Andeby Online > Diskusjonsforum > Favorittfigur
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Skrue og Gråstein i Donald-setting, Kladden og Langbein i Mikke.
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
05.02.2004, 12:15

Loke Aesir skreiv:
"Skrue og Gråstein i Donald-setting, Kladden og Langbein i Mikke."
Hvorfor er jeg ikke overrasket?
Saturos
19 år, Stavanger
05.02.2004, 15:15

Oiii, vanskelig. Kanskje Donald, den gamle utgaven av Klodrik, den virkelig gamle utgaven av Mikke og Lille Hjelper.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
05.02.2004, 21:15

Øystein skreiv:
"Er det ingen som liker Donald her. Eg liker i vert fall Donald. Her er lista mi:
1 Donald
2 Dole
3 Ole
4 Doffen"
Her lurer jeg litt. Hvorfor er Dole bedre enn Ole og Ole bedre enn Doffen? Skal jeg være helt ærlig så ser jeg ikke forskjell på de som individer. Gleder meg til svaret ditt ;)
hmm... vanskelig, men jeg likte Magica fra Tryll jeg, eller frøken fra Tryll for å være formell;) Savner henne og poff-bombene hun hadde. Før var hun jo med i hvert blad, nå er hun nestel like sjelden som vann i ørkenen (dere forstår hva jeg mener).
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
06.02.2004, 00:06

Jørn McDuck skreiv:
"hmm... vanskelig, men jeg likte Magica fra Tryll jeg, eller frøken fra Tryll for å være formell;) Savner henne og poff-bombene hun hadde. Før var hun jo med i hvert blad, nå er hun nestel like sjelden som vann i ørkenen (dere forstår hva jeg mener)."
Det skal vi strengt talt vere glade for.
Grunnen til at Magica brukast så sjeldan i dag, er at no prøvar folk å lage gode historier. For all del. Magica er ein fantastisk figur. Men ikkje når ho blir misbrukt. Magica skal vere ein figur med onde, gjennomtenkte planer. Ikkje ein figur som løper inn i pengebinga, kastar ei foffbombe, griper tiøringen, løper ut og blir stoppa av at ein nevø held kråkefot på ho. Den Magica vi så så utruleg ofte på åttitalet var berre ein skygge av den fantastiske figuren Magica representerar. No har folk iallfall slutta å bruke ho berre for å bruke ho.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.02.2004, 11:27

Ja. Forskjellen er at Don Rosa brukar Magica når han har ein god Magica-ide. På åttitalet brukte folk Magica fordi Magica var ein populær figur, som medførte at dei brukte ho til absolutt ingenting. Ho blei degradert til ein liten filleskurk fordi folk ville bruke ho utan at dei hadde dei ideane som var nødvendige.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.02.2004, 12:41

Si hva dere vil, jeg forrandere ikke mening. Magica er dypt savnet av meg;)
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
06.02.2004, 13:04

For all del. Du er ikkje aleine om å savne Magica. Men er det ikkje betre at ho er med i ei kjempegod historie av og til, enn at ho er med i ei elendig historie kvar veke?
Det siste alternativet øydeleggjar figuren.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.02.2004, 14:42

Olaf Solstrand skreiv:
"For all del. Du er ikkje aleine om å savne Magica. Men er det ikkje betre at ho er med i ei kjempegod historie av og til, enn at ho er med i ei elendig historie kvar veke?
Det siste alternativet øydeleggjar figuren."
Joda, vanskelig å være uenig med deg der Olaf (så jeg skal ikke prøve engang).
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
06.02.2004, 19:08

Saturos skreiv:
"Loke Aesir skreiv:
"Skrue og Gråstein i Donald-setting, Kladden og Langbein i Mikke."
Hvorfor er jeg ikke overrasket?"
Fordi eg har sagt det samme før på Forumet for ultimat galskap, vil eg anta.
Forøvrig var grunnen til å like Dole best genial, og eg sakner òg Magica, skjønt eg er einig i det Olaf seier om at ein sjelden kvalitetshistorie er betre enn to dårlige kvar veke.
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
07.02.2004, 12:04

Favoritten er Konrad Kiwi fra Fantonald bladet, han er bare så tøff og han gjør alt for å få et stort nyhets kupp. Han er plagsom, morsom eller veldig irriterende, noe som gjør at han skiller seg ut. Han er Fantonald bladets store klovn.
"Duck har gått amok! Se på ham! Kaster de ubetalte møblene sine i søpla!"
Konrad Kiwi
29 år, Oslo
07.02.2004, 14:05

Til Olaf Solstrand.
Kva er din favorittfigur, Olaf? Eg har høyrt (lest) rykter om at det er Petter Smart. Stemmer det?
Steinøy
14 år, Gaular
09.02.2004, 17:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.