Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Freddy Milton

Andeby Online > Diskusjonsforum > Freddy Milton

Gå tilbake til forumoversikta ...

SvK skrev i en annen tråd:

En minst like stor overraskelse er at fyren trekker frem Freddy Milton, som er en utrolig svak tegner.

Jeg har ingenting imot Freddy Milton, og når jeg går gjennom historiene hans på coa/inducks så ser jeg at flere av historiene har jeg lest ekstremt mange ganger, fordi de er historier som jeg liker.
Dette er fordi jeg liker tegnestilen hans, og manusenene har får, er etter mitt skjønn veldig gode. Det gjør det lettere for Milton å "skjule" sine "svake" tegneferdigheter.

Konklusjon: Freddy Milton er en tegner jeg liker, samtidig som han får gode manus som gjør at alle (ialfall jeg) liker å lese historiene på gang, på gang, på gang...

Hva synes dere?

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Innlegget blei sist redigert 08.07.2007, 02:51 av Azzout

Azzout
14 år, Tromsø

08.07.2007, 02:37

Det var vel Svk som skrev dette, og ikke Sølve. Går også ut fra at du mener Miltons tegneferdigheter, og ikke kunnskaper om tegning. Uansett synes jeg Freddy Milton er en veldig dyktig tegner, og jeg er veldig glad for at akkurat han har tegnet to av historiene mine så langt. Så lenge som Milton har vært med i bransjen er han jo nærmest for en legende å regne...

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

08.07.2007, 02:49

Tommy skreiv:

Det var vel Svk som skrev dette, og ikke Sølve. Går også ut fra at du mener Miltons tegneferdigheter, og ikke kunnskaper om tegning.

Rettet. ;-)

Så lenge som Milton har vært med i bransjen er han jo nærmest for en legende å regne...

Han har vært med lenge, men han har ikke lagd altfør mange historier enda...

Tittelen "legende" ville jeg kanskje gitt andre mer produktive tegnere som bla. Tony Strobl og Marco Rota.

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Innlegget blei sist redigert 16.07.2007, 22:59 av Azzout

Azzout
14 år, Tromsø

08.07.2007, 02:57

Vel, smak og behag, det hersker vel delte meninger. Jeg husker f.eks. en anmeldelse av et Donald-blad av Øyvind Holen, hvor han mente Milton tegnet direkte dårlig.
En av de tingene jeg synes er verst med Milton, er at han ofte ikke tegner skygge på figurene. Det ser utrolig dumt ut, spør du meg.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

08.07.2007, 14:15

Freddy Milton er en god historieforteller og han har laget en rekke gode serier med bl.a. Hakke Hakkespett (noen er utgitt som album på norsk), Familien Gnuff (også album på norsk) og en masse Disney-serier. Men hans hovedverk er nok de ti albumene "En dekalog over Janteloven".
Han har også bodd i Nederland og jobbet sammen med Daan Jippes.
Freddy Milton
Miltons disneyserier

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 08.07.2007, 16:16 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

08.07.2007, 16:15

Milton´s bedste Donald historier er dem som han lavede sammen med Jippes i 1970´erne, synes jeg. Jeg vil også gerne nævne hans Sheerluck Homes historier fra samme periode...

"LIFE IS BUT A GAMBLE. LET FLIPISM CHART YOUR RAMBLE:"

Hans Christensen
Danmark

08.07.2007, 22:27

SvK skreiv:

Vel, smak og behag, det hersker vel delte meninger. Jeg husker f.eks. en anmeldelse av et Donald-blad av Øyvind Holen, hvor han mente Milton tegnet direkte dårlig.

Freddy er en av de virkelig bra tegnerne - bl.a. fordi stilen er heller konservativ. Jeg traff ham på DDF(r)s sommermøte i 2005 og fikk svært godt inntrykk av ham.

En av de tingene jeg synes er verst med Milton, er at han ofte ikke tegner skygge på figurene. Det ser utrolig dumt ut, spør du meg.

Han går uansett langt utenpå mer modernistiske tegnere som Miquel.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

09.07.2007, 20:56

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.