Andeby Online > Diskusjonsforum > Min første historie
Gå tilbake til forumoversikta ...

Kan informere om at jeg før jul fikk solgt enda en historie: H 26017 - Uncle Scrooge "Noisy Helpers"
Innlegget blei sist redigert 20.07.2007, 19:21 av Olaf Moriarty Solstrand
Tommy
24 år, Odda
03.01.2006, 14:27

Tommy skreiv:
Kan informere om at jeg før jul fikk solgt enda en historie: H 26017 - Uncle Scrooge "Noisy Helpers"
Så bra! Håper Egmont snart får ræva i gir og skaffer seg historiene dine også.
Har "Summer Skiing" blitt publisert i Nederland ennå?
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
03.01.2006, 15:23

chrisron skreiv:
Nei. Det er jo en sommerhistorie, så blir nok ikke før til sommeren.
Tommy
24 år, Odda
03.01.2006, 15:26

Tommy skreiv:
"Holger og Hagbart: The Rock 'n' Roll Album"
Jeg anbefaler også denne ;) *host*
http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie. NYE STRIPER HVER TIRSDAG, TORSDAG OG LØRDAG!
*dask dask dask dask*
Arne Bye
25 år, Steinkjer
03.01.2006, 19:56

Tommy skreiv:
chrisron skreiv:
Men nå er det blitt sommer, så denne uka står historien på trykk!
Tommy
24 år, Odda
22.07.2006, 03:12

Tommy skreiv:
Tommy skreiv:
chrisron skreiv:
Men nå er det blitt sommer, så denne uka står historien på trykk!
Heey! Gratulerer!
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
23.07.2006, 19:34

Gratulerer frå meg og! Då har eg òg lagt ho inn på nl/DD2006-30 på Inducks, sjølv om ikkje bladet er indeksert endå. Slike ting er viktige å få lagt inn fort. Får håpe at vi får nokre av historiene dine på norsk snart.
Innlegget blei sist redigert 24.07.2006, 22:53 av Eirikb
24.07.2006, 22:52

Fortsetter oppdateringen over hvem som tegner historiene mine. Fikk vite i dag at Freddy Milton har tegnet Skrue-historien "Noisy Helpers" (H 26017). Solgte forresten en ny historie forrige uke, sånn at jeg nå er oppe i fem historier så langt. (Har dem oppført inne på profilen min).
Tommy
24 år, Odda
30.10.2006, 17:17

Tommy skreiv:
Fortsetter oppdateringen over hvem som tegner historiene mine. Fikk vite i dag at Freddy Milton har tegnet Skrue-historien "Noisy Helpers" (H 26017).
Og vet du når vi får se historien på trykk?
Mickey
18 år, Horten
30.10.2006, 17:25

Tommy skreiv:
Fortsetter oppdateringen over hvem som tegner historiene mine. Fikk vite i dag at Freddy Milton har tegnet Skrue-historien "Noisy Helpers" (H 26017). Solgte forresten en ny historie forrige uke, sånn at jeg nå er oppe i fem historier så langt. (Har dem oppført inne på profilen min).
Gratulerer! 
Håper noen av historiene dine kommer på norsk snart! 
Stormogulen
15 år, Notodden
30.10.2006, 17:25

DonaldDuck skreiv:
Og vet du når vi får se historien på trykk?
I Nederland er det muligheter i løpet av vinteren. I Norge vet jeg ikke.
Tommy
24 år, Odda
30.10.2006, 17:28

Tommy skreiv:
Det hadde vært fint om du hadde fått dem utgitt også i ditt eget hjemland. Jeg tror mange av oss langt vil foretrekke disse godbitene dine fremfor dusinvare fra folk som Halas og Fecchi.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 21.03.2007, 17:37 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
21.03.2007, 16:35

PSST. Sigvald !!!
Du glemte ett annet eksemel på //dusinvare// , nemlig ""The life and Times of Scrooge McDuck""
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.03.2007, 17:15

MikroMidas skreiv:
PSST. Sigvald !!!
Du glemte ett annet eksemel på //dusinvare// , nemlig ""The life and Times of Scrooge McDuck""
At den serien opprinnelig inneholdt 12 kapitler betyr ikke at det er tale om dusinvare. Alle vet at det er kvalitet som er solid fundert på Barks.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 21.03.2007, 17:19 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
21.03.2007, 17:19

Vrøvl. Det er en vare som består av ett dusin historier, ergo Dusinvare
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.03.2007, 17:22

Eg skjønner ikkje kvifor sånne problemstillingar oppstår til stadigheit. Folk liker Tommys historier (til tross for at dei aldri har lest dei), og vil difor sjå desse på trykk i Noreg. Kvifor då byrja å bruke tråden til å kritisere andre glimrande serieskaparar?
Klart vi er interesserte i å sjå Tommys historier. Han er jo ein andebyonlineist. Han er ein av oss. Men gjer det at historiene hans er betre enn Paul Halas' og Massimo Fecchis? Sjølvsagt ikkje. Eg har lest skissene til nokre av Tommys historier og synest at dei er gode, men eg vil strengt talt ikkje seie at han som manusforfattar har nådd Pauls nivå (men så har Paul brukt ganske mange år på å bli så god som han er òg) -- ærleg talt, Paul har vore profesjonell i ganske mange tiår, og eg kjem i farta ikkje på manusforfattarar som har debutert det siste tiåret som er i hans klasse. Sjølvsagt håper eg òg at Tommys historier kjem på trykk på norsk snart, men eg er då ikkje så konkret at eg vil at det skal gå på bekostning av nokon som er langt betre enn Tommy.
Og når det gjeld Massimo Fecchi, som eg går ut frå at Sigvald sikta til med «Fecci», ser vi vel ikkje manus av han så ofte at det kan kallast dusinvare (eg meiner, han har jo ikkje skrive eit einaste manus). Teikningane hans liker eg svært godt, men sjølv dei er jo vanlegvis i ei utgiving som ikkje akkurat pleier å innehalde nederlandske historier. Og Rosas historier vil eg heller ikkje akkurat kalle dusinvare (edit: Aaaah, skjøner, eg tok ærleg talt ikkje det ordspelet).
Det må då gå an å vera hyggeleg med Tommy utan å rakke ned på andre, vel?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 21.03.2007, 17:30 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
21.03.2007, 17:29

spretters skreiv:
Fått vite noe mer om når den kommer/har kommet i Norge nå?
Sigvald skreiv:
Det hadde vært fint om du hadde fått dem utgitt også i ditt eget hjemland.
Nei, vet foreløpig ikke noe om når en av mine historier vil bli utgitt i Norge. Det hadde vært fint om det var jeg som bestemte sånt, men det er det dessverre ikke. Så jeg må nok vente i spenning og se akkurat som alle andre.
Tommy
24 år, Odda
21.03.2007, 17:34

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.