Andeby Online > Diskusjonsforum > Life and Times of Scrooge McDuck Companion
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei alle sammen! Er det noen som vet om Life and Times of Scrooge McDuck Companion bare inneholder de kapitlene som ikke er inkludert i Life and Times of Scrooge McDuck, slik at man må kjøpe begge bøkene for å lese alle historiene?
klems leah
22.03.2007, 11:44

Ja, det stemmer, for å få alle historiene må du kjøpe begge bøkene. Såvidt eg har skjønt er det òg planer om å gi ut ein praktutgave der alle desse historiene er samla, men denne har blitt utsatt på ubestemt tid, så gudane veit kor lenge ein må vente på den.
Ei oversikt over alle historiene i Companion finner du her.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.03.2007, 12:04

Egmont:
Vi har ingen planer om å trykke denne boken.
Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...
Azzout
14 år, Tromsø
22.03.2007, 22:01

Det er jo ikkje rart når dei for augeblikket gir ut Don Rosa samla i Hall of Fame? Og dei som verkeleg er interessert i å få desse historiene samla mellom to permer, klarer vel å bestille frå Sambandsstatane?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.03.2007, 23:15

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Det er jo ikkje rart når dei for augeblikket gir ut Don Rosa samla i Hall of Fame? Og dei som verkeleg er interessert i å få desse historiene samla mellom to permer, klarer vel å bestille frå Sambandsstatane?
Heter det ikke stort sett USA i dag? 
Forøvrig kan boken bestilles fra de fleste norske bokhandlere, men jeg vil særlig anbefale Classic Calisota Books:
http://www.calisota.no/
For å få fullt utbytte av boken må man imidlertid kunne en del engelsk - det kan være et problem for de aller yngste skandinaviske leserne.
Don Rosa har forøvrig nevnt at grunnen til at Gemstone drøyer med sin luksusutgave skal være at Egmont på et senere tidspunkt kommer med en ny utgave.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 22.03.2007, 23:27 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
22.03.2007, 23:27

Sigvald skreiv:
Heter det ikke stort sett USA i dag? ;-)
Jepp, men Sambandsstatane er unekteleg langt meir snertent.
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
23.03.2007, 00:26

Loke Aesir skreiv:
Enig. Hurra for alle som velger litt uvanlige og "snertne" ord og uttrykk når de skriver, fremfor de ordinære kjedelige. Tenk så platt det hadde blitt om vi alle skulle holdt oss strengt til det som språk-fundamentalistene mener er "vanlig" og "naturlig". Jeg vil ha Knut Borge som leder for språkrådet! "Sambandsstatane" er for øvrig helt korrekt nynorsk.
Ja, jeg VET at dette er OT, men som språkmenneske klarte jeg ikke å motstå fristelsen.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
23.03.2007, 10:37

Greit nok at uvanlig og "snertent" kan være bra, men jeg tror dette er første gangen jeg har hørt denne betegnelsen på USA. Hvis det ikke hadde vært forklart tror jeg ikke jeg hadde visst hvilket land det hadde dreid seg om engang! (Jeg må innrømme at det første som slo meg var FN.) Så jeg vil foretrekke at ordbruken ikke blir så uvanlig og "snerten" at man ikke forstår hva som menes. 
Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo
23.03.2007, 17:25

Loke Aesir skreiv:
Sigvald skreiv:
Heter det ikke stort sett USA i dag? ;-)
En kjenning sier konsekvent: "De Forenklede Amerikanske Statene"
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
42 år, Meløy
23.03.2007, 17:29

Hm, da får jeg assosiasjon til "De forente arabiske emirater", og vil benytte anledningen til å spørre hva de heter på nynorsk. Sambandsemiratane? 
(Og jeg er også klar over at dette er veldig OT.)
Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo
23.03.2007, 18:49

Ruben V. skreiv:
Hm, da får jeg assosiasjon til "De forente arabiske emirater", og vil benytte anledningen til å spørre hva de heter på nynorsk. Sambandsemiratane? 
hmm, jg er ikke sikker, men jeg trur det ville bli noe som "De Forente Arabiske Pirater" og "United Snakes of Amerika" 
Azzout
14 år, Tromsø
23.03.2007, 20:06

klart det, men så er spørsmålet; kommer tillegskapitlene slik de ville gjort i en luksusutgave, eller kommer de i rekkefølgen de ble tegnet/skrevet? (HoF)
Innlegget blei sist redigert 23.03.2007, 20:09 av Azzout
Azzout
14 år, Tromsø
23.03.2007, 20:09

Ruben V. skreiv:
Svaret er «Dei sameinte arabiske emirata». 
23.03.2007, 22:50

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.