Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

«Den minste tegneserien i verden»

Andeby Online > Diskusjonsforum > «Den minste tegneserien i verden»

Gå tilbake til forumoversikta ...

Saman med DD&Co nr. 7 frå 1999 kom det eir bilag med namnet «Den minste tegneserien i verden». Sidan eg ikkje har bilaget vart eg litt nysgjerrig. Kor stor er teikneserien? Går det an å lese teikneseriane i han? Er det nokon som veit om det finst ein rekord på verdas minste teikneserie, og i tilfelle kven som har denne rekorden og kor stort heftet er?

I tillegg lurer eg på om det er nokon her som har både dette heftet og ein scanner. Inducks manglar nemleg ein scan av framsida på heftet. Scanen kan sendast til ebi[krøllalfa]inducks[punktum]org. Helst i stor oppløysing.

Innlegget blei sist redigert 21.05.2007, 20:43 av Eirikb

Eirikb

21.05.2007, 20:42

Jeg har den!

...et eller annet sted... Vil tippe den er rundt 5 cm høy... og ja, det går ann å lese teksten i heftet. Men det forutsetter et relativt godt syn.

*Fortsetter å lete*

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

21.05.2007, 21:28

Fulgte det ikkje med eit forstørringsglas? Eg meinar i alle fall det. Mitt står heime på guterommet i same Donaldperm som hovudbladet.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Innlegget blei sist redigert 21.05.2007, 23:52 av Loke Aesir

Loke Aesir
23 år, Vik

21.05.2007, 23:51

Loke Aesir skreiv:

Fulgte det ikkje med eit forstørringsglas? Eg meinar i alle fall det.

Jo, jeg husker også at det gjorde det.

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

22.05.2007, 00:56

Det var lidt en sjov sag - for bladet blev jo tydeligvis lavet for at lave en Guinness-rekord, og bladet var da også med den danske rekordbog det år - men på samme side var der omtalt en anden lille tegneserie - som var mindre... Øh... What?

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

22.05.2007, 13:22

Har ikke selv det lille blad (såvidt jeg husker), men for nogle år siden udgav det danske Free Comics deres bud på verdens mindste tegneseriehæfte (som også hed Free comics). Bladet er ca. 1,5 cm bred, og 2,5 cm høj. Ved ikke om det er på grund af mine unge øjne, eller ... men jeg kan godt læse hvad der står i det, så teksten er dog ikke helt lille.

The wise Little Hen:)

Innlegget blei sist redigert 22.05.2007, 15:58 av Mathias bøgh

Mathias bøgh
18 år, Danmark

22.05.2007, 15:57

Jeg har det. Tviler på at det er verdens minste tegneserie...

Duckern
16 år, Karmøy

22.05.2007, 20:31

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Loke Aesir skreiv:

Fulgte det ikkje med eit forstørringsglas? Eg meinar i alle fall det.

Jo, jeg husker også at det gjorde det.

Det kan nok stemme, for jeg mener å huske at jeg leste bladet med forstørrelsesglass. Men så må jeg også lese Sætre-bladene med forstørrelsesglass... Vel, det vil si jeg burde strengt tatt lese dem med forstørrelsesglass. :-)

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Innlegget blei sist redigert 22.05.2007, 21:10 av Ruben V.

Ruben V.

22.05.2007, 21:08

Tegneseriens eksakte mål er 57x41 mm, enten den nå er minst i verden eller ikke.

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

25.08.2007, 20:47

Eirikb skreiv:

I tillegg lurer eg på om det er nokon her som har både dette heftet og ein scanner. Inducks manglar nemleg ein scan av framsida på heftet. Scanen kan sendast til ebi[krøllalfa]inducks[punktum]org. Helst i stor oppløysing.

Jeg ser at inducks ikke har fått opp noe bilde ennå, så jeg kan sende deg en scan.

Et bidrag til diskusjonen også - heftet hevder ikke å være den minste tegneserien i verden, men den minste Disney-tegneserien i verden. Disney- står i mikroskrift, så ved første øyekast kan den minne om en fluelort.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

05.11.2007, 09:59

Kan det hvere på størrelse med Donald-kjeks-tegneseriene? Så det i butikken.

Lettere sagt, jeg lurer veldig på hvor liten denne mikro-tegneserien er. :-D

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

05.11.2007, 14:31

V-vidvei skreiv:

Lettere sagt, jeg lurer veldig på hvor liten denne mikro-tegneserien er. :D

Lars Martin skreiv:

Tegneseriens eksakte mål er 57x41 mm

It was all started by a mouse...

Audun

05.11.2007, 14:41

Wow! Er den leslig?

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

17.11.2007, 11:20

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.