Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Rike indianere

Andeby Online > Diskusjonsforum > Rike indianere

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

1959,1976 og 1999, ifølge linken min til inducks......

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

16.05.2007, 13:38

Nils Petter skreiv:

Men den historien jeg siktet til er eldre. Utgitt første gang i Norge på femtitallet og trolig tegnet av Gil Turner eller Jack Bradbury. Grisene drar på ferie i Storebrors bil, som såvidt jeg husker ligner en Jeep av den typen amerikanerne brukte under 2. verdenskrig. Storeulv (og Lilleulv) følger etter i et gammelt vrak av en veteranbil. Storeulv bruker luktesansen for å finne ut hvilken vei grisene har tatt. Det er alt jeg husker. Skal prøve å finne historien, men det er ikke alltid så enkelt med biserier.

Jeg fant den, for de som er interessert. En artig og litt uvanlig historie laget av (ikke uventet) de to gamle mestrene Carl Fallberg og Jack Bradbury.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

16.05.2007, 20:57

Adamant skreiv:

Spesialheftet er vel ikke stort vanskeligere å få tak i enn de vanlige Donald-bladene fra samme år, og de er alle like lett tilgjengelige i årgangsbøkene. De aller fleste som har Donald-blader fra 1954 til å lese (istedetfor samlekopier som ikke må røres) har også dette heftet, og det spiller dermed mindre rolle om det ble utgitt i det vanlige bladet fremfor et ekstrahefte.
Ikke at det betyr at Egmont ikke bør trykke disse historiene, men av notisen de skrev virker det som om historien aldri er utgitt på norsk tidligere, og det stemmer som nevnt ikke. De kunne da skrevet "Tidligere utgitt i Walt Disneys Spesialhefte 1954/03".

OK, jeg er med på at de gjerne kunne ha angitt at den tidligere er utgitt i dette spesialheftet, men jeg holder fast ved at det at spesialheftene er inkludert i årgangsbøkene er å regne som en bonus - en veldig bra bonus. Rent teknisk stemmer det derfor at den ikke tidligere er utgitt i DD&Co. Ideelt sett er jeg enig i at det ihvertfall for oss som er samlere vil være et pluss om det angis hvor en historie er utgitt tidligere - i den grad den er tidligere utgitt på norsk - selv om den ikke nødvendigvis er utgitt i DD&Co.

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

17.05.2007, 22:43

En og to og tre indianere,
fire og fem og seks indianere,
sju og åtte og ni indianere,
ti indianere små!

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

17.05.2007, 22:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.