Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hva er din favoritthistorie?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hva er din favoritthistorie?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hos mange er det en historie de leser om og om igjen.Det kan vel kalles en favoritthistorie.Hvilken historie er din favoritt?Jeg vil gjerne begrunne hvorfor,jeg har en del med favoritter.Den første er "Jakten på Lykkestenene"Jeg har sans for lange skattejakthistorier,denne historien er intet unntak.Måten og logikken de finner stenene på gir meg lyst til å lese den om og om igjen,men det gjør også humoren!
I tilegg er det den den lengste Disney-historien gjennom tidene som er til glede
for donaldistiske lesehester.De deler figurene i kapitlene er genialt og passer rett inn!

Manus:Bruno Sarda Tegninger:Massimo De Vita,Franco Vallusi 347 sider

Den andre er "Jakten på Tempelridderskatten"der jeg syntes humoren henger langt ute på tunga gjennom hele historien,men det er også en grei oppsumering på Skrues liv.Vi fikk også et gjensyn med Skrues søster Penny.Men måten de kommer til skattekammeret er noe jeg ikke forstår en dr..t av her i dag.Men humoren som kommer på veien er fantastisk,måten Donald blir så oppgitt av at Hakkespettboken løser alt er noe jeg elsker å lese om igjen.

Manus&Tegninger:Don Rosa 36 sider

Men hva er din favoritthistorie?

Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn

Innlegget blei sist redigert 16.04.2007, 20:39 av LS

LS
11 år, Hof

16.04.2007, 20:35

Et raskt lite forum-søk viste meg at dette bare er tatt opp tre ganger tidliger, noe som er alt for lite:-)

Nuvel, min favoritthistorie er: Det går opp og ned her i verden.
Hele historien er veldig rørende om hvordan:

SPOILER:

Donald "bestikker" Anton for å få tak i hele Onkel Skrues formue noe som ender med at Onkel Skrue selger sin peanøtt-hatt-bedrift (oi, stilig ord!!!) til Donald for alt han eier og har

Ching!
Ching!

Everybody git off´n the street! Thar´s a´gonna be trouble! Jesse James aims ta buy Mam´Selle´s parfume de paree so´s he can smell as feminine as--
Opps! Sorry! The pages got stuck together!

Hakkespett
14 år, Sandnes

17.04.2007, 15:32

Det er forskjellig men jeg synes "Tilbake til Xanadu" er veldig bra :-) Også "Glem det" "Den sorte ridder slår til igjen" ... Men det er så mange, kan ikke nevne alle ;-)

-Morten-
15 år

19.04.2007, 21:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.