Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

COA er nede igjen!!!

Andeby Online > Diskusjonsforum > COA er nede igjen!!!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Nok en gang er COA nede - og har så langt vært nede i over et døgn. Det som er særlig ille denne gang er at det skjedde mens AC var her og kunne ha god bruk for COA i forbindelse med handlerunden på de lokale bruktbodene. Thomas, Einar, osv. har heller ikke kommentert saken. Ettersom serveren er lokalisert hos en antatt professjonell aktør synes jeg det etterhvert er betimelig å stille spørsmål omkring denne aktøren leverer bra nok service. INDUCKS/COA har i hvert fall prosentvis betydelig mer nedetid enn f.eks. AOL og DDF(r)s hjemmesider.

Viser forøvrig til danskenes debatt om samme emnet her:
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?pid=24189#p24189

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

21.04.2007, 16:34

Sigvald skreiv:

Nok en gang er COA nede - og har så langt vært nede i over et døgn. Det som er særlig ille denne gang er at det skjedde mens AC var her og kunne ha god bruk for COA i forbindelse med handlerunden på de lokale bruktbodene.

Ja, ligegyldig hvornår sådan noget sker, er det beklageligt. Og det er altid særligt ilde for nogen mere end andre. Men det er ikke noget, vi er herrer over (for så lod vi det ikke ske)...

Thomas, Einar, osv. har heller ikke kommentert saken.

Einar har sansynligvis ikke kommenteret sagen, da han sikkert ikke har noget konstruktivt input -- og af gode grunde, for det er ikke ham, der har kontakten til vores leverandør eller sætter de tekniske ting op på serveren.

For mit eget vedkommende har jeg ikke kommenteret sagen, da jeg ikke har været klar over problemet før i dag. Og jeg har ikke været i stand til at gøre noget ved det, da jeg har været på arbejde. Men jeg kan i grunden ikke se, hvorfor jeg skal sidde her og undskylde mig selv. Sigvald, HUSK at inducks-arbejdet (inkl. det tekniske med serveren) er FRIVILLIGT arbejde. Og jeg tager IKKE før fri fra arbejde, for at få Inducks-serveren i drift et par timer før end ellers! Hvis du kan finde frivillig arbejdskraft, der er villig til det, så overlader jeg gerne hvervet til vedkommende.

Ettersom serveren er lokalisert hos en antatt professjonell aktør synes jeg det etterhvert er betimelig å stille spørsmål omkring denne aktøren leverer bra nok service. INDUCKS/COA har i hvert fall prosentvis betydelig mer nedetid enn f.eks. AOL og DDF(r)s hjemmesider.

Du kan slet ikke sammenligne AOL/DDF(R) med Inducks på dette punkt. Den såkaldte "professionelle aktør" leverer den fysiske plads, hardwaren, strømmen og internetforbindelsen til vores server (og dette gør de også i dette præcise øjeblik), men AL software står vi selv for -- inkl. operativsystem, serversoftware, osv. Dette er fordi vi benytter os af en såkaldt dedikeret maskine, dvs. vi bestemmer 100% over den selv = total frihed. I tilfældene AOL/DDF(R) ligger hjemmesiderne på maskiner med MANGE, mange andre hjemmesider. Og frivilliges responstid er naturligvis MEGET længere end hvilken som helst professionel aktørs. Men vi kunne også ansætte en til at døgnovervåge software på maskinen, men så tvivler jeg på, at vores sponsor synes, det er sjovt længere...

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

21.04.2007, 18:52

Sigvald skreiv:

Nok en gang er COA nede - og har så langt vært nede i over et døgn. Det som er særlig ille denne gang er at det skjedde mens AC var her og kunne ha god bruk for COA i forbindelse med handlerunden på de lokale bruktbodene. Thomas, Einar, osv. har heller ikke kommentert saken. Ettersom serveren er lokalisert hos en antatt professjonell aktør synes jeg det etterhvert er betimelig å stille spørsmål omkring denne aktøren leverer bra nok service. INDUCKS/COA har i hvert fall prosentvis betydelig mer nedetid enn f.eks. AOL og DDF(r)s hjemmesider.

Viser forøvrig til danskenes debatt om samme emnet her:
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?pid=24189#p24189

Forslår at du krever pengene du betaler for tjeneste tilbakebetalt for den perioden du ikke har fått levert det du forventer.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

21.04.2007, 21:36

pryds skreiv:

Sigvald skreiv:

Thomas, Einar, osv. har heller ikke kommentert saken.

Einar har sansynligvis ikke kommenteret sagen, da han sikkert ikke har noget konstruktivt input -- og af gode grunde, for det er ikke ham, der har kontakten til vores leverandør eller sætter de tekniske ting op på serveren.

For mit eget vedkommende har jeg ikke kommenteret sagen, da jeg ikke har været klar over problemet før i dag. Og jeg har ikke været i stand til at gøre noget ved det, da jeg har været på arbejde. Sigvald, HUSK at inducks-arbejdet (inkl. det tekniske med serveren) er FRIVILLIGT arbejde. Og jeg tager IKKE før fri fra arbejde, for at få Inducks-serveren i drift et par timer før end ellers!

Jeg og AC klarte oss bra uten COA. Jeg er også fornøyd med at du nå er oppmerksom på problemene. Selvsagt er du nødt til å ta hensyn til jobben, utover det er har jeg tillitt til at du vil se på problemet innen rimelig tid :-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

22.04.2007, 17:04

Sigvald skreiv:

Selvsagt er du nødt til å ta hensyn til jobben, utover det er har jeg tillitt til at du vil se på problemet innen rimelig tid :-)

Mit job tager desværre det meste af min tid i øjeblikket, men jeg har naturligvis sat andre fra Inducks-holdet på opgaven med at få serveren op at køre igen, så vi håber på det bedste -- altså en snarlig løsning.

Thomas Pryds Lauritsen

Innlegget blei sist redigert 27.04.2007, 21:01 av pryds

pryds
28 år, Danmark

27.04.2007, 21:01

Nå kan jeg med glede melde om at coa er oppe igjen!

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Azzout
14 år, Tromsø

01.05.2007, 21:31

Det varte ikke lenge..
nå er den nede igjen!

Azzout
14 år, Tromsø

01.05.2007, 21:49

Azzout skreiv:

Det varte ikke lenge..
nå er den nede igjen!

Sida skal visstnok vere oppe att no, men ei melding seier:
Ver venleg å ikkje gå inn på COA eller andre Inducks-relaterte siter akkurat no, sidan det vert jobba med å fikse problemet og for at ikkje systemet skal krasje att.

Eirikb

02.05.2007, 22:45

Eirikb skreiv:

Azzout skreiv:

Det varte ikke lenge..
nå er den nede igjen!

Ver venleg å ikkje gå inn på COA eller andre Inducks-relaterte siter akkurat no, sidan det vert jobba med å fikse problemet og for at ikkje systemet skal krasje att.

Ser ikke ut til at de har lykkes så langt. I hvert fall er siden stadig nede. Jeg savner også informasjon om hva som er problemet. Slik informasjon kunne med fordel vært kunngjort i så vel AOL-forumet som i DDF(r)-forumet.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

03.05.2007, 02:30

Sigvald skreiv:

Jeg savner også informasjon om hva som er problemet. Slik informasjon kunne med fordel vært kunngjort i så vel AOL-forumet som i DDF(r)-forumet.

Problemet har vore at ein ikkje har visst kva som er problemet, men i går kveld fann ein ut at det er vifta på severen som er øydelagd, og det er altså ikkje noko gale i programvaren til COA/Inducks. Dette er altså ikkje eit problem Inducks kunne ha gjort noko med.

Eirikb

03.05.2007, 07:56

<pirk>

Sigvald skreiv:

Eirikb skreiv:

Ser ikke ut til at de har lykkes så langt. I hvert fall er siden stadig nede.

Korleis veit du det når den regjerande meldinga om Inducks' tilstand er at vi vennligst ikkje skal gå inn dit no?

</pirk>

Jeg savner også informasjon om hva som er problemet. Slik informasjon kunne med fordel vært kunngjort i så vel AOL-forumet som i DDF(r)-forumet.

No er det jo ikkje så rart at slik informasjon ikkje dukker opp på Andeby Online, ettersom ingen av dei som styrer med tekniske INDUCKS-ting er spesielt aktive på Andeby Online (nei, eg reknar ikkje Thomas som veldig aktiv her (men for all del, det er ikkje meint som kritikk -- det eksisterer andre glimrande fora, og sånn innimellom må ein jo berre beundre dei som klarer å ta den blå pilla og leve eit EKTE liv òg)). Skal du ha informasjon, anbefaler eg deg å gå aktivt inn for å skaffe den sjølv i staden for å vente på at informasjonen kjem til deg, og eg vil foreslå at du bruker krise-IRC-serveren for å få tak i slik informasjon:

Server: snude.dk
Port: 6667

(Men husk at folk på IRC ikkje nødvendigvis er i nærheita av maskina berre fordi dei er pålogga og at du difor kanskje må vente nokre timer på å få svar, så det er ingen vits i å logge på fem minutt før du går på jobb og bli sur fordi ingen klarer å svare på spørsmåla dine på den tida, IRC-bruk på små tenarar krever at du er tålmodig.)

EDIT: Når ein skriver lange ting fører det til at nokon rekker å seie noko intelligent før ein trykker på Send. Ja, ja.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 03.05.2007, 08:43 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

03.05.2007, 08:42

Eg skreiv:

Systemet er no stengt ned til den nye vifta er på plass, så det gjer ikkje noko om ein prøvar å gå inn på sidene, sidan det var vifta og ikkje systemet det var noko gale med. (Ein annan ting er at det ikkje er vits i, sidan systemet er stengt ned akkurat no :-))

Eirikb

03.05.2007, 14:03

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

... og sånn innimellom må ein jo berre beundre dei som klarer å ta den blå pilla og leve eit EKTE liv òg)). ....

Blå pilla? Hva er det? Nå var blått fargestoff forbudt helt fram til vi måtte følge EUs regelverk. Anbefaler derfor at vi holder oss borte fra det blå.

Vet dette ble veldig OT, men så lenge inducks er nede så har jeg ikke noe liv. Kanskje kona syns jeg burde rydde i hagen?

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 03.05.2007, 15:33 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

03.05.2007, 15:33

Du har vel ikke FORTALT henne at du har ledig tid fordi du ikke får gjort din høyst livsviktige research? Det er noe som heter å fake.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

03.05.2007, 16:08

COA er oppe igjen.

Nils Petter skreiv:

Du har vel ikke FORTALT henne at du har ledig tid fordi du ikke får gjort din høyst livsviktige research? Det er noe som heter å fake.

Hun er ikke så lettlurt. Men nå som COA er oppe igjen slipper jeg å fake.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

03.05.2007, 20:38

Legg merke til at "The Dutchman's Secret" står oppført som kapittel 6c i Skruel liv

Azzout
14 år, Tromsø

03.05.2007, 20:58

Øyvind Braaten skreiv:

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
{{ ... og sånn innimellom må ein jo berre beundre dei som klarer å ta den blå pilla og leve eit EKTE liv òg)). ....

Blå pilla? Hva er det? Nå var blått fargestoff forbudt helt fram til vi måtte følge EUs regelverk. Anbefaler derfor at vi holder oss borte fra det blå.

Blå (og rød) pille er vel en henvisning til filmen Matrix, ikke?

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Innlegget blei sist redigert 03.05.2007, 21:28 av Drikaton

Drikaton
45 år, Nittedal

03.05.2007, 21:10

Øyvind Braaten skreiv:

Blå pilla? Hva er det?

TIpper Olaf sikter til filmen "The Matrix". Der er et par piller manifesteringen av et dillemma. Den blå pillen fører til at personen opplever den ekte verden, mens den andre pillen medfører en illusjon. Kan for øvrig anbefale filmen. Den er interessant på flere plan. Selv likte jeg ikke del 2 og 3, men del 1 kan (og bør, mener jeg) sees frittstående fra de andre.

Kent
23 år, Sandnes

03.05.2007, 21:11

Referansen stemmer, men eg gjorde nok ei generaltabbe i siteringa. Det er sjølvsagt dei som klarer å ta den RAUDE pilla eg beundrer av heile mitt hjarte.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

03.05.2007, 21:37

Fint at INDUCK/COA nå er oppe og går igjen. I DDF(r)-forumet opplyses det at årsaken var at serverens kjølevifte sviktet. Denne feilen skal nå være rettet. Slikt skjer heldigvis neppe særlig ofte. Hvordan er det forresten med AOL, har dere rutiner som vil sikre rask og effektiv problemløsing ved slike hardware-feil?

Håper forøvrig at det er lenge til neste gang vi opplever denne typen problemer :-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 04.05.2007, 01:12 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

04.05.2007, 01:05

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.