Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Donald, miljø og leker i FBI

Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald, miljø og leker i FBI

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Kommende onsdag (31. jan) skal det være et (kritisk) innslag om Donald Duck & Co, miljø og leker i forbrukerprogrammet FBI på NRK 1. Programmet begynner 19.30.

Tommy
24 år, Odda

29.01.2007, 23:18

Kan vi forvente stygge ord om plastskrotet?

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

29.01.2007, 23:20

Det var jammen på tide!
Håper de sabler dri**** så til de grader ned i støvlene at den er borte fra plastomslaget i løpet av 5 - 6 nummer.
Hvis de da kompenserer tullet med å senke utsalgsprisen med ei krone i tillegg...

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

29.01.2007, 23:26

Adamant skreiv:

Kan vi forvente stygge ord om plastskrotet?

Det kan vi nok, så lenge du med stygge ord ikke mener ord som **** , **** og ******.

Innlegget blei sist redigert 29.01.2007, 23:29 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

29.01.2007, 23:28

De av oss som har levd en stund (30 år +) husker at Donald slett ikke var innpakket i plast, og at det som fulgte med bladet ikke var plastskrot, men klistremerker.

Noget mer miljøvennlig på det gode gamle 70-tallet?

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

30.01.2007, 21:43

Det må jeg huske å se på! Mamma mener jeg må se FBI uansett, så jeg ikke blir lurt når jeg skal ... kjøpe ting. Heh. Forresten så fulgte det med klistremerker, plakater og ekstrablader (og spå'er! etc.) da jeg var liten også, så det så.

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

30.01.2007, 21:45

Donald var tidlig ute med klistremerker. De første var av den typen som du måtte legge i vann for å løsne dem fra underlaget. Da gjaldt det å være forsiktig, for den tynne hinnen med motivet på filtret seg lett sammen og ble ødelagt. Jeg har en gammel reiseskrivemaskin dekorert med en Pluto som stammer fra tidlig 60-tall, tror jeg.

(OT: Skrivemaskinen har støvet ned i mange år. Jeg tror jeg var en av de første her i landet som brukte bærbar PC. Jeg jobbet på Norsk Data og fikk en grå Acer, en stålboks på størrelse med fire moderne laptop'er plassert oppå hvernadre. Den virker fortsatt.)

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

30.01.2007, 22:44

Jeg tror den aller første samleserien som var med i bladet, kom i 1961. Dette var samlekort som het 'Naturens Småbarn'. Se link for eksempel.

Halvor (www.donaldbladet.com)

Innlegget blei sist redigert 31.01.2007, 11:41 av Halvor

Halvor
47 år, Bergen

31.01.2007, 10:36

God oppbygget reportasje som faktisk skremte meg litt... At søppelberget Donald genererer over 2 år var så svært hadde jeg ikke sett for meg!

Sjefsredaktøren i Egmont pratet seg bare bort og lot ikke til å ville innse fakta. Han skulle jo bare innrømmet at "alle andre gjør det - vi tør ikke være de første som slutter med det"...

For det er nok det som er sannheten?

GPLongford
43 år, Meløy

31.01.2007, 20:00

Skummelt med de ni svømmebassengene med søppel. Abonnement uten plastskrot bestilles i dag, sammen med pekefingermail adressert til Egmont. Håper de får en del av de etter dette programmet, og kutter ned på plastforbruket. Lov å leve i troen, eller?

( Og hva var det med programlederen, slutta å lese Donald? :-O )

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

31.01.2007, 20:08

Jeg synes det var bra at de tok opp dette så fikk kanskje redaktøren av Egmont noe å tenke over. For min del kan de lekene som følger med i bladet bare dra rett vest... jeg tror den eneste leken jeg har fått som var sånn passe bra var den pistolen vi fikk for litt siden. Den holdt faktisk i noen dager før den gikk i søpla...
Ja, som noen sa før her så var lekene bedre før. Har ikke sett så mange av de veldig gamle, men faren min har samlet før og har ganske mange av de eldrefra før 80' i en eske på loftet. vet ikke om han har kastet det nå, men de er i alle fall ganske mye bedre. leker er kanskje ikke det rette ordet, for det er jo stort sett papp ting som man måtte klippe ut og lage til selv(noe som jeg synes er mye bedre), eller så er det klistremerker.
Jeg trodde ikke det var så mye som 9 bassenger med leker på ??? år fra donald.(husker ikke helt hvor mange år det var, men det var svært overaskede)

EN DAG, NÅR JEG BLIR SKIKKELIG RIK, SKAL JEG JAMMEN VISE DEM.
{[Tidligere Kjetil McDuck]}

Grev Buk McJern
17 år, Hurdal

31.01.2007, 20:14

Artikkel her:
http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1738096
(Opplag på 160 000 i året, det var litt lite vel.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

31.01.2007, 20:18

Andungen skreiv:

Abonnement uten plastskrot bestilles i dag

hvordan gjør du det??? må du først avbestille det du har også bestille på nytt igjen og markere at du ikke vil ha plastskrot, eller???

EN DAG, NÅR JEG BLIR SKIKKELIG RIK, SKAL JEG JAMMEN VISE DEM.
{[Tidligere Kjetil McDuck]}

Grev Buk McJern
17 år, Hurdal

31.01.2007, 20:19

Går sikkert an å berre ringe Abonnementsservice og be om å få bytte òg?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

31.01.2007, 20:23

De som ikke fikk sett innslaget kan se det her:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/224950

Det er første innslag i programmet, og begynner ca. 1.45 min ut i klippet.

Innlegget blei sist redigert 31.01.2007, 20:31 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

31.01.2007, 20:31

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

...(Opplag på 160 000 i året, det var litt lite vel.)

Synes det høres mye ut. Donald selger nå i løssalg godt under 100 000. Men så kommer abonnenter i tillegg.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

01.02.2007, 16:52

Jada, men *i året*?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.02.2007, 16:53

Lol...8 millioner plastleker i 160.000 donald-blader årlig. Det må ha vært en trykkleif. 160.000 blader i uken er jo ganske bra. Men tross alt. Det er bra de får skolebarn til å bli miljbeviste!(?)

<<Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk!>> Skrue McDuk

mathiasm

01.02.2007, 18:28

Ikke noen trykkfeil forutsatt at opplagstallet er riktig!

Setter vi opplaget lik 160 000 i uken,
52 uker = 8 320 000 blader

Sekken de hadde med leker var samlet over 2 år = 16 640 000 leker

GPLongford
43 år, Meløy

01.02.2007, 18:37

Stemmer det. Men det så ut som de sa at det ble solgt 160.000 donald-blader ÅRLIG.

<<Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk!>> Skrue McDuk

mathiasm

01.02.2007, 19:59

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.