Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Figurer vi ser sjeldnere og sjeldnere

Andeby Online > Diskusjonsforum > Figurer vi ser sjeldnere og sjeldnere

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

De aller fleste historiene i DD&Co for tida er hentet fra Donald-universet, eller Mikke-universet. Litt statistikk:

Storeulv, Lilleulv og grisene: Forrige historie sto på trykk i DD&Co 36/2004 (!) (Kan vi regne denne serien som død i norske Donald-blader?)
Hiawatha: Forrige historie sto på trykk i DD&Co 40/2006 (To historier på trykk både 2005 og 2006)
Madam Mim: Forrige historie på trykk i DD&Co 49/2005. (Er denne serien også død?)

Det er selvsagt mange flere serier som har gått gjennom årenes løp, men som ikke har vært på trykk på så mange år, at det er nødvendig å ta dem med her. Er vi glade for at disse bi-seriene litt etter litt ser ut til å forsvinne? Personlig har jeg sansen for Storeulv & Co. så at den serien ser ut til å ha forsvunnet helt synes jeg er veldig trist.

Tommy
25 år, Odda

02.12.2006, 16:00

Madam Mim må bare holde seg ute av bladet for min del. Utrolig kjedelig biserie.
Hiawatha har jeg heller ingen behov for å se mer til.

Storeulv-historier er jeg vel heller ikke verdens største fan av, men det kunne vært kjekt med en opptreden nå og da.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

02.12.2006, 16:40

Er det bare meg, eller har Super-Langbein gått i glemmeboken? Han og Langøre er to figurer vi ikke har sett noe til på en stund...

Stormogulen
15 år, Notodden

02.12.2006, 17:23

Få vekk rasket og gi meg familien (Mc)Duck!

Hvis Laffens venner har planer om å fortsette å ha med Mikke-historier (som jeg forresten mener bør holde seg til Mikke-bladet) bør de **virkelig** heve kvaliteten betraktelig i forhold til den horoskop-historien med Mikke og Langbein (trur den het "Tydelige tegn";-). Ikke bare var historien så platt og tynn at det var skremmende, men tegningene var, unnskyld uttrykket, grusomme. Nå har jeg aldri vært noen fan av Noel Van Horns Mikke-tegninger, men dette var nytt lavmål fra den kanten. Synes **jeg** da. Og hva jeg syns om hans Langbein skal jeg ikke engang begynne på her. :-)

Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Innlegget blei sist redigert 02.12.2006, 17:37 av Guffen Delbekk

Guffen Delbekk
23 år, Halden

02.12.2006, 17:36

Guffen Delbekk skreiv:

Få vekk rasket og gi meg familien (Mc)Duck!

Et amerikansk opplegg med ett rent Donald/Skrue-blad og ett som bare er viet Mikke/Langbein? En interessant ide. Ville det være bra for salget? Jeg tror i hvert fall at jeg ville kjøpt Donald oftere i løssalg hvis det hadde vært et rent (Mc)Duck-blad.

Og når jeg kjøper kvart-årgangene og leser dem, hopper jeg over biseriene. Det er ikke det at jeg ikke liker Storeulv - mange av Jack Bradburys og Gil Turners serier fra femti- sekstiårene er riktig bra. Men både manus og tegninger har tapt seg veldig. Og Madam Mim har potensiale som ond og skremmende trollkvinne med historiske aner. Men redaksjonen har altså valgt å gjøre henne komisk. Og det er det hun er. Komisk - ikke morsom.

Så, ja: Et rent andeblad, takk. Prøv det i hvert fall som et eksperiment og se hvordan det selger.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

02.12.2006, 18:25

Selv syns jeg **kvalitet** er viktigere enn **hvem** som er med. Personlig foretrekker jeg vel egentlig mest mulig mangfold, så hvis **både** Donald- **og** Mikke-historiene er gode, ville det ikke være meg imot å ha dem i samme blad. (Ikke minst Scarpa var en mann som kunne lage geniale historier fra begge univers.) Ha gjerne med Storeulv, Madam Mim osv. også, så lenge bare kvaliteten holder. Dessverre ser det for tida ofte ut til at det bare er Donald-historiene som holder en viss standard. Likevel vil jeg fortsatt foretrekke et blad med et mangfold av figurer fra både ande-, muse- og øvrige univers, framfor et ensidig andeforum.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

03.12.2006, 04:20

Lampeladden skrev:

Personlig foretrekker jeg vel egentlig mest mulig mangfold, så hvis både Donald- og Mikke-historiene er gode, ville det ikke være meg imot å ha dem i samme blad.

... Eller i samme historie. De historiene som jeg har fått lest, hvor både Donald og Mikke er med, synes jeg bare skaper en mer morsom historie. De to er **så** ulike, men klarer fint (mer eller mindre) å sammarbeide.

Mickey
18 år, Horten

03.12.2006, 12:04

Der er jeg faktisk litt uenig med deg. Joa, er enig i at historiene med både Donald og Mikke absolutt kan være gode, men det virker som om Donald alltid blir degradert til en birolle hver gang han er med Mikke. Som at han bare ender med å bli en sytende balast for helten, Mikke som aldri ta en eneste gal beslutning. Akkurat det liker jeg ikke:-)

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

03.12.2006, 12:13

Skjønner hva du mener. Mikke pleier som regel å ta den rette beslutningen. Men Donald blir vel ikke en birolle i historiene?!

Mikke skaper spenningen, og Donald skaper humoren, det synes nå jeg.

Mickey
18 år, Horten

03.12.2006, 12:24

Nils Petter skreiv:

Jeg tror i hvert fall at jeg ville kjøpt Donald oftere i løssalg hvis det hadde vært et rent (Mc)Duck-blad.

Nettopp det ville jeg også. Jeg abbonerte i mange år, men gikk lei fordi det var så mye annet tull i bladet. Miks & Tips, Kvakkuelt og slikt vil jeg også ha vekk. Men det fenger kanskje de små, hva vet vel jeg.

Nå for tiden kjøper jeg kun bladet hvis det inneholder noe spesielt som historier av Don Rosa eller noe av våre norske venner. Og når det er julekalender da selvsagt :-)

DonaldDuck skreiv:

Noe som forøvrig ofte er det samme som i Don Rosa eventyrfortellinger hvor både Skrue og Donald er med, bare at der er det selvsagt Skrue som er helten.

Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

03.12.2006, 13:36

Tja. Selv om jeg ikke er saa interessert i hverken Madam Mim eller Hiawatha, leser jeg fortsatt seriene om de staar paa trykk. Og selv om jeg ikke savner dem naa, husker jeg at jeg var veldig glad i alle biseriene da jeg var liten. Synes godt biseriene kan faa slippe til innimellom, det finnes garantert noen der ute som liker dem (selv om man evt kan begrense det til 6-7 aar gamle smaajenter). Det er jo ingen sjanse for at de tar over bladet fullstendig uansett, og med tanke paa bladets tykkelse, kan det väre koselige avbrekk fra endene av og til. Synes jeg, da.

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

03.12.2006, 15:00

Personlig savner jeg Moby Duck, Raptus, Mikro Midas, Farlige Fiffus +++ Selv om ikke alle historiene der de var med var så veldig spennende, var de med på å gjøre bladet mangfoldig og ikke så ensporet.
Jeg synes man kunne byttet ut de nye (og etter min mening, dårlige) Mikke Mus historiene men de gamle Paul Murry-historiene, og jeg savner også mange av de "gamle" figurene som var med Donald, som Raptus, Moby osv.

MicMac
17 år, Oslo

03.12.2006, 18:10

Har sjelden vært mer enig med siste taler!
Tiltredes!

BOM -Du er hypnotisert!

Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg

09.12.2006, 23:46

DonaldDuck skreiv:

Noe som forøvrig ofte er det samme som i Don Rosa eventyrfortellinger hvor både Skrue og Donald er med, bare at der er det selvsagt Skrue som er helten.

Skrue lager også mye humor, med kommentarer på det Donald gjør for eksempel, han er en veldig kompleks person. Jeg liker ikke Mikke, han er ikke morsom, og Donalds personlighet viser seg alltid fra sin verste side når han er sammen med Mikke.

Innlegget blei sist redigert 14.01.2007, 12:13 av Pothole McDuck

Pothole McDuck
15 år, Bærum

14.01.2007, 12:10

MicMac skreiv:

Jeg synes man kunne byttet ut de nye (og etter min mening, dårlige) Mikke Mus historiene men de gamle Paul Murry-historiene.

Jeg er helt enig. Det er ingen Mikke og Langbein tegnere nå, som kan måle seg med Paul Murry på sitt beste. Fra en annen side, så er det jo ganske dumt at man skal få de gamle historiene opp igjen hele tiden. Særlig hvis du har de fleste av Paul Murry sine historier fra før av. Selvsagt synes jeg de skal ha med noen av dem i året, men å bytte ut alle de nye hver gang blir for mye, synes nå jeg da.

EN DAG, NÅR JEG BLIR SKIKKELIG RIK, SKAL JEG JAMMEN VISE DEM.
{[Tidligere Kjetil McDuck]}

Grev Buk McJern
17 år, Hurdal

14.01.2007, 12:50

Ang. Mikke, så tror jeg det finnes et enormt antall italienske historier fra 70- og 80-tallet som ennå ikke er publisert på norsk. Dette kunne vært et velkomment tilskudd til Donald-bladet .

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

14.01.2007, 14:52

Eg synest det vert laga mange bra Mikke-historier for tida. Og Ferioli er ein fantastisk teiknar.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

14.01.2007, 21:00

Kjetil McDuck skreiv:

MicMac skreiv:

Jeg synes man kunne byttet ut de nye (og etter min mening, dårlige) Mikke Mus historiene men de gamle Paul Murry-historiene.

Jeg er helt enig. Det er ingen Mikke og Langbein tegnere nå, som kan måle seg med Paul Murry på sitt beste. Fra en annen side, så er det jo ganske dumt at man skal få de gamle historiene opp igjen hele tiden. Særlig hvis du har de fleste av Paul Murry sine historier fra før av. Selvsagt synes jeg de skal ha med noen av dem i året, men å bytte ut alle de nye hver gang blir for mye, synes nå jeg da.

Da dytter vi dem inn i Mikke-bladet, der går det jo nesten bare opptrykk fra før.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

15.01.2007, 00:28

Store nyheter for alle ulvefans: For første gang siden nr. 36/2004 er ulvene igjen å finne i Donald Duck & Co. I ukas blad finner vi nemlig på side 26 historien "Svinaktig god pai" med Storeulv i hovedollen.

Innlegget blei sist redigert 15.01.2007, 15:41 av Tommy

Tommy
25 år, Odda

15.01.2007, 15:41

Er det særiøst så lenge siden det har vært en ulvehistorie i Donald??? Trodde ikke det var så ille, men, men... Jeg er ikke så happy over ulvehistorien uansett. Du vet jo alltid hvordan den slutter. Storeulv klarer jo aldri å fange grisene, men det er jo alltid morsomt å se måtene han bruker for å fange de.

EN DAG, NÅR JEG BLIR SKIKKELIG RIK, SKAL JEG JAMMEN VISE DEM.
{[Tidligere Kjetil McDuck]}

Grev Buk McJern
17 år, Hurdal

15.01.2007, 19:22

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.