Andeby Online > Diskusjonsforum > NM 2006
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

**Skrivefeil** -- kom til å leggja ut feil spørsmål på oppgåve 5 -- meinte å spørja kven piloten av flyet er, men kom til å leggja ut eit standardspørsmål om kva historia heiter. Har retta opp spørsmålet no. Vil godta svar på kva historia heiter av dei som har svart før halv eitt i natt sånn at ingen mister poeng pga min feil dersom de legger inn svaret no og deretter forsvinner frå Andeby Online i 24 timer, men berre så de er klare over det er spørsmålet endra, så det er lov til å endre svaret sitt på dette. 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.11.2006, 00:19

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
... meinte å spørja kven piloten av flyet er, men kom til å leggja ut eit standardspørsmål om kva historia heiter.
Aha! Da ga bildenavnet mer mening også. 
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
16.11.2006, 00:25

Mumle! Grynt! Og andre stygge lyder!
Jeg hadde opprinnelig skrevet Lara Molinari, men fikk kalde føtter rundt kveldsstellet og "safet" med Cavazzano i stedet. Angrer selvfølgelig bittert nå i ettertid. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe: Nå ble jeg iallfall minnet om at Molinari nok er min fremste favoritt blant de nyere italo-tegnerne. Hun bringer Cavazzanos stil videre uten å bringe den ut i ekstremiteten.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 16.11.2006, 00:28 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
16.11.2006, 00:25

Resultatlista oppdatert. Veldig mange kreative svar som vi måtte vurdere korvidt skulle få poeng eller ikkje (særleg på oppgåve 1), så litt skjønn blei brukt utan at eg skal gå i detalj her. Men som vanlig, føler du deg snytt for eit poeng, send meg ei PM.
Og: Gratulerer, Arnstein -- yeesh, tett i toppen!
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.11.2006, 00:34

Og der begynner den stillferdige Arnstein å gi lyd fra seg...
Og: Gratulerer, Arnstein -- yeesh, tett i toppen!
Takk, takk... Men tviler på at jeg beholder plassen så lenge - og heller ikke omgås de på toppen. Skal nemlig på et seminar i helga, men skal prøve etter beste evne å svare på spørsmålene de dagene. Olaf, kan ikke vi få enkle spørsmål på lørdag? 
Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.
Innlegget blei sist redigert 16.11.2006, 00:55 av Arnstein
Arnstein
28 år, Klepp
16.11.2006, 00:55

På laurdag blir det spørsmål om kor mange nevøar Donald har, kva den rikaste onkelen til Donald heiter, kva Mikke heiter til etternamn, kva serieskapar som har teikna Skrues liv, og kva serieskapar som har skrive manus til Skrues liv.
... oops, no røpa eg det, jo. Då må eg finne på nye spørsmål, då jo. Kan ikkje ha noko av at folk får to ekstra døgn til å tenkja seg om. 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.11.2006, 00:59

... oops, no røpa eg det, jo. Då må eg finne på nye spørsmål, då jo. Kan ikkje ha noko av at folk får to ekstra døgn til å tenkja seg om.
Din løsmunnede.....!!!

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.
Arnstein
28 år, Klepp
16.11.2006, 01:28

Uff, flere av dagens spørsmål VET jeg hvor jeg finner svarene på, men disse utgivelsene befinner seg alt for langt herfra til at jeg kan sjekke.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
16.11.2006, 02:54

Resultatlista oppdatert. Veldig mange kreative svar som vi måtte vurdere korvidt skulle få poeng eller ikkje (særleg på oppgåve 1), så litt skjønn blei brukt utan at eg skal gå i detalj her. Men som vanlig, føler du deg snytt for eit poeng, send meg ei PM.
Jeg føler meg snytt! (Har sendt en PM)
Dagens spørsmål var ganske vriene! Men jeg gir ikke opp!
Stormogulen
15 år, Notodden
16.11.2006, 07:10

Ooh, dette blir spennende. Jeg gjorde det heldigvis litt bedre i går enn jeg trodde ved første blikk på spørsmålene, håper det er tilfelle i dag også! Den tubaen kan jeg ikke komme på å ha lest en gang. Tror jeg. Hm.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
16.11.2006, 08:07

Stormogulen, beklager, klarte å hoppe over deg på spørsmål 4. Det er retta opp no.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 16.11.2006, 10:18 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.11.2006, 10:17

Stormogulen, beklager, klarte å hoppe over deg på spørsmål 4. Det er retta opp no.
Takk!!
Stormogulen
15 år, Notodden
16.11.2006, 14:02

Takk!!
Følte meg nemlig **veldig** truet av den røde streken... I dag skal jeg gjøre en formidabel innsats!!
Innlegget blei sist redigert 16.11.2006, 14:05 av Stormogulen
Stormogulen
15 år, Notodden
16.11.2006, 14:02

I dag går det nok nedenom og under med meg. Er sikker på to, usikker på 1 og helt blank på to. Uffuffuff.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
16.11.2006, 18:59

Lampeladden skreiv:
Mumle! Grynt! Og andre stygge lyder!
Jeg hadde opprinnelig skrevet Lara Molinari, men fikk kalde føtter rundt kveldsstellet og "safet" med Cavazzano i stedet. Angrer selvfølgelig bittert nå i ettertid. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe: Nå ble jeg iallfall minnet om at Molinari nok er min fremste favoritt blant de nyere italo-tegnerne. Hun bringer Cavazzanos stil videre uten å bringe den ut i ekstremiteten.
Hehe, gjorde det samme som deg=p Vippet fram og tilbake, men endte på Cavazzano. Burde skjønt at et trepoengsspørsmål ikke ville vært han;p
Og idag blir det bare verre, for å sitere deg igjen, "Mumle! Grynt! Og andre stygge lyder" :)
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
16.11.2006, 19:06

ANDonym skreiv:
I dag går det nok nedenom og under med meg. Er sikker på to, usikker på 1 og helt blank på to. Uffuffuff.
Jeg har det også akkurat sånn. Men jeg er //veldig// usikker på den jeg er usikker på, og egentlig litt usikker på den ene jeg er sikker på også.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
16.11.2006, 20:10

Fikk like mange poeng som selveste Nestor Burma i gårsdagens runde. Ai, ai, ai! Storfornøyd
~Carpe diem~
Maggie
14 år, Oslo
16.11.2006, 21:08

Maggie skreiv:
Fikk like mange poeng som selveste Nestor Burma i gårsdagens runde. Ai, ai, ai! Storfornøyd:P
He, he.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
16.11.2006, 21:51

Sukk, hvorfor påstod jeg at jeg gjorde det dårlig i går? Hallo, jeg manglet bare tubaen ... i dag har jeg klart tre spørsmål, og ingen av dem gir tre poeng. Akk ja. Vi er kanskje flere i samme båt, jammen LÆLL da.*
*et av mine yndlingsuttrykk.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
16.11.2006, 23:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.