Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Stopp Mikke!!!!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Stopp Mikke!!!!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Nå er jeg dritt lei Mikke Mus fortellingene i Donald Duck & co. Mikke har vert tam og kjedelig i flere år.

Moby_x

Moby_x

01.02.2004, 13:36

Moby - Mikke hører til i Donald Duck & Co. - Kan desuden ikke helt forstå du skriver som du gør - har du læst et par Mikke-serier i donald for nylig. efter min mening er han altså ikke som du siger - og det har han ikke været siden et tidspunkt i 90'erne hvor to redaktører ved egmont Comic Creation satte sig for at gøre figuren populær igen... hvis du mener som du skriver, også efter at have læst de nyeste Mikke-serier, så har deres forsøg ikke virket overfor dig. de virker på mig - Mikke er i dag ligeså nysgerrig og fræk som han var i sin ungdom.

AC

01.02.2004, 15:43

Jau, Donald er absolutt bedre enn Mikke. Men eg vil ikkje at Mikke forteljingane skal forsvinne heller. Det blir litt kjedeleg.

Steinøy
14 år, Gaular

01.02.2004, 15:45

Synes Mikke fortellingene er kjempegøye. Det kan jo bli litt mye Donald.

Nobody is perfect. I'm nobody. Understand!?

kvakki
17 år, Bergen

02.02.2004, 12:39

For å poentere det er jeg helt uenig med AC. Historiene har siden 90-talet utvilsomt blitt mye kjedeligere.

NB: Jeg har mest Mikke i det siste. Jeg synest og at det hører til Donald Duck & co men historiene burde bli bedre.

Moby_x

Moby_x

02.02.2004, 21:26

Skal jeg være ærlig så synes jeg at Mikke var mye bedre før. Det er jo en kjent sak at gode gamle Mikke var mer rampete, mer eventyrlysten osv. før. Det kan være noen gode historier om han nå også, men i bunn og grunn så er den fornuftige privatdetektiven Mikke en kjedelig person (eller mus).

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

03.02.2004, 22:35

Hvis jeg skal få presentere min mening, må den være at de Mikke-historiene vi kan lese i Donald Duck & Co. (fortrinnsvis de som er produsert av Egmont, som oftest på 10 sider) holder like høyt nivå som Gottfredsons klassikere (i alle på manussiden). Jeg kjenner ikke helt igjen deres syn om at Mikke i dag er en snusfornuftig detektiv, og jeg tror faktisk det må være mange år siden jeg leste en slik historie. Det finnes kanskje enkelte unntak, men stort sett vil jeg si at Mikke i dag er den "rampete", eventyrlystne musa flere enn meg faktisk har rukket å bli litt glad i...

Tommy
24 år, Odda

03.02.2004, 23:04

Mikke er fyllstoff, men til tider ganske bra fyllstoff.
I likhet med andre blader (f.ex. Fantis) må det brukes biserier for å få det til å gå rundt. De gode tegnerene og forfatterene må ha tid til å pønske ut nye gode historier :p

[Sletta brukar]

03.02.2004, 23:22

Moby_x skreiv:
"For å poentere det er jeg helt uenig med AC. Historiene har siden 90-talet utvilsomt blitt mye kjedeligere.

Jamen Moby, den Mikke du beskriver - den detektiv-Mikke som andre af jer er så sure på, det er netop ham der døde i slutningen af 80'erne - ham som var skabt af Murry... - Redaktionen har ikke gjort andet siden dengang end at prøve at gøre ham mere livlig, eventyrlysten osv. for at komme af med det rygte.
Prøv også at læse de nyere pocketbøger - med de Mikke-serier der er der.

AC

04.02.2004, 10:19

Må skuffe deg, for jeg har leste nye pocketbøker med Mikke.

Moby_x

Moby_x

04.02.2004, 21:21

Well, da er det jo godt at der er noget for enhver smag i Donald. Synes det er godt med de variation der er i bladet. Om det hele bare var Donald da blev det kedeligt. Lidt Ulve, indianere, mus osv. må der være for at spille op imod den store masse af ænder. Det er bare min mening.

AC

04.02.2004, 21:31

Heilt enig i at det må være variasjon. Alikevel er min mening at Mikke er blitt kjedeligere det siste årene med unntak av spesielle historier. Allikevel treng mann Mikke!!

Moby_x

Moby_x

04.02.2004, 21:37

Liker ikke mikke. Kjøper jeg donald vil jeg ha donald. dere som vil ha mikka kan jo kjøpe hans blad?

Anna
19 år, Kristiansund

04.02.2004, 22:24

Sådan fungerer det bare ikke... Mikke Mus-hæftet indeholder hver gang en Mikke-serie og resten er Donald. Det samme i DD&Co. - Jeg synes ærligt talt at Mikke må ha lov at ha den ene serie i begge bladene. Omend I kan li ham eller ej. Heldigvis, og det havde jeg aldrig troet jeg skulle sige, er der læsere der synes anderledes end jer:-)

AC

05.02.2004, 14:38

Hm, Jeg synes egentlig ikke at overdrevne mikkehisorier er noe særlig jeg. De gamle klassikerene er gode, noen nye detektiv-historier er gode, men liker også at mikke har en mer personlig side, hvor har er ute på byen med sin venn Langbein!

se denne fete hjemmesiden! http://home.hia.no/~atleh04

Atle Håland
22 år, Iveland

05.02.2004, 15:28

Det virker på meg som om tegnerne av de fleste Andeby-seriene har gått mer eller mindre tom for virkelig gode idèer. Det blir produsert mengder av historier, men det er bare et fåtall som virkelig slår an.
Ta en tegner som Noèl van Horn. Han har tegnet fllere Mikke-historier som har vært trykt i norsk DD de senere år. De fenger meg ikke i det hele tatt. De har et alt for sært innhold etter min smak, og Mikke ser rar ut.
Da er det mye mer fengende med de klassiske Mikke-historiene fra 70- og 80-tallet. De er ikke nødvendigvis så mye bedre kvalitetsmessig, eller innholdsmessig, men de er grunnlasget for mitt bilde av Mikke Mus. Der beskrives Mikke som den smarte detektiven som løser de sakene politiet har gitt opp. I og med at det er slik jeg kjenner Mikke, blir alle andre beskrivelser av ham dårlige etterligninger. Sånn er det bare...

Elmer B
36 år

06.02.2004, 15:36

AC skreiv:
"Sådan fungerer det bare ikke... Mikke Mus-hæftet indeholder hver gang en Mikke-serie og resten er Donald. Det samme i DD&Co. - Jeg synes ærligt talt at Mikke må ha lov at ha den ene serie i begge bladene. Omend I kan li ham eller ej. Heldigvis, og det havde jeg aldrig troet jeg skulle sige, er der læsere der synes anderledes end jer:-)"

Ja, AC. Det heiter jo Mikke Mus. Eg forstår berre ikkje kvifor dei har Donald i Mikke-blader. Det er berre ein historie om Mikke der. Det burde heitte Mikke Mus & co.

Steinøy
14 år, Gaular

07.02.2004, 09:15

Eg sitter her med Donald pocket nr 279 Magiens mester. Der var det ein veldig bra Mikke historie, synst no eg.

Steinøy
14 år, Gaular

07.02.2004, 19:21

Les Mikke Mus nr.1 2004. Der er det en bra god gammel Mikkeserie.

Moby_x

Moby_x

08.02.2004, 17:28

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.