Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Onkel Skrue's båtrederi??

Andeby Online > Diskusjonsforum > Onkel Skrue's båtrederi??

Gå tilbake til forumoversikta ...

Lurte litt på om denne her kan tilhøre rederiet til onkel Skrue? Han har jo en stor flåte med skip over hele verden....:-)

Spøk til side, dette er skorsteins-pynten på det gamle supply-skipet "Springfield", som min far jobbet ombord på i 1980-82, og figuren var et påfunn av mannskapet da de fikk beskjed om å male nytt rederimerke på båten.

Her på dette bildet er jeg på besøk hos min far da de lå i Tananger en tid.
Der ble det også tid til å prøve sjablongene til Skrue-tegningen....stort format.....

Er det forresten noen som kan huske å ha sett denne båten i 1981-82, og der omkring? Sigvald kanskje, siden du er fra Stavanger, og har "rett" alder?

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

28.12.2006, 20:24

whitesand skreiv:

Spøk til side, dette er skorsteins-pynten på det gamle supply-skipet "Springfield", som min far jobbet ombord på i 1980-82, og figuren var et påfunn av mannskapet da de fikk beskjed om å male nytt rederimerke på båten.

Dette er vel en typisk ting Disney kunne gått til søksmål for...
(dessverre)

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Innlegget blei sist redigert 28.12.2006, 23:05 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

28.12.2006, 23:05

whitesand skreiv:

Er det forresten noen som kan huske å ha sett denne båten i 1981-82, og der omkring? Sigvald kanskje, siden du er fra Stavanger, og har "rett" alder?

Jeg har dessverre ikke sett denne båten.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

29.12.2006, 02:13

Tommy skreiv:

whitesand skreiv:

Dette er vel en typisk ting Disney kunne gått til søksmål for...
(dessverre)

Det er nok det ja, enda det ikke på noen som helst måte skader Disney, eller bringer de i vanry. Nå gikk det jo bra så lenge figuren var påmalt da. Den ble senere overmalt.
Skipet gikk under navnet Onkel Skrue på skipsradioen over lengre tid den gang...:-)

Synd du ikke så den, Sigvald, men det er kanskje ikke slike ting man ser mest etter når man er i 14-15-årsalderen heller da....:-)

Har forresten sjablongene ennå, en eller annen plass i huset. Kanskje denne kan pryde garasjeveggen min, når den en gang blir bygd.....:-):-):-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

Innlegget blei sist redigert 29.12.2006, 22:31 av whitesand

whitesand
39 år, Kristiansund

29.12.2006, 22:29

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.