Andeby Online > Diskusjonsforum > Wanted!
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

I henhold til den nyeste Donald Pocketen vil det i neste uke utkomme en ny tema-mammutbok denne gang med fokus på Western. Tittelen er "Wanted!". Selv synes jeg at "Wanted dead or alive" hadde vært en bedre tittel. Det er mer autentisk, dessuten refererer det også en til en klassisk Bon Jovi hit fra 1986.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
12.06.2007, 22:43

Jeg er enig, Sigvald.
"Wanted" høres dirkete uproft ut, og tittelen lurer nok ikke like mange, i motsetning til det Bon Jovi-tittelen ville gjort...
borteherfra
15 år, Tromsø
12.06.2007, 22:54

Sigvald skreiv:
I henhold til den nyeste Donald Pocketen vil det i neste uke utkomme en ny tema-mammutbok denne gang med fokus på Western. Tittelen er "Wanted!"
Nei, sjå på coveret til boka. Tittelen er rett og slett Donald Duck - Western
Innlegget blei sist redigert 12.06.2007, 23:11 av Eirikb
12.06.2007, 23:11

Oi, denne virker interresant.
Jeg er veldig stor fan av klassiske western-filmer og da virker denne boka som et must
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
13.06.2007, 13:39

Adamant,
Sigvald skreiv:
I henhold til den nyeste Donald Pocketen vil det i neste uke utkomme ...
Så det er vel for tidleg å uttale seg bombastisk om noko som helst -- men eg blir svært overraska om det ikkje blir ein kraftig andel opptrykk, ja.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
13.06.2007, 19:21

Den må kjøpes, og spares til ferien! :)
EDIT: Boken heter da slettes ikke "Wanted!", men "Western".
Innlegget blei sist redigert 15.06.2007, 16:02 av Stormogulen
Stormogulen
15 år, Notodden
15.06.2007, 07:33

Adamant skreiv:
...så hva er innholdet? Mye opptrykk?
Frå kolofonen: Deler av innholdet er tidligere publisert i: Onkel Skrue 8/81, 17/81, 2/82, 22/83, 3/90, 8/93. Skrue Pocket 21/87, 88/98. Donald Pocket 5/70, 42/81, 48/82, 68/86
Sjølv om ein ikkje er vant til å sjå nummer på Skrue Pocket / Donald Pocket i kombinasjon med årstal på den måten, bør dette vera forståeleg likevel. Virker dette som mange opptrykk, kjem det òg fram av kolofonen at boka inneheld nye historier, då det òg står informasjon her om kven oversetjaren av nye seriar er.
Nøyaktig kva historier det er som står i boka har eg ikkje sett meg inn i, då eg sparer boka til ein flytur.
Og ja, tittelen på boka er rett og slett «Western». På coveret og på bokryggen står det «Donald Duck» med mindre bokstavar framfor ordet, medan på side 1 står det rett og slett berre «Western».
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.06.2007, 11:35

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Tittelen på boka er rett og slett «Western». På coveret og på bokryggen står det «Donald Duck» med mindre bokstavar framfor ordet, medan på side 1 står det rett og slett berre «Western».
Riktig. Det var nok bare jeg som ble en smule forvirretav reklamen for denne boken i DP 323.
På baksiden står det bl.a.: "Der hver skyter har større ordforråd enn sin herre og pistodueller er den vanligste form for dialog." Dette må være feil. I det ville vesten ble det da først og fremst benyttet revolvere ikke pistoler. Hva sier dere - burde ikke slike fakta være korrekte i slike utgivelser?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
18.06.2007, 19:04

Sigvald skreiv:
Hva sier dere - burde ikke slike fakta være korrekte i slike utgivelser?
Burde ikke fakta være korrekte i alle utgivelser?
borteherfra
15 år, Tromsø
18.06.2007, 19:14

Sigvald skreiv:
pistodueller er den vanligste form for dialog
Tja, jeg synes pistodueller høres ganske artig ut, jeg... 
Tommy
25 år, Odda
18.06.2007, 19:16

En revolver er uansett en pistol.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
18.06.2007, 22:31

Så lenge vi slipper disse skumle pekefingerduellene vi fikk i enkelte sensurerte pockethistorier i gamledager så er jeg fornøyd. 
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
19.06.2007, 01:09

Sigvald skreiv:
På baksiden står det bl.a.: "Der hver skyter har større ordforråd enn sin herre og pistodueller er den vanligste form for dialog." Dette må være feil. I det ville vesten ble det da først og fremst benyttet revolvere ikke pistoler. Hva sier dere - burde ikke slike fakta være korrekte i slike utgivelser?
Fra Wikipedia: Pistol er et fellesnavn for enhåndsopererte skytevåpen. Våpen som går under denne betegnelsen er revolvere, semi-automatiske pistoler, helautomatiske pistoler, og enkeltskudds pistoler
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 19.06.2007, 09:41 av Drikaton
Drikaton
46 år, Nittedal
19.06.2007, 09:40

Drikaton skreiv:
Sigvald skreiv:
Fra Wikipedia: Pistol er et fellesnavn for enhåndsopererte skytevåpen. Våpen som går under denne betegnelsen er revolvere, semi-automatiske pistoler, helautomatiske pistoler, og enkeltskudds pistoler
Du skal ikke tro på allt du leser på Wikiepdia. :)
Enig i at revolver går under fellesbetegnelsen "pistol" :)
Stormogulen
15 år, Notodden
19.06.2007, 18:20

Adamant skreiv:
...så hva er innholdet? Mye opptrykk?
Det ser ut som det er tre tidlegare uutgjevne historier og ein uutgjeven einsidar i boka. (I tillegg kan eg opplyse om at det er trykt opp att ei historie frå ein jubileums-/temapocket frå 1999. Håpar ikkje dette skjer fleire gonger.)
20.06.2007, 00:29

Jeg tror faktisk at det allerede har skjedd en gang før, uten at jeg husker konkret hvilket tilfelle.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
20.06.2007, 01:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.