Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvilken Donald-historie har du ledd mest av?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg vil foreslå "tidstyvene" av Rosa, den er også hysterisk morsom. Første gang jeg leste den, satt jeg på et venterom på et legekontor, og det var ganske fullt rundt meg. Jeg fikk endel rare blikk kan du si. Jeg er ikke den som ler i det stillle akkurat......
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
01.03.2006, 21:24

Don Rosa-historien hvor Donald er vinduspusser, hvor han ender(!) med å falle ned alle etasjene er også hysterisk morsom! Det beviser at når det kommer til humor i seriene, er det ingen over, ingen ved siden av Don Rosa.
01.03.2006, 21:59

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
01.03.2006, 22:06

"Skrue går på veggen", utan tvil. Har ledd mykje av mange donaldhistoriar, men den er uforlikneleg.
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
02.03.2006, 00:02

Er Donald en humortegneserie? Nytt for meg. Er ikke mye jeg har ledd av som har med Donald å gjøre tror jeg. Det mest tragiske som noen gang er gitt ut av tegneserier er jo disse småstripene som bl.a. trykkes i VG hver hverdag.
07.03.2006, 22:58

General Sniff skreiv:
Er Donald en humortegneserie? Nytt for meg. Er ikke mye jeg har ledd av som har med Donald å gjøre tror jeg. Det mest tragiske som noen gang er gitt ut av tegneserier er jo disse småstripene som bl.a. trykkes i VG hver hverdag.
Da må jeg virkelig spørre om du abonnerer på den greske utgaven?!?
Donald er jo stappet med humor... Foreslår at du finner noe annet da 
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
07.03.2006, 23:26

General Sniff skreiv:
Det mest tragiske som noen gang er gitt ut av tegneserier er jo disse småstripene som bl.a. trykkes i VG hver hverdag.
Vel, det er vel neppe mange (ikke en gang ihuga donaldister) som vil hevde at dette er "Donald på sitt beste". Men dette blir jo som å lese Isfolket og konkludere at all skjønnlitteratur er dårlig.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 07.03.2006, 23:35 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
07.03.2006, 23:34

Karamell skreiv:
General Sniff skreiv:
Det mest tragiske som noen gang er gitt ut av tegneserier er jo disse småstripene som bl.a. trykkes i VG hver hverdag.
Vel, det er vel neppe mange (ikke en gang ihuga donaldister) som vil hevde at dette er "Donald på sitt beste". Men dette blir jo som å lese Isfolket og konkludere at all skjønnlitteratur er dårlig.
Kanskje ikke Donald på sitt beste, men etter min mening sitt morsomste
~Carpe diem~
Maggie
14 år, Oslo
08.03.2006, 21:28

jeg må bare si at "fabelaktig dyreliv" fra HOF 1 får meg til å flire hver eneste gang! Jeg blir hysterisk. "glem det" har også veldig høy flirefaktor.
borteherfra
15 år, Tromsø
04.03.2007, 00:52

Siden dette threadet likevel ble dyttet opp fra bunnen av forumet, må jeg nevne den første historien i DD&Co 51/62, den første historien på en god stund som virkelig har fått meg til å le - Skrue har "kjøpt" et pengeskap til 120 tusen kroner, og ser dette som en god anledning til å kvitte seg med en haug tiøringer som tar opp plass, hvoretter følgende samtale finer sted:
"Det skulle stemme på øret, karer! Tell over hvis dere vil!"
"Nei takk! Vi stoler på deres ord."
blue blue glass moon
under the crimson air
Innlegget blei sist redigert 04.03.2007, 17:31 av Adamant
Adamant
22 år, USA
04.03.2007, 17:31

William van Horn-historiene er etter min mening de morsomste. Bill har rett og slett humor.
Mvh,
Håvard
http://home.no.net/piacere/
Håvard
19 år
05.03.2007, 11:58

Nei, dette er vanskelig... Det er jo nesten umulig å velge ut en historie slik, men måtte jeg ha valgt en eller flere, ville det nok blitt Noen Don og Barks historier på toppen. Begge de har en så fabelaktig humor at det skulle ikke ha vært lov.
"Ataaaaaack" av Don Rosa synes nå jeg er en av de beste, men Carl Barks sin aller første hiostorie i Norge, "Donald Duck som brannmann"(eller noe???) er nå nesten en klasse for seg selv synes nå jeg...
Jeg husker ikke hva denne heter, men den er laget av Carl Barks og gitt ut på starten av 50- tallet. Den handler om at Donald har fått jobb hos Skrue der jobben hans går ut på at han skal jamre og klage for Skrue(Skrue har ikke tid til det selv). Men så har B-gjengen sluppet fri fra fegselet så da må de holde vakt i bigen, helt til Donald får sin geniale idé... Denne er også en av de beste, synes jeg da... Ellers er det hundrevis av andre...
EN DAG, NÅR JEG BLIR SKIKKELIG RIK, SKAL JEG JAMMEN VISE DEM.
{[Tidligere Kjetil McDuck]}
Grev Buk McJern
17 år, Hurdal
08.03.2007, 18:28

Mine favoritter der er "Glem Det!" og "Går på Veggen".Liker da Onkel Skrue bruker Donald som fremkomstmiddel på flyplassen.Bussjåføren i "Går på Veggen"solgte meg helt!Det gjorde også scenen der Donald brenner seg på lampa i taket,helt sykt at han hopper slik.Ellers så kan "Bruen over Mudderelva" ha en god flirefaktor.
Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn
LS
11 år, Hof
10.03.2007, 23:37

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Smak og behag, eigentleg -- men Don har absolutt god humor, ja. :-)
Jeg pleier ikke å le så mye som av de vanlige historiene som jeg gjør av Don Rosas historier,jeg ler så det griner få ganger.Ellers så humrer jeg av de andre.
Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn
LS
11 år, Hof
10.03.2007, 23:42

Dagens anbefaling: Mikke Mus på Grimmerud slott.
Leste den igjen i går, for første gang siden den ble utgitt for 11 år siden, og den er jo bare dødsherlig! Klaus Knegg er for en gangs skyld genial når han blir hypnotisert, alt han sier gir deg kula, garantert! Read it!
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
17.03.2007, 02:33

Wilfu skreiv:
I hvilken utgivelse finner man denne historien da?
munin
27 år, Trondheim
22.03.2007, 17:05

munin skreiv:
Wilfu skreiv:
http://coa.inducks.org/story.php?c=YM+015&search=grimmerud%20%20mikke%20mus
Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo
22.03.2007, 18:45

munin skreiv:
Wilfu skreiv:
denne historien kom forøvrig som bilag till DD & Co for ikke mange år siden
borteherfra
15 år, Tromsø
22.03.2007, 19:07

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.