Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Nye donald.no

Andeby Online > Diskusjonsforum > Nye donald.no

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Jeg spurgte da om det var i orden at jeg skrev på dansk, og det virkede ikke til at være problem for de andre forumbrugere - men nu står alle mine indlæg som om skribenten er anonym, og jeg kan ikke logge ind igen hvor mange gange jeg så end prøver... og jeg kan så heller ikke læse hvad en af de andre brugere har skrevet ang. sproget, fordi det at nogle er anonyme og andre har et skilt roder temmelig meget rundt i layoutet på (beta?-)siden.

Remember: It all started with a mouse

Innlegget blei sist redigert 05.03.2007, 22:37 av AC

AC
29 år, Danmark

05.03.2007, 22:34

Kindrob skreiv:

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Nokon grunn til at det er så få herfrå som er aktive på Donald.no? Nesten litt ensomt der blant alle "Donald er best"-innlegga ...

Jeg er ganske aktiv der, da.
Men man merker at det er de yngre (8-12 år, ca.) som utgjør tyngdepunktet av brukerne der.

Njah, vi klarer fint å holde sånn delvis orden på www.pokemon.no/forum, så det burde ikke være noe stort problem for de donald.no-ansvarlige å gjøre det samme. Aldersnivået ligger på omtrent det samme.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

05.03.2007, 22:45

Adamant skreiv:

Har nå registrert en konto ihvertfall ("Spøkelseskladden")

Var et ikke en idé å være litt konsekvent. Jeg er f.eks. "Sigvald" både her i AOL-forumet, i DDF(r)-forumet og det svenske forumet jeg er med i. Her i forumet er det alt en "Spøkelseskladden" - nå risikerer du at folk tror at dere er samme mann. Hva sier du dersom han plutselig kaller seg "Adamant" i det andre forumet? Ville du like det???

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

05.03.2007, 22:57

Sigvald skreiv:

Hva sier du dersom han plutselig kaller seg "Adamant" i det andre forumet? Ville du like det???

Herregud, man har da ikke copyright på et forumnick.

Dessuten tror jeg ikke det finnes to forum hvor jeg har samme nick. Å kalle seg Guffen Delbekk på et Wig Wam-forum er ganske meningsløst. Akkurat som å kalle seg kozegutt85 på AOL...

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

05.03.2007, 23:05

...akkurat det har du egentlig rett i. Navn som "Spøkelseskladden" er vel ikke de mest uvanlige på slike forum, og jeg bruker et par andre navn rundt omkring på nettet, men det er muligens best å være konsekvent akkurat her.

Guffen: Vel, Adamant er ikke et Donald-relatert navn, og AOL og donald.no er ikke så grusomt fraskilte miljøer at det gjør noe; Det stemmer at det kan oppstå forvirring. Dessuten har jeg et antall "Er du Adamant?"-PMer å vise til fra diverse andre steder :P

blue blue glass moon
under the crimson air

Innlegget blei sist redigert 05.03.2007, 23:10 av Adamant

Adamant
22 år, USA

05.03.2007, 23:05

Sigvald skreiv:

Adamant skreiv:

Har nå registrert en konto ihvertfall ("Spøkelseskladden")

Var et ikke en idé å være litt konsekvent. Jeg er f.eks. "Sigvald" både her i AOL-forumet, i DDF(r)-forumet og det svenske forumet jeg er med i. Her i forumet er det alt en "Spøkelseskladden" - nå risikerer du at folk tror at dere er samme mann. Hva sier du dersom han plutselig kaller seg "Adamant" i det andre forumet? Ville du like det???

Det tror jeg ikke har så mye å si. Det er sikkert flere hundre Sigvalder rundt omkring i forskjellige forum i Norge, men når det er snakk om samme tema som drøftes i forumene kan folk fort ta feil.

Innlegget blei sist redigert 05.03.2007, 23:08 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

05.03.2007, 23:07

Heh, sjæl teller jeg (minst) ni forskjellige nick jeg har rundt om kring. Klarer aldri å finne et jeg er fornøyd med.

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Innlegget blei sist redigert 05.03.2007, 23:56 av Vegar

Vegar
19 år, Trondheim

05.03.2007, 23:15

Guffen Delbekk skreiv:

Sigvald skreiv:

Hva sier du dersom han plutselig kaller seg "Adamant" i det andre forumet? Ville du like det???

Herregud, man har da ikke copyright på et forumnick.

Sant nok, men det er alltid greit å være litt ryddig. Du kan jo velge et nick ála "Olaf Solstrand" i det nye Donald forumet - det er selvsagt helt legalt - og se hvor populært det blir ;-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 06.03.2007, 03:15 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

06.03.2007, 03:15

Sigvald skreiv:

Du kan jo velge et nick ála "Olaf Solstrand" i det nye Donald forumet - det er selvsagt helt legalt - og se hvor populært det blir ;-)

Nå snakker du om å ta en annen persons fulle navn som nick, noe som er noe helt annet enn å kalle seg Adamant, Guffen, eller hvasomhelst. Men jeg tror nå uansett popularitet har mer å gjøre med hva man skriver enn hva man kaller seg, siden AOL sitt minst populære medlem tross alt oppgir sitt fulle navn i sitt nick/signatur.

Innlegget blei sist redigert 06.03.2007, 06:09 av Guffen Delbekk

Guffen Delbekk
23 år, Halden

06.03.2007, 06:09

Får ikke til å registrere meg, står bare at jeg ikke har gyldig e-post adresse, enda jeg brukte den til å bli medlem av AOL.

Ching!
Ching!

Everybody git off´n the street! Thar´s a´gonna be trouble! Jesse James aims ta buy Mam´Selle´s parfume de paree so´s he can smell as feminine as--
Opps! Sorry! The pages got stuck together!

Hakkespett
14 år, Sandnes

06.03.2007, 14:47

Guffen Delbekk skreiv:

Sigvald skreiv:

Du kan jo velge et nick ála "Olaf Solstrand" i det nye Donald forumet - det er selvsagt helt legalt - og se hvor populært det blir ;-)

Nå snakker du om å ta en annen persons fulle navn som nick, noe som er noe helt annet enn å kalle seg Adamant, Guffen, eller hvasomhelst.

Det finnes en don rosa som *ikke* er identisk med serieskaperen fra Louisville, Kentucky. Olaf har ikke reagert på dette...

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 06.03.2007, 16:34 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

06.03.2007, 16:33

Sigvald skreiv:

Det finnes en don rosa som *ikke* er identisk med serieskaperen fra Louisville, Kentucky.

Men kjære Sigvald, du skjønner vel forskjellen på å ta samme nick som en kjent person og å ta navnet til naboen?

Forresten: Gi meg et bevis på at denne personens navn ikke er Don Rosa. :-)

Guffen Delbekk
23 år, Halden

06.03.2007, 16:59

Guffen Delbekk skreiv:

Men kjære Sigvald, du skjønner vel forskjellen på å ta samme nick som en kjent person og å ta navnet til naboen?

Er Sigvald og Olaf blitt naboer? :-)

Tommy
24 år, Odda

06.03.2007, 17:12

Tommy skreiv:

Er Sigvald og Olaf blitt naboer? :-)

Ikke vet jeg, men det hadde vært veldig praktisk. Da kan jo Sigge bare gå over til stakkars Laffen hver gang han trenger kontakt med Egmont eller syns at Laffen skal klage til Postvesenet for forskjellesbehandlingen mot han. Eller når han skal klage for at han ikke får legge ut "scans". Eller når han enda en gang vil ha Olaf til å forklare hvorfor han foretrekker enkelte pocketskribenter framfor Gud (også kjent som "Don Rosa";-).

Det ville ha spart oss andre her på forumet for mye møl og jeg syns at Olaf som forumboss bør ta på seg den sorgen med å være støttekontakt for enkelte slik at de andre medlemmene på forumet hans kan få nyte det i fred uten å leser klager, klager, klager og mere klager. :-)

Guffen Delbekk
23 år, Halden

06.03.2007, 17:35

Forresten: Fleire enn meg som har ledd av den bitande ironien på denne sida? Eg må innrømme at eg ler av den der, fordi det sannsynlegvis ikkje er så langt unna sanninga.

lol

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

08.03.2007, 01:00

hva trur dere om Duckipedia? trenger man det når man har I.N.D.U.C.K.S?

Innlegget blei sist redigert 08.03.2007, 01:14 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

08.03.2007, 01:12

Kong Skrue av Skrueriket skreiv:

hva trur dere om Duckipedia? trenger man det når man har I.N.D.U.C.K.S?

Jeg går ut fra at Duckipediaet vil oppfylle litt andre funksjoner enn det I.N.D.U.C.K.S. gjør. Mens sistnevnte jo i bunn og grunn skal være en oversikt over alle historier og utgivelser som er laget/gitt ut, vil Duckipediaet sannsynligvis inneholde fakta og informasjon om forskjellige ting innenfor Andeby-universet.

Tommy
24 år, Odda

08.03.2007, 01:27

Tommy skreiv:

Tror egentlig ikke det har så mye å si. Donald.no har selvsagt helt andre besøkstall enn Andeby Online, og dermed kan også forumet der utvikle seg ganske fort å bli svært aktivt. Det jeg frykter er som sagt veldig mange useriøse innlegg, siden jeg antar at andelen barn som besøker donald.no er mye høyere enn andelen barn som besøker Andeby Online. Allerede nå ligger det ute en tråd med tittelen "hvorfor er denne nettside hemma?? hæ hæ"

Den har jeg lest,og jeg er langt fra fornøyd med innleggene.Syntes faktisk litt synd på trådstarteren,for eksempel så er det en som kaller han/hun hemma.Tror det var en fyr som heter Jono.Hvis det går ann å slette tråden,så anbefaler jeg det.Fordi dette begyner å ligne på mobbing,rett og slett.Men så spurte noen:Hvorfor er du registrert når du syntes nettsiden er hemma.Der kan jeg si meg enig.Men nye donald.no er grei for meg i grunn.

Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn

Innlegget blei sist redigert 08.03.2007, 13:45 av LS

LS
11 år, Hof

08.03.2007, 13:44

Må innrømme at eg byrjar å lure på om dei som har ansvaret for drifta av Donald.no-forumet nokon gong er innom forumet i det heile tatt. Det som har fått meg til å lure på dette er bugen som gjer at på trådoversikta visast brukarnummeret i staden for brukarnamnet til siste taler i kvar tråd -- og sjølv om eg ikkje kan ASP, skjønner eg då nok scripting til å forstå at det mennesket som har laga det forumet sit inne med nok kunnskap til å fikse den feilen på to minutter fra feilen blir oppdaga. Men av ein eller annan grunn ser dei ikkje ut til å oppfatte denne feilen, til tross for at det er påpeika i forumet fleire gonger.

Det er nok en prioriteringssak - på samme vis som at du ikke prioriterer å få til en fungerende søkefunksjon her i forumet. Vedkommende mener vel bare at slike justeringer ikke har bråhast så lenge det hele tross alt fungerer?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

08.03.2007, 19:59

Sigvald skreiv:

Var et ikke en idé å være litt konsekvent. Jeg er f.eks. "Sigvald" både her i AOL-forumet, i DDF(r)-forumet og det svenske forumet jeg er med i.

Hvorfor i all videste verden skal man bruke samme nick overalt hvor man deltar??? Sprøyt spør du meg. Som flere andre her har jeg forskjellig nick på de rundt 10 diskusjonsfora jeg er registrert i.

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

12.03.2007, 01:23

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.