Andeby Online > Diskusjonsforum > Kontotull hos Egmont
Gå tilbake til forumoversikta ...

Sammen med de to siste forsendelsene (De komplette årgangene 52) og (Legenden om Blueberry 9) har det fulgt med den lapp hvor det fremgår at Egmont har gått over til nytt datasystem. De av abonnentene som benytter nymotens opplegg som nettbank må naturligvis innformeres tydelig om dette. Selv bruker jeg brevgiro og blir ikke berørt av dette. En ting er at jeg mottar stadig nye eksemplarer denne lappen (som om jeg ikke har nok papiravfall fra før). Verre er det at Egmont til gjengjeld har droppet det tradisjonelle følgebrevet med info/kommentarer omkring den nye boken. Dette er for dårlig. Slik blir det dessverre når alt dreier seg om nettbankfolket. Det hadde være fint om noen, f.eks. Olaf - på vegne av AOL, kunne ta kontakt med Egmont og be dem rydde opp i dette og få følgebrevene tilbake igjen. En CBSV-forendelse i august uten følgebrev er det vel ingen som ønsker seg - neppe heller nettbankfolket?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
25.06.2007, 22:05

Tror nok de fleste velger nettbank. Dette er mye rimeligere enn andre måter å betale på. Selv har jeg Skandiabanken og betaler ingen gebyrer for å betale i nettbanken. Dessuten ligger alle kontonummer som jeg har betalt til tidligere lagret der og jeg kan enkelt legge inn nye regninger. Må allikevel tilså at jeg ergrer meg litt over regningene til Serieverket som jeg må betale til Barnas PC-klubb. Lurte lenge på hvorfor jeg brukte så mye penger på Barnas PC-klubb. Dersom Serieverket har problemer med å få inn sine penger, så bør de få en egen konto som heter Serieverket.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
25.06.2007, 23:05

Det hadde være fint om noen, f.eks. Olaf - på vegne av AOL, kunne ta kontakt med Egmont og be dem rydde opp i dette og få følgebrevene tilbake igjen.
Hør! Hør!
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
26.06.2007, 01:19

Sigvald skreiv:
Selv bruker jeg brevgiro og blir ikke berørt av dette.
Så selv om omleggingen ikke berører deg, lager du en overskrift der Egmont blir beskyldt for tull med kontonummrene?
Det er idag 2.5 millioner nordmenn som bruker nettbank, og 85% av førtiåringene har tatt disse nymotens greiene ibruk.
Vel, vel, da er det bare å vente på at Olaf setter igang en underskriftskampanje på vegne av AOL, for å få tilbake følgeskrivene. Mener å huske at han tidligere har sagt at han gjerne stiller seg i spissen for slike initiativ.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 26.06.2007, 04:55 av Drikaton
Drikaton
45 år, Nittedal
26.06.2007, 04:55

Sigvald skreiv:
(...) som benytter nymotens opplegg som nettbank (...)
OT
Av ren nysgjerrighet lurer jeg bare på en ting; Hvor gammelt må noe være før det ikke lenger er nymotens opplegg? Den første nettbanken kom jo faktisk i 1996…
Innlegget blei sist redigert 02.07.2007, 16:32 av Fergus
Fergus
25 år, Grimstad
02.07.2007, 16:31

Fergus skreiv:
Sigvald skreiv:
(...) som benytter nymotens opplegg som nettbank (...)
OT
Av ren nysgjerrighet lurer jeg bare på en ting; Hvor gammelt må noe være før det ikke lenger er nymotens opplegg? Den første nettbanken kom jo faktisk i 1996…
39 år, såklart. :)
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
02.07.2007, 17:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.