Andeby Online > Diskusjonsforum > På tur til London
Gå tilbake til forumoversikta ...

Min far og jeg skal snart på en ganske snar visitt (to overnattinger) til London. Kan man finne noe av Donaldistisk interesse der? P.g.a. den korte tiden rekker vi ikke å besøke British Museum (jfr. "The Treasury of Croesus"). Er det noen her som f.eks. vet om det er noen gode mynt-handlere i Oxford Street eller liknende hvor jeg kan se etter dimes fra 1875 o.l.?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
15.03.2007, 19:52

29. april og 20. mai er det **COMICBOOK** **MARKETPLACE** på Royal National Hotel. Dette er et stort marked for salg av tegneerier, anbefales:
http://www.beerlines.com/comicmart2/Marketplace/marketplace.html
Forbidden planet er den største tegneseriebutikken i London:
http://www.forbiddenplanet.com/store/WhereWeAre.htm
Bruktsjappene finner du på Notting Hill. Egne butikker for DVD, CD, Bøker/tegneserier o.a.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
15.03.2007, 23:22

Det ligger en knakkende bra butikkk 300 meter bortenfor den forbudte planeten
her . Det ligger også en liten koselig bruktsjappe i Denmark street som er en tverrgate 100 meter fra den forbudte planeten ut i fra Charing Cross Road rett nedenfor krysset.
med St Giles som leder deg mot den forbudte planeten. Det ligger altså tre ganske OK butikker for tegneserier (ikke tempo) innenfor cirka fem hundre meters område.
Jeg mener også at det ligger en ok butikk i Great Russell eller Little Russel rett over gaten fra det museet hvor noen snakkende ender meg klær, sendt ut på oppdrag av den allmektige Don rosa, ble observert for cirka femti års tid siden.
Har funnet endel bra kupp på to bruktbutikker oppe på Notting Hill, men UK er ikke ett land hvor antall tegneserieutgivelser har vært så mange. Interessen er faktisk ganske liten for det der borte.
Men det ironiske tross manglende interesse og få utgivelser er jo at tre av tegneseriemediets kanoner er fra UK.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 17.03.2007, 00:28 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
17.03.2007, 00:27

<off topic>
Sigvald skreiv:
Min far og jeg skal snart på en ganske snar visitt (to overnattinger) til London. Kan man finne noe av Donaldistisk interesse der? P.g.a. den korte tiden rekker vi ikke å besøke British Museum (jfr. "The Treasury of Croesus").
Ettersom British Museum er så svært at ein ikkje rekker over heile museet på ein dag uansett, må det jo vera tid til å ta seg ein tur innom likevel? Du får sjølvsagt ikkje sett HEILE museet, men du kan jo vurdere litt og ta ein titt på utvalde delar av museet. No seier eg sjølvsagt ikkje at British Museum er eit obligatorisk besøk fordi Don Rosa har skrive ei historie der ei side eller to finn stad i museet, men British Museum er jo ei severdigheit verdt eit besøk uansett, og kanskje særleg for ein historiker? :-)
</off topic>
Hm, donaldistiske mål i London og England ... Eg minnast ei fantastisk julehistorie av Bob Langhans og Santanach, «Skattejakten», som stod i DD&Co 50-51/1992. Tar eg heilt feil om eg meiner at det meste i den historia var basert på faktiske eksisterande bygningar? Isåfall ville eg prøve å oppspore ladyens teater!
Men det er kanskje berre Barks og Rosa som er av interesse, så ... hm ... Vel, eg ville jo ha foreslått Stonehenge, men å reise 16 mil for å kome seg dit blir kanskje ikkje så aktuelt? England i Barks-seriar har eg ingen minner frå i det heile tatt, for å vera ærleg.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
17.03.2007, 13:05

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Hm, donaldistiske mål i London og England ... Eg minnast ei fantastisk julehistorie av Bob Langhans og Santanach, «Skattejakten», som stod i DD&Co 50-51/1992. Tar eg heilt feil om eg meiner at det meste i den historia var basert på faktiske eksisterande bygningar? Isåfall ville eg prøve å oppspore ladyens teater!
Jaa, er det den med Jack the Kipper? :D Den historien ga meg skikkelig London-følelse. Jeg vil også til London.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
17.03.2007, 22:53

Æda Bæda! Jeg skal til London i mai. :)
Får håpe jeg klarer å finne Forbidden Planet. Det høres ut som en interessant butikk.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
17.03.2007, 23:06

MikroMidas skreiv:
....Jeg mener også at det ligger en ok butikk i Great Russell eller Little Russel rett over gaten fra det museet hvor noen snakkende ender meg klær, sendt ut på oppdrag av den allmektige Don rosa, ble observert for cirka femti års tid siden....
Like ved British Museum i 39 Great Russell Street.:
http://www.goshlondon.com/index.html
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
18.03.2007, 08:08

Skotsk brennevin kjøper en da ikke i London 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
19.03.2007, 20:09

Toget er sikkert gått for enkelte sin London tur, men jeg tenkte å komme med litt oppdaterte reise facts for andre som kanskje lurte på å dra til London.
Donaldistiske reisemål i Barks eller andre tegnere sin ånd er ikke min greie så her kommer kun en rapport over hvor en kan få kjøpt tegneserier i London, ut ifra min lille erfaring.
Jeg fant ett nytt (for meg) antikvariat oppe i Notting Hill området som hadde bra utvalg av både bøker og tegneserier. Det lå 50 meter fra banen nedover i Pembidge Road.
Det ligger fire tegneseriebutikker som alle er verdt ett besøk samlet i ett lite område mellom tbane stasjonene Tottenham Court Road og Holborn .
Hvis du går av banen på Tottenham Court Road og vandrer nedover Tottenham Court Road mot Leicester Square Station så vil du på venstre siden 10 meter etter krysset mellom Tottenham Coart Road og Andrew Border St/St. Gilles St se ett knøttlite skilt med Orbital Comics på over en mørk og dunkel kjellertrapp. GÅ NED DEN TRAPPEN. De hadde utrolig mye bra tegneserier (ikke tempo).
Denmark street er blitt //gitar// gaten så der er ingen bruktbutikker lengre.
Men hvis du fortsetter litt lengre nedover Tottenham Court Road og deretter svinger til venstre inn i Shaftesbury Avenue så vil du etter 200 meter i den gaten få på din venstre side Forbiden Planet. Men før du kommer dit så passerer du en artig liten butikk på venstre siden hvor du kan få kjøpt deg **alle** superheltantrekkene du kan drømme om, også i voksne størrelser 
Fortsetter du videre samme veien i gata og over krysset så kommer du til Bloomsbury Street. Der finner du ganske fort på din høyre side Comicana. Du finner de her.
Til slutt fortsetter du til høyre inn i Great Russel Street og Gosh Comics vil ligge på din høyre side.
I en av disse butikkene fant jeg en donaldistisk utgivelse. Det var dessverre en dusinvareutgivelse. Ellers fint lite Disney tegneserier og se på de britiske øyer, vil jeg tro.
MikroMidas
45 år, Trondheim
09.04.2007, 17:45

Sleipe-Simon skreiv:
Ikke glem Cutty Sark!
Cutty Sark er for tiden under rehabelitering, og er stengt for turister
Mer informasjon om dette her: http://www.cuttysark.org.uk/index.cfm?fa=contentGeneric.lgewrwyrpdxkfxiw
Fergus
25 år, Grimstad
12.04.2007, 11:27

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.