Andeby Online > Diskusjonsforum > RAPTUS VON RUPP
Gå tilbake til forumoversikta ...

Egmont (Og andre forlag for den saks skyld) ville etter det jeg har hørt krympe karaktergalleriet litt. Helt tullete etter min mening. Derfor ser vi ikke mer av hverken Von Rupp, kladden, Maddam Mim, Storeulv, super-langbein, mikro- midas, Klodrik osv. Det som er sikkert er at vi kommer til å se mindre av dem. Helt fjollete.
Duckern
16 år, Karmøy
04.06.2007, 14:07

Azzout skreiv:
Madam Mim og Storeulv skal bare holde seg unna, og ikke komme tilbake igjen..
Madam Mim er ikke av de mest morsomme nei, men Storeulv har jeg sansen for.
Duckern
16 år, Karmøy
04.06.2007, 19:34

Duckern skreiv:
Egmont (Og andre forlag for den saks skyld) ville etter det jeg har hørt krympe karaktergalleriet litt. Helt tullete etter min mening. Derfor ser vi ikke mer av hverken Von Rupp, kladden, Maddam Mim, Storeulv, super-langbein, mikro- midas, Klodrik osv. Det som er sikkert er at vi kommer til å se mindre av dem. Helt fjollete.
Ikke alle personene som er nevnt ovenfor er vekk fra historiene. Vi har nå sett Super-Langbein flere ganger i det siste. I januar fikk vi sågar også en ulvehistorie for første gang siden 2004. Raptus og Klodrik dukker stadig opp i pocket-historier, så de er ikke "ute". Forøvrig er jeg enig i at det brede spekteret i persongalleriet bør benyttes, og ikke krympes.
Men, for å komme med et helt konkret spørsmål. Hvis en forfatter kom opp med en god historie hvor f.eks. Moby Duck er med - ville da Egmont ha laget historien, eller ville de ha refusert den - på tross av at den er god - på den bakgrunn at de (så vidt jeg har skjønt) har "bestemt" at Moby ikke skal brukes mer i nye historier?
Personlig synes jeg alle Disneykarakterene burde være "fritt vilt" for forfatterne å inkludere i historiene såfremt man holder seg til disse personenes karaktertrekk (i vid forstand) og de ikke gis roller som åpenbart kolliderer med deres personlighet.
Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo
Innlegget blei sist redigert 04.06.2007, 22:40 av Ruben V.
04.06.2007, 22:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.