Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Årets - rattatatata - sommerlesning...

Andeby Online > Diskusjonsforum > Årets - rattatatata - sommerlesning...

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Tommy skreiv:

Wilfu skreiv:

Kunne forsåvidt tenkt meg en av disse historiene fra onkel Skrues skattekiste, eller hva de heter, jeg. Nå fikk jeg "Reisen til Key West" i fjor, som var den historien jeg ønsket meg mest av alt, og vi har fått den der de drar til Grand Canyon også - men det er da mange flere lignende historier (skrevet av fantastiske Miguel Pujol) som ikke har kommet i DD enda.

Kjøpte nettopp et brukt album med historien "Kappløp i Alpene" (Skrue-skattekiste-historie) og må si at den historien bekreftet noe av det inntrykket jeg har fått etter å ha lest både "Reisen til Key West" og "Tur-retur Grand Canyon" de to siste årene: disse historiene liker jeg absolutt ikke. Noen momenter jeg ikke liker: unaturlig og veldig gjentakende dialog, Skrue blir hele tiden unødvendig og unaturlig sint, det samme poenget gjentas opptil flere ganger osv... Selve plottet for historien er kanskje bra nok, men måten manuset er formet på synes jeg er mildt sagt svakt. Noen vil sikkert bli sint over å lese dette, men det er altså det inntrykket jeg har av skattekiste-historiene.

Vi to tar dette utenfor etterpå, ok, Tommy? :-)

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
20 år, Bamble

28.05.2007, 01:25

I fjor fekk vi ein teikneserieversjon av «Pirates of the Caribbean: Dead man's chest» som sumarlesning. Rettnok i eit eiget hefte og i kombinasjon med ei gamal Murry-historie, men likevel då. Eg synest at det er merkeleg at dei valde å gi ut ein teikneserieversjon av toaren når dei aldri gjorde det same med einaren, men det kjem til å vera enno merkelegare dersom dei ikkje gjer det same med trearen. Så eg tipper vi får «At world's end» som sumarlesning i år. I så tilfelle gjenstår det sjølvsagt om dei våger å trykke slikt sjørøverstoff innstifta i sjølve bladet eller om vi får nok ein 152-sider.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

28.05.2007, 22:21

Den kommer nok til å være i eget hefte tenker jeg, i tradisjon med de andre tegnede versjonene av filmer.

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

28.05.2007, 23:21

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg synest at det er merkeleg at dei valde å gi ut ein teikneserieversjon av toaren når dei aldri gjorde det same med einaren

Det har vel sammenheng med at ingen hadde antatt at eneren skulle få en slik voldsomt popularitet da den kom. De Høyre Herrer (må ikke forveksles med Det Gode Selskap) i Disney holdt jo faktisk på å stoppe hele filmen.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Innlegget blei sist redigert 28.05.2007, 23:26 av Guffen Delbekk

Guffen Delbekk
23 år, Halden

28.05.2007, 23:25

Naah..

Når man har sett filmen tror jeg det skal godt gjøres å få en slik (Pirates...) historie til å falle i smak, ettersom filmen inneholdt mye action og en del humor, må altså denne historien inneholde ENDA mere får å falle noenlunde i smak..

[OT] Sykt mange (8) som har bursdag idag... Legg merke til at mange av jubilantene har et "gjentagende" nick..

Forøvrig må jeg også gratulere Det Gode Selskaps leder, formann, president, sekretær og varamedlem med dagen...;-)[/OT]

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Azzout
14 år, Tromsø

29.05.2007, 01:38

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.