Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hvor kjøper du tegneserier?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvor kjøper du tegneserier?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Det kunne være artig å få vite litt om forum-medlemmenes kjøpevaner. Hvor handler du Disney-serier og andre blader? Og er du fornøyd med utvalget?

Selv stikker jeg innom Tronsmo, Outland og Lucky Eddie når jeg er i Oslo, men vår lokale ICA-butikk har faktisk også et ganske bra utvalg. Her finner du blant annet Zits, Conan, Agent X9, Oppgulp, Kollektivet, M, Rocky, Sprint, Nemi, Tex Willer, diverse Donald-pocket og et par manga-utgivelser.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

21.04.2007, 13:58

Selv gjør jeg unna den "vanlige" handelen (les: blader) som Pondus, Donald og slikt i den første butikken/bensinstasjonen jeg ser det nye nummeret i, mens album og bøker kjøper jeg i Seriebutikken i Sarpsborg.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

21.04.2007, 14:20

Jeg pleier å kjøpe på Meny i Hof og på Eidsfoss Landhandel.Men det er størst utvalg på Meny.

Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn

LS
11 år, Hof

21.04.2007, 14:44

Jeg kjøper alt i **Seriebutikken** . Men det finnes ingen butikker som har alt, så jeg titter igjennom Narvesen, Obs, m.fl. Når jeg finner noe som Seriebutikken ikke har, sender jeg bare en mail til Seriebutikken og ber de bestille inn det jeg savner. Og da ligger det klart i min handlekurv neste gang jeg er der.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

22.04.2007, 09:14

De vanlige får jeg fra en tidligere kollega som kjører budbil. De er gratis. Så kjøper jeg til litt her og der alt ettersom.

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
39 år, Giske

29.05.2007, 02:35

Kjøper nye Donald blader, samt pockets og Pondus på Coop mega. Brukte blader kjøper jeg på Løvaas bruktbu i Stavanger ;)

Duckern
16 år, Karmøy

31.05.2007, 15:35

i SERIEBUTIKKEN.

Tobias
13 år, Sarpsborg

31.05.2007, 15:40

Pleier å kjøpe Donald Duck og noen ganger Donald Pocket på Narvesen ved flytogterminalen på Oslo S siden de alltid legger ut nye blader på søndager..

Har gjort det til en tradisjon å dra inn til Oslo S på søndag for å kjøpe dem ;-)

Portalen snurrer så vilt at alt som Donald eier, blir suget inn der

Pierce
25 år, Stavanger

05.06.2007, 11:57

Disney-tegneserier kjøper jeg i vanlig butikk eller bensinstasjon (bortsett fra HOF og CBSV som jeg abonnerer på). Av andre tegneserier er det for det meste de som blir utgitt av de mindre norske forlagene i Norge jeg kjøper, og da bestiller jeg vanligvis over nett.

Tommy
24 år, Odda

05.06.2007, 15:10

Jeg kjøper vanlige norske blader på Narvesen eller den lokale Bunnpris'en. Latterlig nok er ofte utvalget bedre på Bunnpris på Byåasen enn på Narvesen i Nordre gate.

Utenlandske serier og norske serier som ikke finnes på Narvesen (f.eks. Jason) kjøper jeg på Outland. Dersom Outland er trege med å ta inn ting eller dersom prisdifferansen er stor, i Outlands disfavør, så kjøper jeg over nettet, hovedsaklig fra Amazon.

Jeg abonnerer på CBSV og Blueberry og har hittil kjøpt nesten alt som Serieverket har utgitt.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

05.06.2007, 21:56

På loppisar endast för att det är billigare

General Fredrik

General Fredrik
20 år, Sverige

08.06.2007, 12:22

Nestor Burma skreiv:

....Jeg abonnerer på CBSV og Blueberry og har hittil kjøpt nesten alt som Serieverket har utgitt.

Kan man spørre om hva du ikke kjøpe?

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

08.06.2007, 20:50

Øyvind Braaten skreiv:

Nestor Burma skreiv:

....Jeg abonnerer på CBSV og Blueberry og har hittil kjøpt nesten alt som Serieverket har utgitt.

Kan man spørre om hva du ikke kjøpe?

Selvsagt. :-) Jeg kjøpte ikke "Tepper" av Craig Thompson fordi jeg hadde den fra før på engelsk. Dessuten så avbestilte jeg Bone av samme grunn, men den fikk jeg allikevel, og ettersom den var så fin, dvs. med farger og hardcover, så beholdt jeg den. "Evige netter" hadde jeg også allerede kjøpt på engelsk, men jeg synes det var så bra at den ble utgitt på norsk at jeg tenkte at det må jeg støtte opp om.

For å si det slik; Serieverket har ikke gitt ut en eneste dårlig tegneserie ennå. Alt har vært verdt å kjøpe, og ting jeg ikke kjente til fra før, som "Fotografen" og "Rabbinerens katt" har gitt nye og fine leseropplevelser. Jeg er storfornøyd. Og nå kommer altså Bilals siste hovedverk. Bedre kan det knapt bli. :-D

Nestor Burma
43 år, Trondheim

08.06.2007, 23:19

Er det lenge siden du fikk Fotografen i posten? Har ikke sett noe til mitt eksemplar ennå og er veldig spent på hvordan den er. Enig i at alle utgivelsene i Serieverket har vært av høy kvalitet. Selv har jeg kun avbestilt Bone og 100 bullets. Begge fordi jeg har dem på engelsk. Regner med at det vil være eneste grunn til at jeg noengang avbestiller.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

09.06.2007, 14:37

Chrisron skreiv:

Er det lenge siden du fikk Fotografen i posten? Har ikke sett noe til mitt eksemplar ennå og er veldig spent på hvordan den er. Enig i at alle utgivelsene i Serieverket har vært av høy kvalitet. Selv har jeg kun avbestilt Bone og 100 bullets. Begge fordi jeg har dem på engelsk. Regner med at det vil være eneste grunn til at jeg noengang avbestiller.

Fotografen var i hus den 6. mai.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

09.06.2007, 17:50

Hmm. Da tror jeg nesten jeg skal kontakte Egmont og høre om det har skjedd en glipp..

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

09.06.2007, 18:34

Boka har ikkje kome hit heller, så du er ikkje den einaste, Chrisron. Vil gå ut frå at den kjem til den som venter.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

09.06.2007, 18:40

OK, takk Olaf. Jeg hadde inntrykk av at alle hadde fått bøkene nogenlunde samtidig hittil, men da skjønner jeg at jeg har tatt feil. Da kuler jeg'n med å ringe.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

09.06.2007, 18:47

Jeg opplevde det samme med "Losers". Jeg leste her i forumet at noen hadde mottatt den, men ukene gikk og jeg fikk ingenting. Da jeg endelig kontaktet Serieverket pr. mail viste det seg at det hadde skjedd en feil. Da kom boken ganske raskt.

I disse dager er det vel "100 Bullets" som bør ramle ned i postkassene til folk.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

09.06.2007, 20:43

Donald abonnerer jeg på, ellers pleier jeg å kjøpe blader i vanlige butikker.

Andy19955

29.08.2008, 20:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.