Andeby Online > Diskusjonsforum > Mannen som ville bli rik i en fei!
Gå tilbake til forumoversikta ...

Tenk at det finnes så snille mennesker som dette: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=513205908
For bare 150 kroner kan du få adressa til selveste Don Rosa!! Har veldig lyst til å legge inn adressa til Don (som er fritt tilgjengelig på Internett) som kommentar på auksjonen hans... Han har forøvrig en identisk auksjon der du kan få vite adressa til Mort Walker.
Tommy
25 år, Odda
07.08.2007, 18:17

Tommy skreiv:
Tenk at det finnes så snille mennesker som dette: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=513205908
For bare 150 kroner kan du få adressa til selveste Don Rosa!! Har veldig lyst til å legge inn adressa til Don (som er fritt tilgjengelig på Internett) som kommentar på auksjonen hans... Han har forøvrig en identisk auksjon der du kan få vite adressa til Mort Walker.
Dette er vel ren svindel. Det er vel ganske mange år siden Rosa besvarte brev med signerte original-tegninger.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
07.08.2007, 20:46

Fysj. Beskrivelsen hans prøver tilogmed å få frem at dette er verdt å bruke penger på slik at du kan "bestille" tegninger og denslags fra Rosa, for så å selge disse videre for en pen slant. Skammelig.
blue blue glass moon
under the crimson air
Innlegget blei sist redigert 07.08.2007, 23:50 av Adamant
Adamant
22 år, USA
07.08.2007, 23:50

Det fremgår at selgeren har bostedsadresse i Tromsø. Spørsmålet blir da hva hans "bysbarn" Olaf mener om dette?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
08.08.2007, 02:18

Sigvald skreiv:
Det fremgår at selgeren har bostedsadresse i Tromsø. Spørsmålet blir da hva hans "bysbarn" Olaf mener om dette?
Når du først tok bryet med å legge inn en kommentar, hadde det vært like så interessant å høre hva du selv mener, da du tidligere har fremstått som en person som har ganske nær relasjon til Rosa, og antas å ha kunnskap om hvordan Rosa opptrer mot fansen.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
08.08.2007, 08:50

Uff, uff, uff ... Dette liknar ikkje noko som helst. Kan godt hende at det ikkje er medvitent av seljaren, men annonsen hans er jo for reine skjære svindelen å rekne. Som Drikaton påpeiker er det vel ganske lenge sidan Don besvarte mail med originalteikningar. Ein annan ting eg reagerte veldig på er avsnittet «Det tar mange timer å lete etter personlige hjemme adresser til kjente tegneserietegnere. Som oftest er adressene hemmelige». Ærleg talt, innanfor Disney-teikneseriar er det på ingen måte tilfelle. Kan godt hende at Barks hadde hemmelig adresse, det veit eg ingenting om, men Don har aldri hatt det. Vi lever i ein tidsalder der dei aller fleste land har ein form for telefonkatalog som ligg gratis for bruk på Internett. Jada, eit søk etter «Don Rosa» på whitepages.com gir 36 treff, men eg går ut frå at dei fleste fans har fått med seg kva by Don bor i, og då er det sjølvsagt langt enklare å finne han. Mitt inntrykk er at ingen Disney-skaparar har hemmelig adresse, rett og slett fordi dei ikkje har bruk for det, og skulle det vera nokon, er ikkje Don ein av dei.
Og som om det ikkje skulle vera tvil om at Don ikkje har hemmelig adresse kan ein alltids google etter «Don Rosa address» og sjå resultata poppe opp. Den adressa som ligg på eit par fansider rundt omkring er faktisk heilt riktig.
Personleg må eg dessutan leggja til at eg synest at det er forkastelig å skulle tjene pengar på å selja andre folks personopplysningar på denne måten.
Sigvald skreiv:
Å? Kvifor det? Er mine meiningar meir interessante berre fordi denne tullingen bor i Tromsø? Kvar er logikken i det?
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.08.2007, 09:44

Ser ting har skjedd nå. Annonsen er blitt slettet av QXL, og selgeren er tydeligvis utestengt. Tror ingen (bortsett fra han selv) er så lei seg for det...
Tommy
25 år, Odda
08.08.2007, 09:47

Drikaton skreiv:
Sigvald skreiv:
Når du først tok bryet med å legge inn en kommentar, hadde det vært like så interessant å høre hva du selv mener, da du tidligere har fremstått som en person som har ganske nær relasjon til Rosa, og antas å ha kunnskap om hvordan Rosa opptrer mot fansen.
Ser at kommentarer fra Sigvald (iallefall et spørsmål til saken) er lagt inn i en ny tråd hos DDF(R) i danmark. Hva er egentlig grunnen til at debatter som er startet på Andeby Online blir kopiert over til DDF(R) og kommentert der, istede for at de blir videreført her inne?
Drikaton.
Drikaton
46 år, Nittedal
08.08.2007, 10:02

Eg rapporterte annonsen til QXL i går kveld, samtidig som eg sendte ein kommentar til selgar om kvifor eg meinte at annonsen hans var for svindel å rekna. Godt å vite at QXL-systemet fungerer sånn nokonlunde på den måten, iallfall.
Men seljaren er ikkje utestengt, nei. Mort Walker-annonsen hans ligg iallfall framleis ute.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 08.08.2007, 11:48 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.08.2007, 11:47

Drikaton skreiv:
Jeg mener i likhet med dere andre at dette var dårlig gjort mot Don Rosa. Fremfor å skrive en lang kommentar her i forumet tok jeg meg dog heller tid til å nevne dette også i DDF(R)-forumet, samt at jeg sendte en mail til Don Rosa om saken. Jeg fikk svar i dag. Don skriver bl.a.: He's lying if he says that he has gotten any reply from me, much less any drawings, in 2005 or 2006. I stopped replying to such messages before that, I have never signed items without dedications, and I stopped sending out drawings over 10 years ago.
Drikaton skreiv:
Hva er egentlig grunnen til at debatter som er startet på Andeby Online blir kopiert over til DDF(R) og kommentert der, istede for at de blir videreført her inne?
I dette tilfellet anså jeg denne saken som like relevant/interessant for DDF(r)-forumet som her. Vi snakker da om to fora med samme målgruppe - donaldister.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 08.08.2007, 14:39 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
08.08.2007, 14:27

Sigvald skreiv:
Drikaton skreiv:
Jeg mener i likhet med dere andre at dette var dårlig gjort mot Don Rosa. Fremfor å skrive en lang kommentar her i forumet tok jeg meg dog heller tid til å nevne dette også i DDF(R)-forumet, samt at jeg sendte en mail til Don Rosa om saken. Jeg fikk svar i dag. Don skriver bl.a.: He's lying if he says that he has gotten any reply from me, much less any drawings, in 2005 or 2006. I stopped replying to such messages before that, I have never signed items without dedications, and I stopped sending out drawings over 10 years ago.
Jeg mener vel at det først og fremst var dårlig gjort ovenfor potensielle kjøperer av adressen. Grunnen til at jeg nevner dette med DDF(R), er at jeg har lagt merke til at flere saker som er startet her på AOL blir kopiert over til DDF(R)' formum. I og for seg greit når det er samme person som oppretter i begge forumene, men å kopiere diskusjoner over til et (delvis) konkurrerende forum, er det helt greit? Det er ikke opp til meg å svare på akkurat det, men personlig synes jeg det blir litt feil.
Uansett har vi jo nå fått en veldig greit uttalelse fra Mr. Rosa, som bekrefter det jeg skrev i mitt første innlegg.
Drikaton.
Drikaton
46 år, Nittedal
08.08.2007, 14:48

Drikaton skreiv:
Grunnen til at jeg nevner dette med DDF(R), er at jeg har lagt merke til at flere saker som er startet her på AOL blir kopiert over til DDF(R)' formum. I og for seg greit når det er samme person som oppretter i begge forumene, men å kopiere diskusjoner over til et (delvis) konkurrerende forum, er det helt greit?
Tja, kvifor skulle det ikkje vera det? Når det skjer noko av donaldistisk interesse ein annan stad på nettet, er det då heilt vanleg og akseptabelt at Andeby Online-brukarar nevner det her inne òg? Og Sigvald er vel primært aktiv på DDF(R)s forum, så då er det vel ikkje rart at han vil opplyse danskane om dette og få i gong same diskusjon der. Det er heilt normalt at eit tema diskuterast fleire ulike stadar, og Sigvald ønskjer å diskutere dette med dei han føler at han diskuterer slike ting best med, sitt «heimlege» forum i DDF(R). Og når han attpåtil er snill nok til å linke til den opprinnelege diskusjonen, kan ein vel ikkje klage?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.08.2007, 15:33

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Drikaton skreiv:
Grunnen til at jeg nevner dette med DDF(R), er at jeg har lagt merke til at flere saker som er startet her på AOL blir kopiert over til DDF(R)' formum. I og for seg greit når det er samme person som oppretter i begge forumene, men å kopiere diskusjoner over til et (delvis) konkurrerende forum, er det helt greit?
Tja, kvifor skulle det ikkje vera det? Når det skjer noko av donaldistisk interesse ein annan stad på nettet, er det då heilt vanleg og akseptabelt at Andeby Online-brukarar nevner det her inne òg? Og Sigvald er vel primært aktiv på DDF(R)s forum, så då er det vel ikkje rart at han vil opplyse danskane om dette og få i gong same diskusjon der. Det er heilt normalt at eit tema diskuterast fleire ulike stadar, og Sigvald ønskjer å diskutere dette med dei han føler at han diskuterer slike ting best med, sitt «heimlege» forum i DDF(R). Og når han attpåtil er snill nok til å linke til den opprinnelege diskusjonen, kan ein vel ikkje klage?
Absolutt ikke. Fint å vite hva danskene mener om dette!
"Å bli født rik er ingen bragd. Å bli rik gjennom ærefullt, hardt arbeid og å kjenne landlivets rytme i sitt hjete - det er sann storhet!"
blaka1
Lillehammer
11.08.2007, 21:16

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.