Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Den stadig aktuelle Barks

Andeby Online > Diskusjonsforum > Den stadig aktuelle Barks

Gå tilbake til forumoversikta ...

Det er alltid gøy når en finner nyheter hvori man kjenner igjen sitasjoner fra Donald.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/27/496212.html

Noen flere enn meg som ofrer en liten tanke til en viss Barks-historie når de ser denne?

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 27.03.2007, 13:41 av MatsGull

MatsGull
20 år, Kongsvinger

27.03.2007, 13:41

MatsGull skreiv:

Det er alltid gøy når en finner nyheter hvori man kjenner igjen sitasjoner fra Donald.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/27/496212.html

Noen flere enn meg som ofrer en liten tanke til en viss Barks-historie når de ser denne?

Det er vel den historien hvor Skrue kjøper alle tomtene rundt Donald hus, og oppfører mange-etasjer hus der?

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

27.03.2007, 14:43

Og de driver resturant i under-etasjen?! Der kommer det sikker mange gjester! :-)

Stormogulen
15 år, Notodden

27.03.2007, 14:44

Det her er vel brukbart Off-Topic ? Blir nok slettet i løpet av dagen. Morsom link, men...

Forslag: Vi lager en "Off-Topic" tråd? (vet ikke om det finnes allerede. :-)

spretters
17 år, Skien

27.03.2007, 14:49

spretters skreiv:

Det her er vel brukbart Off-Topic ?

Det syns jeg alldeles ikke.

Keep 'em coming, Mats Hårfagre!

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

27.03.2007, 14:54

Skulle stått "Ikke brukbart". Beklager.. Syns ikke det er brukbart i det hele tatt. Et ektepar i Kina som ikke vil høre på myndighetene og Donald har ikke noe tilsammen som bør fortelles.

Slett tråden syns jeg...

spretters
17 år, Skien

27.03.2007, 19:30

Jeg ønsker ekteparet Wu lykke til. I hvert fall en fordel for dem at utbyggeren ikke skal bygge en trombonefabrikk.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 27.03.2007, 21:23 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

27.03.2007, 21:23

spretters skreiv:

Et ektepar i Kina som ikke vil høre på myndighetene og Donald har ikke noe tilsammen som bør fortelles.

Ta en liten duckert i bladbunken din, kanskje du finner nummer 10 fra 1996, og les historien "Ivrig kjøper", så skal du se at du ser sammenhengen. For den finnes (nemlig).

Stormogulen skreiv:

Og de driver resturant i under-etasjen?! Der kommer det sikker mange gjester! :)

De driver restaurant i underetasjen, og de må få mat heist opp. Det er jo som å bli innelåst på H&M og likevel bestille klær fra postodre.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 27.03.2007, 22:16 av MatsGull

MatsGull
20 år, Kongsvinger

27.03.2007, 22:15

spretters skreiv:

Skulle stått "Ikke brukbart". Beklager.. Syns ikke det er brukbart i det hele tatt. Et ektepar i Kina som ikke vil høre på myndighetene og Donald har ikke noe tilsammen som bør fortelles.

Du har lest artikkelen dårlig. Det er nok utbyggerne de ikke vil høre på - myndighetene har innført eiendomsrett noe som gjør at ekteparet er i sin fulle rett til å nekte å flytte:

"Men fredag avgjorde domstolen at huset ikke skulle rives likevel, på grunn av den nye eiendomsretten som er innført i Kina. Den gir private eiendomseiere samme rettigheter og beskyttelse som offentlige - noe som er et stort oppgjør med gamle kommunist-Kina."

Synes forøvrig Donald-parallellen er ganske god, og at tråden bør få lov til å stå. :-)

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

28.03.2007, 17:23

Her er en ny og kanskje enda bedre parallell:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/03/513967.html

Innlegget blei sist redigert 03.10.2007, 18:08 av Diff

Diff

03.10.2007, 18:04

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.