Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

(of topic) Hvilke hobbys har du foruden Anders And

Andeby Online > Diskusjonsforum > (of topic) Hvilke hobbys har du foruden Anders And

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg synes det kunne være sjovt at høre hvilke hobbyer i har her på forumet...
Selv er jeg akvarist.

-Kom Mir, Beni Hasan, El Fant and Aswan
-Tell benny that it is a crocodile that I want!

The Crocodile Collector, Don Rosa

andeJohan
17 år, Danmark

17.05.2007, 16:58

Er der ingen der har en hobby??

andeJohan
17 år, Danmark

17.05.2007, 18:13

Udover Anders/Donald arbejder jeg en del med computer - er selvlært på en del områder omkring databaser og billedbehandlingsprogrammer. Naturen er også vigtig for mig, planter og dyr, I ved.
I øvrigt har vi en tråd om samme emne på Dansk Donaldist-Forenings off-topic-forum, så der kan du da også kigge.

Genialt citat af Rosa for øvrigt - det er virkelig en af de uoversættelige wordpuns...
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=1722

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

17.05.2007, 18:16

Hobbyer har jeg, ja. Kanskje litt i overkant også til og med:-). Foruten tegneserier, så er den primære hobbyen bygging av båtmodeller, i både plast og tre og små modellfly. Flightsimulator er også en stor interesse, men dette har kommet litt i bakgrunnen det siste året da. Ellers så blir det endel fotografering, da fortrinnsvis båter/skip og fly. Såkalt "planespotting" og "boatspotting". I og med at jobben min er billakkerer, så blir det nødvendigvis litt bilarbeid også i fritiden, enten en vil eller ikke.....:-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

17.05.2007, 19:36

andeJohan skreiv:

Selv er jeg akvarist.

Jeg driver bl.a. med turmarsj og slektsforskning.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

17.05.2007, 23:07

Sigvald skreiv:

andeJohan skreiv:

Selv er jeg akvarist.

Jeg driver bl.a. med turmarsj og slektsforskning.

Et resultat av Sigvalds slektforskning kan man finne her ;)

Selv driver jeg med lange sykkelturer og unnasluntring..

Innlegget blei sist redigert 17.05.2007, 23:15 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

17.05.2007, 23:12

andeJohan skreiv:

Selv er jeg akvarist.

Akvarist? Lyder både eksotisk og smått eksentrisk. :-)
For min del: lesning, musikk, filmer, venner og reiser (+ "jenter, fester og alt som er gøy";-). Mer på hjemmesida

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

18.05.2007, 02:38

Synes ikke akvarist lyder langt så eksentrisk som vexhiloquist gør det - mener at det skulle betyde flagkender, hvilket også er en af mine områder.
Ændernes slægt er da i øvrigt ikke det eneste slægt Sigvald forsker i, det har jeg da set eksempler på!

AC
29 år, Danmark

18.05.2007, 07:27

AC skreiv:

Ændernes slægt er da i øvrigt ikke det eneste slægt Sigvald forsker i, det har jeg da set eksempler på!

Det er jeg da 103% klar over, og det var kunt men som en spøk..

borteherfra
15 år, Tromsø

18.05.2007, 11:37

Hobbyer: Trening og film. Enkelt og greit.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

18.05.2007, 14:48

Med fare for å avsløre mer av min egen galskap: Jeg er sporvognsfantast og kjører trikk hver gang jeg får sjansen til det. Jeg mener at alle virkelig byer bør ha trikker - det er tegnet på at de er en by. (Det skulle tilsi at Norge bare har to virkelige byer: Oslo og Trondheim, men DEN lar vi ligge.) Heldigvis bor jeg like ved Oslo, og når jeg drar dit hører en trikketur alltid med i programmet. Fruen er merkelig nok ikke så veldig imponert når jeg avslører interessante fakta som for eksempel: "Dette er nr. 116. Vi kjørte med den for to år siden også, husker du ikke det?"

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

18.05.2007, 20:50

Karamell skreiv:

andeJohan skreiv:

Selv er jeg akvarist.

Akvarist? Lyder både eksotisk og smått eksentrisk. :-)
For min del: lesning, musikk, filmer, venner og reiser (+ "jenter, fester og alt som er gøy";-). Mer på hjemmesida

Det er ihvertfald en rigtig sjov hobby.. og lidt (læs: meget)
nørd er jeg da;-)

andeJohan
17 år, Danmark

18.05.2007, 21:27

Ærgerligt at Danmark altså ikke har nogen rigtige byer længere så... Vi havde sporvogne i Kbh. og Århus. I Århus hedder trafik-selskabet stadig Århus Sporveje (så vidt jeg ved). San Fransisco er da vist i øvrigt berømt for sine sporvogne og jeg kommer på to serier med henholdsvis Donald og Klodrik(Vims) hvor sporvogne/trikk medvirker.

AC
29 år, Danmark

18.05.2007, 22:16

Vexillologi er i sannhet en fascinerende hobby. Jeg burde definitivt ha nevnt den, i tillegg til musikk, lesning, film osv. Interessant med Georgias nye flagg, ikke sant? Og den russiske opposisjonens svart-hvit-gule flagg har jo vært svært synlig i de siste dagenes nyhetsdekning. Er det forresten noen som kjenner til flaggbruk i donaldistisk sammenheng? Selv tenker jeg usøkt på Brutopias flagg: Gult håndjern/hammer på rød bunn (lurer på hva som kan ha gitt inspirasjon til denne vexillologiske konstruksjonen...?). ;-) Men vet noen f.eks. om Andeby noen gang selv har blitt representert med et eget flagg eller våpen?

torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 19.05.2007, 12:09 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

19.05.2007, 04:25

Jeg mindes at Sigvald engang viste sig som ægte vexillologist og lavede Brutopias flag på pc'en - både koffardi-, stats-, national- osv.
Min amerikanske kammerat Rob klein lavede sidste sommer noget der nok kunne gå hen og blive Andebys flag og byvåben i Sigvalds bog. Og inspirationen til disse blev fundet i Barks-serier. Vore tyske donaldist-kolleger kom os i øvrigt i forkøbet og lavede Andebys flag (hvid and på blå dug) som de bl.a. forærede i stort format til deres sidste nye æresmedlem. ( http://www.donald.org/kuenstler/Don-Rosa/donrosa-emdd.html )
(Hvilken flag-internetside vil du give din bedste anbefaling, Karamell?)
Er det den nye version af dette flag du tænker på, mht. den russiske oppostion?
http://www.fotw.us/flags/ru_bow.html#modern

Innlegget blei sist redigert 19.05.2007, 08:46 av AC

AC
29 år, Danmark

19.05.2007, 08:35

AC skreiv:

(Hvilken flag-internetside vil du give din bedste anbefaling, Karamell?)

Det blir nok en side du åpenbart allerede kjenner til: Flags of the World: http://www.fotw.us

Er det den nye version af dette flag du tænker på, mht. den russiske oppostion?
http://www.fotw.us/flags/ru_bow.html#modern

Jeps. Visstnok opprinnelig den gamle tsarfamiliens flagg (Romanov-flagget)

torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

19.05.2007, 12:12

Hvorfor har hobbyene deres sånne rare fremmedord? Hm.

Jeg er nok veldig Harry Potter-o-man, så det får gå som en hobby :-) Bruker i alle fall ganske mye tid på å lese bøkene, lage tåpelige websider som aldri blir ferdige, diskutere på masse forum på nettet, planlegge treff (noen som skal til Trondheim på bokslipp 21. juli, eller?), og skrive litt på The Daily Prophet (www.thedailyprophet.org) i ny og ne.

Ellers har jeg en merkelig fascinasjon for gamle kirker. Jeg spiller fiolin i en kvartett, det er vel en hobby? Jeg samler litt halvhjertet på britpop-plater og -singler, men det er ikke noe jeg bruker så mye tid på asså. Jeg samler på Mummitroll-kopper fra Arabia også, men det er i alle fall ikke en hobby :-)

Også liker jeg å bygge Lego, bygde Hogwarts-borgen (den fra Harry Potter, altså) her sist vinter, det var dritkult og jeg angrer hver dag på at jeg plukket den ned igjen, snufs. (Den er her -> http://www.home.no/minebilete/galtvort/)

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

21.05.2007, 18:26

Motorsykkel er min største (og dyreste) hobby - for øyeblikket står en 2007 modell BMW R1200GS i garasjen.

Ellers er jeg selvlært inspisient for den lokale amatørrevyen og for Nordnorsk Revyfestival.

Og så snekrer jeg litt hjemmesider for lokale trengende dann og vann.

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

21.05.2007, 18:41

-Tegneserier skrevet av Alan Moore

-Klassiske horror og -krim bøker skrevet på siste halvdel av 1800-tallet. Som "Dr. Jekkyl & mr. Hyde", "Sherlock Holmes-serien", "Dracula", "Den usynlige mann" m.m

-Jeg skriver noen tegneserier for andre tegnere - når jeg har fått noen av dem utgitt vet jeg ikke om jeg kan kalle det hobby, men det er i allefall noe jeg liker å gjøre.

-Jeg har også så smått begynt med litt slektsforskning og har kommet tilbake til 1721 (jeg har nesten ikke brukt computer, men bygdebøker osv...)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

23.05.2007, 10:51

Min største interesse og hobby er film. Mitt store samleområde er klassiske amerikanske animasjonskotrfilmer. (For det meste i perioden fra ca. 1920-1967).

Er også veldig interessert i Japan (særlig maten og *host* de vakre damene) og jeg prøver å lære meg litt japansk på egenhånd. Det går temmelig sakte fremover men.

Har også prøvd meg med en ny hobby idag(igår blir det vel nå;-), nemlig facebook.
Har ikke klart å skaffe meg nok venner til å vinne premie ennå, for det er vel det det dærre facebook går ut på? Eller har jeg misforstått? ;-)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.05.2007, 01:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.