Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Penthworthy skreiv:

Har det virkelig **så** mye å si om en får en bok et par uker etter at man kunne fått den?

Når det går **tre** uker siden boken kom i butikkene og vi **forhåndsbestillte** boken har det en god del og si!

Stormogulen
15 år, Notodden

12.11.2006, 17:19

Sigvald skreiv:

Har du ikke sett den ferske TV-reklamen hvor det heter at "Ingenting skjer dersom du ikke sier fra". Dersom folk står med luen i hånden i stedet for å si fra vil jo Gyldendal og den sykemeldte ikke lære noe av dette.

Joda, venter du lenge nok så skjer det noe: "boka kommer." Og dersom mange nok sutrer og klager til Gyldendal så lærer de at donaldister er noen sutreunger.

Å vente tre uker er ingenting. Selv ventet jeg i 47 år på første settet med CBSV. Og jammen ble ventingen godt belønnet.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 12.11.2006, 18:52 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

12.11.2006, 18:50

Øyvind Braaten skreiv:

Å vente tre uker er ingenting. Selv ventet jeg i 47 år på første settet med CBSV. Og jammen ble ventingen godt belønnet.

Så CBSV skulle altså blitt levert for 47 år siden?

Innlegget blei sist redigert 12.11.2006, 20:01 av mic1

mic1
32 år, Oslo

12.11.2006, 19:54

Penthworthy skreiv:

§ 23 skreiv:

Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren.

Har det virkelig **så** mye å si om en får en bok et par uker etter at man kunne fått den? Jeg synes dette forumet har mye syting, det er en av grunnene til at jeg ikke er her så ofte lengre.

Når ble bøker ferskvare forresten?

Du kan jo tydeligvis lese, så les selv:

"Det er mulig å forhåndsbestille boka på SMS. Send DONALDISMEN til 1938 innen 23. oktober, **og** **du** **får** **boka** **i** **posten** **fersk** **fra** **trykkeriet** ."

Dette er da ikke noe vi som har vært så dumme og bestilt som har funnet på. Dette er det **forlaget** **Gyldendal** som i sin reklame har gått ut med.

Her **lover** forlaget at de skal levere boka **fersk** **fra** **trykkeriet**

Innlegget blei sist redigert 12.11.2006, 20:04 av mic1

mic1
32 år, Oslo

12.11.2006, 20:00

Vel, men boken **kommer**, det har dere jo fått bekreftet opptil flere ganger av debattanter som har ringt forlaget. OG, unnskyld meg, men jeg synes faktisk ikke tre uker er spesielt lenge å vente på en bok jeg ville kunne lest hver dag i mange herrens år fremover hvis jeg hadde bestilt den. Jeg tviler dessuten på at forsinkelsen har særlig betydning for dere (slik det er formulert i lovteksten) utover at dere ikke får lest den før den kommer.

Mens dere venter på boken kan dere jo gjøre noe matnyttig for å korte ned ventetiden, for eksempel lage julepynt. Det er jo jul snart. :-)

Penthworthy
Meløy

12.11.2006, 20:55

Jeg er enig med dem som sier at dette har vært dårlig situasjonshåndtering og kundeservice fra Gyldendals side. Og det er sikkert mulig å kreve heving av kjøpet. Men jeg forstår ærlig talt ikke poenget med å skulle straffe Gyldendal. Forlaget er jo klar over at det har vært et problem, og tilbakemeldinger fra bl.a. folk her på forumet viser jo at kundene ikke er fornøyd. Jeg er derfor sikker på at Gyldendal har tatt opp saken til vurdering og gjort evt. nødvendige endringer for fremtiden. Forlaget har sikkert lært av dette, og det er da intet poeng i å skulle straffe dem. Alle kan jo gjøre feil. Og som andre har vært inne på, det viktigste er jo at vi faktisk får boken.

Kent
23 år, Sandnes

12.11.2006, 21:17

Uttrykket "fersk fra trykkeriet" stammet fra meg, ikke fra Gyldendal, men jeg var i god tro. Det falt meg ikke inn at forlaget skulle somle slik. I dag har jeg tatt saken opp med dem igjen og fått svar (på en søndag!) om at henvendelsen min er sendt oppover i systemet.

Jon Gisle

12.11.2006, 21:33

Kent skreiv:

Jeg er derfor sikker på at Gyldendal har tatt opp saken til vurdering og gjort evt. nødvendige endringer for fremtiden. Forlaget har sikkert lært av dette, og det er da intet poeng i å skulle straffe dem. Alle kan jo gjøre feil.

Det kan være, men ikke alle drøyer så lenge som Gyldendal med å rydde opp etter at de har gjort feil. I stedet for å sende saken "oppover i systemet" burde de konsentrere seg om å få sendt bøkene av gårde.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 12.11.2006, 21:45 av Sigvald

Sigvald
42 år, Stavanger

12.11.2006, 21:43

No har det vore sagt opp til fleire gonger at bøkene kjem, så då burde alle vera fornøyd:-)
Eg er enig med dei som seier at når ein har forhåndsbestilt noko, så er litt av poenget at ein i alle fall ikkje skal få den tingen ETTER alle andre. Men så lenge dei kjem, så er det no ikkje nødvendig å laga noko stor sak av det...

Lars Johan
26 år, Kvinnherad

12.11.2006, 22:53

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.633086

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

13.11.2006, 10:44

Jon Gisle skreiv:

Uttrykket "fersk fra trykkeriet" stammet fra meg, ikke fra Gyldendal, men jeg var i god tro. Det falt meg ikke inn at forlaget skulle somle slik. I dag har jeg tatt saken opp med dem igjen og fått svar (på en søndag!) om at henvendelsen min er sendt oppover i systemet.

Men sitatene
"Vi sender deg boken så snart den foreligger." (Kvittering for bestilling på SMS fra Gyldendal)
og
"Bestill ditt eksemplar nå og du vil motta boken i posten ved lanseringen." (Informasjonsbrosjyre fra Gyldendal)
skulle stamme fra Gyldendal. Jeg kan ikke forstå annet enn at "fersk fra trykkeriet" skulle være en svært rimelig tolkning, eller omformulering. Så jeg håper forlaget har respekt nok til å komme med en unnskyldning både overfor deg og kundene.

Kent
23 år, Sandnes

13.11.2006, 14:39

Endelig kom boka jeg forhåndsbestilte, HURRA!

bingo
38 år, Sandefjord

15.11.2006, 11:39

Fikk den idag jeg også. Nå håper jeg folk **ikke** sender boka tilbake, men heller er fornøyd med at den nå har kommet.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

15.11.2006, 12:33

Chrisron skreiv:

Fikk den idag jeg også. Nå håper jeg folk **ikke** sender boka tilbake, men heller er fornøyd med at den nå har kommet.

**Jippi!!** I dag fikk jeg også boken i posten! :-D Men en ting, er det noen som visste at boken var i softcover? Jeg ble litt overrasket da jeg oppdaget at den var i "pocket-format"....

Stormogulen
15 år, Notodden

15.11.2006, 14:10

Stormogulen skreiv:

Men en ting, er det noen som visste at boken var i softcover? Jeg ble litt overrasket da jeg oppdaget at den var i "pocket-format"....

Den 29.9.06 skrev Jon Gisle følgende innlegg:

Den nye utgaven av boka får IKKE hardcover, men den tekniske kvaliteteten er mye bedre enn i førsteutgaven. Det gjelder blant annet illustrasjonsrepro og omslag.

Bernie
36 år, Bergen

15.11.2006, 14:15

Bernie skreiv:

Stormogulen skreiv:

Men en ting, er det noen som visste at boken var i softcover? Jeg ble litt overrasket da jeg oppdaget at den var i "pocket-format"....

Den 29.9.06 skrev Jon Gisle følgende innlegg:

Den nye utgaven av boka får IKKE hardcover, men den tekniske kvaliteteten er mye bedre enn i førsteutgaven. Det gjelder blant annet illustrasjonsrepro og omslag.

Takk. Hadde helt glemt det!

Stormogulen
15 år, Notodden

15.11.2006, 14:21

Og nå har endelig jeg også fått den :-D

Bernie
36 år, Bergen

15.11.2006, 16:28

Mottok boken i dag jeg også:-D Har ligget med over 40 i feber i dag, så dette var virkelig et lyspunkt:-D

MicMac
17 år, Oslo

15.11.2006, 17:13

Posten må ha overgått seg selv! Dukket opp her hos meg også.
Nå har jeg sendt en hyggelig mail til forlaget...

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

15.11.2006, 17:21

Antar at boka har kommet hjemme hos meg også, da. Håper jeg får tid til å lese den i løpet av jula. Hvis ikke så må det vel by seg noen muligheter til neste år.

Tommy
25 år, Odda

15.11.2006, 18:03

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.