Andeby Online > Diskusjonsforum > Blir man dum av å lese Donald Duck?
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Egentleg ikkje, i mitt inntrykk, i alle fall... dei fleste strengt temafokuserte forum med ein viss mengde aktivitet brukar vere vel så strenge som AOL på sånt, om ikkje strengare.
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Innlegget blei sist redigert 28.01.2007, 12:44 av Loke Aesir
Loke Aesir
23 år, Vik
28.01.2007, 12:38

Håvard skreiv:
Jeg mener uansett at Donald Duck definitivt IKKE skal ha som en hovedfunksjon å være et spesielt moraliserende eller lærerikt blad med historisk og geografisk korrekthet, men at Donald Ducks største funksjon skal være underholdning og å skape moro og latter.
De to egenskapene trenger ikke å utelukke hverandre. En serie kan f.eks. være svært underholdende uten å være direkte morsom - spenning er heller ikke å forakte 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
28.01.2007, 14:33

Loke Aesir skreiv:
Egentleg ikkje, i mitt inntrykk, i alle fall... dei fleste strengt temafokuserte forum med ein viss mengde aktivitet brukar vere vel så strenge som AOL på sånt, om ikkje strengare.
Da har du i hvert fall et helt annet inntrykk enn meg. Jeg har vært delaktig/aktiv på mange forum. Fly-forum, båt-forum, seiling-forum, fotball-forum, data-forum, sjakk-forum...
Og jeg kan si med hånda på hjertet, at AOLs medlemmer virker veldig nøye på regler og normer, og at alt som er off-topic og litt "på kanten" skal slettes og advares med en gang, noe som etter min erfaring ikke er så utbredt ved andre forumer. Jeg mener at toleransegrensa for andre forumer går noe høyere og at man tillater litt mer. Men som sagt, dette kan skyldes at "den yngre garde" er godt representert her, og at AndebyOnline er en svært seriøs og god side som ønsker god og konstruktiv debatt. Jeg tenkte bare at man kanskje kunne trekke en slags "uoffisiell" konklusjon om Donald-bladet faktisk er moraliserende til en viss grad, og at Donald-lesere blir opptatt av at folk skal overholde regler, normer og normal folkeskikk (noe som i 9 av 10 tilfeller er uhyre positivt).
Sigvald:
De to egenskapene trenger ikke å utelukke hverandre. En serie kan f.eks. være svært underholdende uten å være direkte morsom - spenning er heller ikke å forakte
For all del! Enig! Spenning er underholdning i aller høyeste grad! 
Mvh,
Håvard
http://home.no.net/piacere/
Innlegget blei sist redigert 28.01.2007, 15:03 av Håvard
Håvard
19 år
28.01.2007, 15:02

Håvard skreiv:
Og jeg kan si med hånda på hjertet, at AOLs medlemmer virker veldig nøye på regler og normer, og at alt som er off-topic og litt "på kanten" skal slettes og advares med en gang
Hva har dette i en tråd om DD er fordummende å gjøre? Slett denne posten! 
Jeg syns slett ikke AOL-forumet er så utrolig strenge på off-topic. Joda, vi/jeg/de ber om at tråder om at voldetekter utført i EuroDisney må være utført av den og den gruppen mennesker blir fjernet, men jeg har aldri hørt noen klage på f eks. Lars Olav sin tråd om Tufte.
Selv er jeg meget fornøyd med den linja AOL kjører. Jeg er her for å diskutere Donald jeg. Har jeg behov for å diskutere Wig Wam eller Liverpool så finner jeg forumet som passer for den slags.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
28.01.2007, 17:07

Selv er jeg meget fornøyd med den linja AOL kjører. Jeg er her for å diskutere Donald jeg. Har jeg behov for å diskutere Wig Wam eller Liverpool så finner jeg forumet som passer for den slags.
Uansett hvordan man skulle tolke innlegget mitt, IKKE tolk det som kritikk av AO. Jeg prøver bare, ut ifra mine egne inntrykk og erfaringer, å beskrive hvordan AO-medlemmer (dvs. Donald-lesere, IKKE AndebyOnline som fantastisk internettside) er sammenlignet med folk på andre forumer.
Og mitt beskjedne inntrykk er at AO-medlemmer generelt er en god del nøyere på regler, normer og folkeskikk.
- Det kan selvsagt skyldes at AO er en ekstra seriøs side som ønsker en ekstra konstruktiv og on-topic-debatt.
- Det kan skyldes at siden mange "yngre" er her, ønsker man mindre "på-kanten"-kommentarer (bl.a. ikke noen politiske bi-kommentarer).
- Eller det kan, som jeg har vært inne på, rett og slett skyldes at Donald Duck-lesing i en viss grad bidrar til god moral og at folk blir nøye på regler, normer og god folkeskikk.
Men når jeg tenker meg om, ser jeg at jeg står på utrygg grunn. Dette har slett ikke noe med trådstarters tema å gjøre. Altså om Donald er "fordummende", noe som etter min oppfatning er vanskelig å si uten kunnskapstester, IQ-tester, karaktersnitt osv. (ikke det at det har alt å si...) 
Jeg tror ikke "hjernens intelligensnivå" eller "politisk oppfantning" osv. påvirkes negativt av Donald-lesing, så sant du ikke leser flere timer om dagen. 
Problemet er vel MENGDEN Donald-lesing. Leser man mye Donald, går man glipp av mye annet her i livet, som man definitivt bør få med seg. Verden er så uendelig mye mer enn Donald Duck og tegneserier! 
Har jeg behov for å diskutere Liverpool ...
Liverpool? Hva er det for et lag?
Det er Aston Villa (og Barcelona) som ruler! 
(Hjelp, Donald-lesere likere ikke off-topic!
)
Mvh,
Håvard
http://home.no.net/piacere/
Innlegget blei sist redigert 28.01.2007, 18:07 av Håvard
Håvard
19 år
28.01.2007, 18:03

Håvard skreiv:
Liverpool? Hva er det for et lag?
Det er Aston Villa (og Barcelona) som ruler!
Konklusjon: Man blir dum av å lese Donald. 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
28.01.2007, 18:17

Håvard skreiv:
Og mitt beskjedne inntrykk er at AO-medlemmer generelt er en god del nøyere på regler, normer og folkeskikk.
Min mening: AO er spesielt sammenlignet med andre fora på nettet. Folk er stort sett høflige og hyggelige, og kvaliteten på argumentasjon og meningsytringer -både fra unge og eldre medlemmer - er høy. Det er også riktig at mange forum-medlemmer er opptatt av at det skal fortsette sånn. En grunn til dette kan være at vi har sett hva som skjedde med DCML. Dette var et glimrende debattforum med innlegg fra mange Disney-kjendiser, blant annet Don Rosa og David Gerstein. Men så var det et par enkeltpersoner som begynte å trakassere de andre medlemmene. Dette førte til en del krangling og at man begynte å diskutere medlemmenes oppførsel i stedet for Disney-relaterte ting (slik vi har sett tendenser til her på AO). Resultatet ble at mange av de viktigset bidragsyterne - de som virkelig hadde noe interessant å fortelle - trakk seg ut. I dag er DCML bare en skygge av hva det en gang var.
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
28.01.2007, 23:45

Hadde det som skjedde med DCML noen fellesnevner med det som har skjedd her. Der har det da også vært dødt lenge ???
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
28.01.2007, 23:54

Guffen Delbekk skreiv:
Håvard skreiv:
Liverpool? Hva er det for et lag? :-) Det er Aston Villa (og Barcelona) som ruler!
Konklusjon: Man blir dum av å lese Donald. :-)
Mistenker at man her snakker om fotball (jeg er ikke helt dum), noe som jeg har null peiling på. Men Liverpool har Beatles og Barcelona har denne:
http://coa.inducks.org/issue.php/x/no/BD+++26B#b
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
29.01.2007, 09:53

Og alle vet jo at noe som har med Donald Duck å gjøre er mye større en "lille" Beatles.
Ching!
Ching!
Everybody git off´n the street! Thar´s a´gonna be trouble! Jesse James aims ta buy Mam´Selle´s parfume de paree so´s he can smell as feminine as--
Opps! Sorry! The pages got stuck together!
Hakkespett
14 år, Sandnes
29.01.2007, 15:14

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.