Andeby Online > Diskusjonsforum > Tidsmaskinhistoriene med Zapotek og Marlin
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei alle saman. Eg har eit spørsmål: Kva synest de om tidsmaskinhistoriene der Zapotek og Marlin er med, og kva synest de om teikningane til Massimo De Vita? Grunnen til at eg spør er at eg lurer på å skrive ein artikkel til Kvakk! om desse historiene, og eg lurer på om de synest ein slik artikkel ville ha vore interessant å lese, eller om de ikkje bryr dykk om slikt.
Sjølv må eg nok seie eg likar historiene godt, og tykkjer dei er spennande, men spørsmålet er som sagt om de synest dei er svært dårlege, midt på treet eller noko anna.
10.04.2007, 21:32

Joda, de er ofte svært underholdende, de. Det dukker nå opp et par logiske brister her og der, men slikt får man vel leve med (i en historie blir en gruppe etruskere på mystisk vis sendt til nåtiden, og våre helter har store problemer med å forstå disse, siden de snakker et utdødd språk - men ti sider etter, når Mikke og Langbein drar tilbake til deres tid, er de i stand til å snakke språket godt nok til å passere som innfødte. Vi har også det faktum at professorene finner det en god ide å sende Langbein, av alle folk, tilbake i tiden og stoler på at han ikke roter til ting ved å si noen han ikke burde sagt. Greit nok om man skal tilbake til 50-tallets England, men man lever sjelden lenge i oldtiden dersom man ikke vet hvordan man skal behandle visse personer. Og selvsagt, Mikke og Langbein har det alltid med å bli bestevenner med nøyaktig den personen som kan hjelpe dem å løse oppdraget samme dag som de møter ham, men slikt finner vi nå i mange andre historier også)
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
10.04.2007, 21:52

Det er jo veldig stor kvalitetsforskjell på de beste og de verste. Jeg liker noen veldig godt (f.eks. den der Mikke og Langbein havner i fremtiden og møter sine tipptipp-etc.oldebarn, og den med sink-pyramiden), mens andre sikkert er veldig middelmådige (dem har jeg glemt). Generelt blir det ofte veldig lite troverdig med tidsreise-fortellinger, hvis det man gjør i fortiden skal påvirke det som skjer i nåtiden, etc. Logiske brister forekommer litt for ofte ... og det er sprøtt irriterende.
Jeg vil gjerne lese en artikkel om Zapotek og Marlin, forresten :-)
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
10.04.2007, 21:55

Jeg kan ikke tenke for mye når jeg leser om tidsreiser, da blir jeg bare forvirra.
Noen av historiene har jeg likt veldig godt, andre har jeg aldri syns no større pom- Men en som slår meg viss du skal skrive en artikkel, er den der Mikke og Langein drar tilbake i tidog møter Marlin som student.
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
10.04.2007, 22:59

Andungen skreiv:
Jeg kan ikke tenke for mye når jeg leser om tidsreiser, da blir jeg bare forvirra.
Noen av historiene har jeg likt veldig godt, andre har jeg aldri syns no større pom- Men en som slår meg viss du skal skrive en artikkel, er den der Mikke og Langein drar tilbake i tidog møter Marlin som student.
Skal prøve å få lese alt eg har/finn av desse historiene. Veit du noko om kvar historia du nemner ovanfor står, eller veit du historiekode? Er det andre som hugsar spesielle historier som dei vil trekke fram?
10.04.2007, 23:23

Eirikb skreiv:
Veit du noko om kvar historia du nemner ovanfor står, eller veit du historiekode?
I TL 1933
Ellers har jeg alltid vært glad i "I Mimosens Navn", I TL 1693, "Tipp og Dick Beiny", I TL 1896, og (selv om denne teknisk sett ikke er en tidsmaskin-historie) "Mikke Mus og Tidsflengen", I TL 1959
blue blue glass moon
under the crimson air
Innlegget blei sist redigert 11.04.2007, 00:09 av Adamant
Adamant
22 år, USA
11.04.2007, 00:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.