Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Ny historie av Arild Midthun!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Ny historie av Arild Midthun!

Gå tilbake til forumoversikta ...

I DD&Co nr. 1/2007 er det en ny historie tegnet av Arild Midthun! :-)

Er det bare meg, eller har vi sett ganske mange historier av Arild i det siste?

Innlegget blei sist redigert 02.01.2007, 13:42 av Stormogulen

Stormogulen
15 år, Notodden

02.01.2007, 13:41

Viss me ser bort frå eit par einsidarar, er vel dette berre den tredje Midthun-historia til no.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

02.01.2007, 15:13

Sølve skreiv:

Viss me ser bort frå eit par einsidarar, er vel dette berre den tredje Midthun-historia til no.

Hvorfor skal vi se bort fra dem?

Tommy
24 år, Odda

02.01.2007, 20:31

De burde la Arild konsentrere seg om å tegne etter norske manus - det vil være det beste for det norske miljøet.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

03.01.2007, 00:34

Noen som kan legge ut litt mer info om historien? Jeg vet at Arild har tegnet en historie som er skrevet av Olaf. Er det denne?

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

03.01.2007, 10:20

Historien er skrevet av Stefan Petrucha. Midthun skrev følgende om historien på nettmøtet:
""A hop, skip, and a jump" 8-sider av Stefan Petrucha (Donald på en slags wild goose chase, uten gjess men med en blå frosk), "

Kent
23 år, Sandnes

03.01.2007, 10:55

Forøvrig verdt å legge merke til en endring av bladets framside i forhold til slik den så ut i forhåndsomtalen i forrige nummer. Der ser vi at det på framsida er reklame for skøytehistorien som åpner ukas blad med teksten "Det store skøyteløpet", mens det i ukas blad har blitt endret til reklame for Midthuns historie med teksten: "Ny spretten historie av Arild Midthun".

Tommy
24 år, Odda

03.01.2007, 17:27

Tommy skreiv:

Sølve skreiv:

Hvorfor skal vi se bort fra dem?

Personleg ser eg ikkje på einsidarar som historier.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

03.01.2007, 23:04

Sølve skreiv:

Hva med to-sidere? Eller tre-sidere? Hvor synes du grensa går for hva som kan regnes som en historie?

Tommy
24 år, Odda

03.01.2007, 23:22

Tommy skreiv:

Sølve skreiv:

Hva med to-sidere? Eller tre-sidere? Hvor synes du grensa går for hva som kan regnes som en historie?

Min personlige mening er at ensidere jo er korte historier, men samtidig kanskje ikke en historie. Jeg mener at en historie er to sider og oppover, mens at en ensider er rett og slett en "ensider".
Man pleier jo ikke å omtale ensiderne som historier hvis man skriver om dem heller.

Men jeg synted at de skal være med istedenfor at vi ser bort fra dem. De er jo tegneserier som er publisert i Donald de óg.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

04.01.2007, 00:13

forresten utrolig bra tegninger av Arild!

Hørte du det Tommy, du er ikke normal

Christiffer

04.01.2007, 17:29

Jonas Larsen skreiv:

Tommy skreiv:

Sølve skreiv:

Min personlige mening er at ensidere jo er korte historier, men samtidig kanskje ikke en historie. Jeg mener at en historie er to sider og oppover, mens at en ensider er rett og slett en "ensider".

Vel, jeg mener ikke at man fortelle om en historie er en historie eller ikke (;-))
Min mening er at alt (inkludert striper) er historier... Dette fordi det er ustanselig mange nyanser mellom det dere kaller en-sidere og historier... Har mange ganger opplevd at en ensider har hatt større plot enn f.eks. en tresider...
Skulle man satt opp en konstant for hvor grensen går, tror jeg denne regelen fort hadde blitt upassende og dum...

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

04.01.2007, 18:16

Jepp, husker at det, for ikke så lenge siden var en diskusjon her på AOL om hvorvidt Don Rosa skulle få uttrykke seg når det gjaldt fargelegging av storiene hans.
Uten å trekke Don Rosa inn i atter en tråd, vil jeg si at det virker som om Arild Midthun selv har fått betydelig spesialbehandling når det gjelder fargeleggingen av hans tegninger... Har ikke hans siste historie her nå, men kan så tydelig huske at tegningene hans blir fargelagt bemerkelsesverdig mye lysere enn hos de fleste andre tegnere...

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

06.01.2007, 13:28

Jeg var tidligere storfan av Donald, og kjøpe bladet hver uke (aldri abonnert) - men har vært "avholdende" i over tre år nå, og sikkert gått glipp av kjempemye!!
Har tenkt å gjenoppta interessen i år, og må si jeg ble veldig positiv til Midthuns tegnestil! Har ikke sett noen historier av ham før nemlig...

e-riksen
22 år, Oslo

08.01.2007, 22:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.