Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Bygging av sparebøsse

Andeby Online > Diskusjonsforum > Bygging av sparebøsse

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Olaf Solstrand skreiv:

MatsGull skreiv:

Men ærlig talt - tror du virkelig en gjerrigknark som Skrue ville brukt penger på å konstruere en slik renessanse-ting som en kuppel?

Meinar å ha lest på DCML at ein italiensk artikkelserie om pengebinga og dens bestanddeler for nokre år sidan at kuppelen huser rommet der tenaren James bur. Og isåfall er eigentleg alt fullstendig logisk. Skrue er smart nok til å skjøne at det er ei fornuftig investering å ha James lett tilgjengeleg, og det er ikkje plass til han andre stadar i binga. Kanskje Skrue fekk kuppelen på billigsalg, og då blir jo det å montere på kuppelen med nevødrive arbeidskraft langt billigare enn å byggja ein ekstra etasje ...

I så fall foregår alle pockethistoriane i tid **etter** dei i det ordinære bladet. Interessant. Det tyder på at Rikerud ikkje slo seg fram i Andeby før Skrue hadde vore der i lang tid.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

27.11.2005, 22:36

Eg har tydelegvis hugsa feil. James budde visst ikkje i kuppelen likevel ifølgje desse artiklane. Det sitatet eg tenkte på var:

this week's story reveals what's contained inside the Bin's dome, while last week we managed to have a look at Scrooge's butler's (Battista) room.

http://groups.google.com/group/fa.disney-comics/browse_thread/thread/a989cf728969d29e/6f7310a14cc8247a?lnk=st&q=group%3Afa.disney-comics+money+bin+dome&rnum=1#6f7310a14cc8247a

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.11.2005, 23:37

Oi! Du store! All respekt til det! Fytti søren! Ekstremt kult. Jeg bøyer meg i støvet! "Hyll!"

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

03.12.2005, 18:24

Blir rent inspirert her. Om vi noensinne får sjansen til å lage sparebøsse i keramikken på skolen, så vet jeg hva den skal se ut som! :-)

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
19 år, Råde

03.12.2005, 22:52

MatsGull skreiv:

Det skal forresten komme en artikkel om den i donaldblad nummer 50 har jeg fått vite.

Joda! Der er den. Fin artikkel...!

Gratulerer!:-)

"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!

Solens Sønn
15 år, Ålesund

08.12.2005, 16:19

Dette var gøy Mats! Flott artikkel og veldig velfortjent!

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

08.12.2005, 21:31

Fikk Donald-bladet i dag, kjempestilig artikkel om deg Mats! Dette fortjente du! Og det at Don Rosa var den som hadde tipset Egmont da... Jøss! Du har virkelig gjort inntrykk på selv de mest kresne! Gratulerer! :-)

Solveig
32 år, Trondheim

09.12.2005, 00:21

Så gøy! Det er virkelig moro at Donald har begynt med slike "Norge Rundt"-aktige artikler.

I slike tilfeller skulle jeg ønske jeg var abonnent :)

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 09.12.2005, 10:58 av MatsGull

MatsGull
20 år, Kongsvinger

09.12.2005, 10:56

Noen som vet om artikkelen står i dansk Donald Duck? Jeg fikk vite at den står i Kalle Anka. Utrolig va' det brejer om sig!

MatsGull
20 år, Kongsvinger

12.12.2005, 18:58

Gratulerer med flott artikkel, Mats! Og kjempeflott at det faktisk dukker opp slike sider som dette en sjelden gang i DD&Co. Skulle selvsagt vært mye oftere, men...

Tommy
24 år, Odda

12.12.2005, 19:05

Jeg likte den godt selv jeg :)

Utrolig flinke folk som jobber i redaksjoner, de hadde fått plass til mange bilder på så liten plass som det tross alt var.

MatsGull
20 år, Kongsvinger

12.12.2005, 19:07

Matsgull skrev:

Noen som vet om artikkelen står i dansk Donald Duck? Jeg fikk vite at den står i Kalle Anka. Utrolig va' det brejer om sig!

Artiklen var også i dansk Donald Duck og Co. Rigtig flot artikel. Dem skal vi have flere af!

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

12.12.2005, 19:45

Oi, jeg er interresert i et dansk blad med den artikkelen, er det en hyggelig danske som kunne tenke seg å selge et til meg?

MatsGull
20 år, Kongsvinger

13.12.2005, 22:34

Jeg skal gerne sende dig et eksemplar af det danske blad. Flot artikel, og flot arbejde. Orj, hvor kunne jeg godt tænke mig at se den model i virkeligheden - kommer du ikke forbi med den til et donaldist-møde engang?
(jeg får brug for din adresse på privat-mail - kasserer krølle-alfa ddfr punktum dk)

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

13.12.2005, 23:38

Tuen takk for tilbudet, mail er sendt :)

MatsGull
20 år, Kongsvinger

14.12.2005, 14:47

Har nylig kost meg med den amerikanske utgaven av "The Beagle Boys vs . The Money Bin". Bakerst i heftet er det en artikkel om bingen. Ettersom det er oppgitt at det er Olaf som har gitt dem de tekniske informasjonene (=bingens mål) tillater jeg meg å spørre hvorfor i all verden målene i denne artikkelen kun oppgis i tommer? Såvel Gemstone (jfr. David Gerstein) som Olaf vet da utmerket godt at Gemstone også selger mange blader på det Europeiske markedet. Til sammenlikning benyttes både tommesystemet og det metriske systemet i andre engelskspråklige utgivelser som f.eks. Encyclopædia Britannica.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

22.03.2007, 20:21

Sigvald skreiv:

Har nylig kost meg med den amerikanske utgaven av "The Beagle Boys vs . The Money Bin". Bakerst i heftet er det en artikkel om bingen. Ettersom det er oppgitt at det er Olaf som har gitt dem de tekniske informasjonene (=bingens mål) tillater jeg meg å spørre hvorfor i all verden målene i denne artikkelen kun oppgis i tommer? Såvel Gemstone (jfr. David Gerstein) som Olaf vet da utmerket godt at Gemstone også selger mange blader på det Europeiske markedet. Til sammenlikning benyttes både tommesystemet og det metriske systemet i andre engelskspråklige utgivelser som f.eks. Encyclopædia Britannica.

Gemstone-bladene er først og fremst beregnet på det amerikanske markedet. Derfor har de tilpasset seg leserne sine ved å bruke et målesystem de forstår.

Tommy
24 år, Odda

22.03.2007, 20:59

Tommy skreiv:

Sigvald skreiv:

Gemstone-bladene er først og fremst beregnet på det amerikanske markedet. Derfor har de tilpasset seg leserne sine ved å bruke et målesystem de forstår.

Forsøker du å si at Gemstone er totalt uinteresserte i sine Europeiske lesere? Høres svært sjåvinistisk ut spør du meg? Jeg trodde forøvrig at de amerikanske utgavene ble ansett som noe nær internasjonale?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

22.03.2007, 23:18

Høyr kva du sjølv seier, Sigvald. Dei **amerikanske** utgivingane blir ansett som **nær** internasjonale. Altså, om du har rett i din oppfatning, så vil det fortsatt vere amerikanske utgivingar framfor internasjonale, og når ein må velge enten eller, som ein jo må i sånne tilfeller, så vel ein jo då sjølvsagt det amerikanske.

Men det er om du har rett i din oppfatning, såklart, det må eg berre gå ut i frå, eg veit ingenting om dette. For alt eg veit kan du jo ta feil.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Innlegget blei sist redigert 22.03.2007, 23:26 av Loke Aesir

Loke Aesir
23 år, Vik

22.03.2007, 23:26

Sigvald skreiv:

Forsøker du å si at Gemstone er totalt uinteresserte i sine Europeiske lesere?

Så du mener at Gemstone burde publisere målene i UK tommer og ikke bare US tommer. Siden Skrue er født i Glasgow før meteren ble definert så hadde det vel vært mest naturlig med **KUN** UK tomme mål på tegningene. Har ikke Don rosa forlagt ett målebånd med UK tommer i en av seriene sine slik at vi har en allmektig tolking av dette problemet også ?

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

23.03.2007, 09:37

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.