Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hvor er det blitt av Lillegull og Penny McDuck???

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvor er det blitt av Lillegull og Penny McDuck???

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg har også tolket historien om idiotløpet til å bety at Hilmar Duck fortsatt levde på dette tidspunkt. (Selvsagt er dette "etterpåklokskap", siden det lille som er av kontinuitet er oppfunnet av Don Rosa på et langt senere tidspunkt -- men likevel!) Vi får tro at Hilmar døde forholdsvis kort tid før Bestemor Duck begynte å dukke opp i seriene.

Dette er jo dypt tragisk. Hadde han levd i bare noen få år til, ville alderen hans ha stabilisert seg og han ville blitt udødelig akkurat som alle de andre figurene. Min personlige teori er at på femtitallet satte Petter Smart i gang med storstilte tidsmaskin-eksperimenter som har forstyrret den naturlige flyten i tid-rom-kontinuumet rundt Andeby. Derfor lever Skrue ennå (selv om han ble rik under gullrushet i 1890-årene og alt da var voksen), og Ole, Dole og Doffen blir aldri voksne. (Ser dere? Det er svar å finne på alt!)

Jeg tror nok at Lillegull og Didrik, i likhet med Hilmar, døde før alle de gjenværende ble (bortimot) udødelige. Muligens gjelder dette også Della. Triste greier.

- Skribent

Skribent
36 år

25.12.2006, 18:36

Idiotløphistorien kom i 1943, før noen historier hadde foregått på gården til besta, jeg ser ikke noe problem med at gamle Hilmar kan ha vært i live da.

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
18 år, Trondheim

25.12.2006, 21:37

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.