Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Rabalder hos Egmonts kundeservice?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Rabalder hos Egmonts kundeservice?

Gå tilbake til forumoversikta ...

I dag skulle jeg ringe Egmont (24051310) for å klage på noen bøker jeg har mottat.
Da jeg fikk svar ba de meg ringe et anet nummer(24051090). Jeg ringte det nummeret og ble på nytt bedt om å ringe et tredje nummer (24051010).
Jeg ringte dit og ble bedt om å ringe det første nummeret på nytt. Jeg tok runden flere ganger og ble mektig irritert..

Hva slags dårlig spøk er dete?

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Azzout
14 år, Tromsø

01.05.2007, 15:06

Dersom du ringte idag, så har de nok fri. Prøv igjen på en hverdag.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

01.05.2007, 15:30

Øyvind Braaten skreiv:

Dersom du ringte idag, så har de nok fri. Prøv igjen på en hverdag.

Da er det bedre å si at de har stengt, isteden for å sende meg på en rundtur..?

Azzout
14 år, Tromsø

01.05.2007, 16:32

Kanskje de trodde det var 1. april og ikke 1. mai? =)

Men livet ditt går nok videre uansett skal du se.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

01.05.2007, 17:43

Azzout skreiv:

Da jeg fikk svar ba de meg ringe et anet nummer(24051090).

Nei. Dei sa at DERSOM grunnen til at du ringte hadde å gjera med bestilling eller avbestilling, kunne du ringe det nummeret. Å klage på bøker må du gjera til ein kundebehandler, og SJØLVSAGT har dei fri første mai.

Azzout skreiv:

Da er det bedre å si at de har stengt, isteden for å sende meg på en rundtur..?

Vel, det er openbart at dei har stengt, ettersom kalenderen viser første mai og det er nasjonal fridag då ingen forventer at nokre kundebehandlarar er på jobb. Forøvrig: Har sjekka telefonsvareren for å vera sikker på nøyaktig kva dei seier, og dei seier faktisk at dei har stengt (dei opplyser om at opningstidene omfatter kvardagar frå halv ti til tre, altså ikkje helligdagar), og dei sender deg som sagt ikkje på ein rundtur (dei ber deg ringe 24 05 10 90 berre dersom det gjelder bestilling eller avbestilling).

Så her blir det litt dumt å gi skyld til Egmont. Ring dei ein kvardag i staden for å gå ut frå at dei har opent på ein helligdag.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

01.05.2007, 19:12

Så du mener at når man sier: "Velkommen til Egmonts kundeservice. Et øyeblikk.." så har man stengt?

De kunne uttrykket seg bedre..

Azzout
14 år, Tromsø

01.05.2007, 19:15

Azzout skreiv:

Så du mener at når man sier: "Velkommen til Egmonts kundeservice. Et øyeblikk.." så har man stengt?

Eg meiner at når ein telefonsvarer seier at dei har opent frå halv ti til tre på KVARDAGAR og det er helligdag i dag, har dei openbart stengt.

Eg meiner òg at når ein telefonsvarar seier at du kan ringe eit døgnåpent telefonnummer dersom du ringer angåande bestilling eller avbestilling, har ikkje den telefonsvararen skyld i at du ringer det nummeret til tross for at grunnen til at du ringer har overhovudet ingenting med bestilling eller avbestilling å gjera.

Det er uansett sunn fornuft at du ikkje får snakke med ein kundebehandler første mai.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

01.05.2007, 19:23

For de som er interessert (og kanskje har dårlige erfaringer med telefonsvarere):

Å programmere et automatisk sentralbord er faktisk ganske lett. Man bare spiller inn de budskapene man ønsker, og lagrer dem som lydfiler. Så går man inn på "Min side" hos teleoperatøren (for eksempel NetCom) og velger fra nedtrekkslister hva som skal skje med samtaler til bedriftens ulike nummere, for eksempel hvilket budskap som skal spilles av og om innringeren skal viderkoples.

Men selv om fremgangsmåten er enkel, må man tenke nøye igjennom HVORDAN man programmerer sentralbordet. Man må sørge for at alle innringere kommer dit de skal, og ikke for eksempel blir koplet inn i en sløyfe som de ikke kommer ut av. Hvis et kontor er stengt, må den innspilte teksten munne ut i en tydelig oppfordring til innringerne om hva de skal gjøre, for eksempel: "Hvis det gjelder bestilling av bøker, trykk 1. Hvis det gjelder klager på leveranser, vennligst ring oss på en hverdag mellom 9 og 15."

De fleste bedrifter lager dette opplegget i samarbeid med teleoperatøren, for å være sikker på at alt blir profesjonelt og kundevennlig. Men noen ganger endrer man programmeringen i forbindelse med spesiell helligdager, for eksempel 1. mai. Og da kan det jo hende at budskapet ikke kommer like tydelig fram, og at enkelte innringere misforstår.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Innlegget blei sist redigert 02.05.2007, 09:59 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

02.05.2007, 09:57

Hei Nils Petter, hadde ikke du en Hakkum-stripe en gang hvor noen som skulle ringe til julenissen kom til en automatisk svarer som sa "du er nr. tohundreogetellerannet i køen" eller noe i den duren? Mener å huske jeg leste noe sånt en gang!

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

05.05.2007, 01:07

Det stemmer. Det var en julehistorie fra Hakkums første år, hvis jeg ikke husker feil. Nissendotcom hadde overlatt gavetransporten til DHL, og ryktet fortalte at reinsdyra var blitt til joikakaker. Men det gikk bra til slutt.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

05.05.2007, 14:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.