årstall er mye enklere å bruke.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
21.09.2007, 22:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.