Andeby Online > Diskusjonsforum > Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Donald lie skreiv:
ER det noen som har fått boka nå. Eg har ikkje fått den enda. Kom til tom postkasse i dag å. Sukk :(
Vi er to, begynner å tvile på at min bestilling har kommet fram til et menneske - maskiner er ikke *helt* til å stole på...
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
06.11.2006, 15:42

GPLongford skreiv:
Donald lie skreiv:
ER det noen som har fått boka nå. Eg har ikkje fått den enda. Kom til tom postkasse i dag å. Sukk
Vi er to, begynner å tvile på at min bestilling har kommet fram til et menneske - maskiner er ikke *helt* til å stole på...
Har ikke du fått svar når du bestillte?
Jeg begynner å lure jeg også... 
Men til torsdagen slipper jeg å komme til tom postkasse! Da ligger det alltid et Donald-blad og venter! 
Innlegget blei sist redigert 06.11.2006, 15:45 av Stormogulen
Stormogulen
15 år, Notodden
06.11.2006, 15:45

GPLongford skreiv:
Donald lie skreiv:
ER det noen som har fått boka nå. Eg har ikkje fått den enda. Kom til tom postkasse i dag å. Sukk :(
Det er ingen av oss som har forhåndsbestilt som har fått boka, men ifølge Gisle så skal de jo nå være på vei. Kommer forhåpentligvis iløpet av uka.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
06.11.2006, 16:00

Ringte Gyldendal i dag. Forsinkelsen skyldes at ansvarlig person har vært sykemeldt med ryggproblemer. Tilbake på jobb nå, men bøkene er ennå ikke sendt ut. Ligger klare for utsending, var svaret jeg fikk.
Lambert Seter
36 år, Oslo
10.11.2006, 22:53

Med andre ord. Hva pokkeren hjelper det å forhåndsbestille, når de ikke tar høyde for eventualiteter som dette. Det er rett og slett for dårligt at de ikke har noen som kan overta ansvaret når noen blir sykemeldt. Halve morroa med forhåndsbestilling er at du skal ha utgivelsen før eller i det minste samtidig som den kommer ut til allment salg.
Så hvis vedkommende hadde dauet hadde vi i verste fall ikke fått bøkene i det hele tatt.
Skulle tro de lekte butikk.
Bernie
36 år, Bergen
11.11.2006, 00:02

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
11.11.2006, 00:30

Bernie skreiv:
Med andre ord. Hva pokkeren hjelper det å forhåndsbestille, når de ikke tar høyde for eventualiteter som dette. Det er rett og slett for dårligt at de ikke har noen som kan overta ansvaret når noen blir sykemeldt. Halve morroa med forhåndsbestilling er at du skal ha utgivelsen før eller i det minste samtidig som den kommer ut til allment salg.
Ja, dette er serøist dårlig ordrehåndtering.
Så hvis vedkommende hadde dauet hadde vi i verste fall ikke fått bøkene i det hele tatt.
Skulle tro de lekte butikk.
Du kan så si, personlig blir jeg ikke å betale boka før jeg har fått skikkelig svar på en epost jeg blir å sende forlaget. (Men først må den nå komme da) Alle blir nok ikke sendt ut samme dag... Med dårlig rygg blir det nok flyttet litt i gangen!
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
11.11.2006, 09:18

Bernie skreiv:
Med andre ord. Hva pokkeren hjelper det å forhåndsbestille, når de ikke tar høyde for eventualiteter som dette. Det er rett og slett for dårligt at de ikke har noen som kan overta ansvaret når noen blir sykemeldt. Halve morroa med forhåndsbestilling er at du skal ha utgivelsen før eller i det minste samtidig som den kommer ut til allment salg. Så hvis vedkommende hadde dauet hadde vi i verste fall ikke fått bøkene i det hele tatt. Skulle tro de lekte butikk.
Det er mye i det du sier om at fokus på kundenes interesser ikke alltid er det som står høyest i fokus hos vare-/serviceleverandører. Da jeg studerte i Trondheim opplevde jeg en gang at avisene ikke ble satt ut i hyllene på universitetsbiblioteket fordi vedkommende som hadde den oppgaven var syk. Hva tror dere Reitan hadde sagt dersom de ansatte i Rema 1000 hadde oppført seg like nedlatende mot sine kunder ved sykefravær?
Et eksempel på mottsatt holdning fikk vi forøvrig nylig i toppfotballen. Da Brynes førstekeper ble skadet i siste seriekamp hentet de inn Erik Holtan på kort varsel - slik burde også Gisles venner i Gyldendal og bibliotekarene i Trondheim også tenke.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 11.11.2006, 18:37 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
11.11.2006, 18:34

Hva har et fotballag uten keeper med service å gjøre egentlig? Hadde du fortalt at Bryne manglet sjokolade i kiosken etter siste serierunde og bestilt et nytt parti hadde jeg kanskje skjønt argumentet. Men jeg tror nok uansett både Remas ansatte og kundene deres klarer seg atskillig bedre uten en agurk enn et fotballag klarer seg uten en keeper. 
Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
11.11.2006, 20:15

Sigvald skreiv:
Da jeg studerte i Trondheim opplevde jeg en gang at avisene ikke ble satt ut i hyllene på universitetsbiblioteket fordi vedkommende som hadde den oppgaven var syk.
Ser ikke akkurat den store katastrofen om man ikke får avisene automatisk på biblioteket, dette er tross alt en service som man ihvertfall ikke direkte betaler for, men en tjeneste som er gratis. Og selvfølgelig, også tjenester som dette skal være serviceinnstilt, og man får sikkert avisen om man spør.
Men når det er snakk om direkte betalende kunder som ikke får varen sin innen rimelig tid, og det av en slik grunn som nevnt hos Gyldendal, blir det direkte latterlig.
Bernie
36 år, Bergen
12.11.2006, 00:35

Lambert Seter skreiv:
Ringte Gyldendal i dag. Forsinkelsen skyldes at ansvarlig person har vært sykemeldt med ryggproblemer. Tilbake på jobb nå, men bøkene er ennå ikke sendt ut. Ligger klare for utsending, var svaret jeg fikk.
De får bare sende dem ut. Jeg kommer til å bruke angreretten av prinsipp denne gangen. Jeg oppfordrer alle andre som har bestilt via SMS til å gjøre det samme. Så får forlaget en haug med returbøker som etter en runde i posten ikke lenger er salgbare.
Boka har jeg nå selvsagt kjøpt i bokhandelen. Kommer aldri mer til å la meg lure av Gyldendal på denne måten.
Innlegget blei sist redigert 12.11.2006, 01:14 av mic1
mic1
32 år, Oslo
12.11.2006, 01:14

Bernie skreiv:
Ser ikke akkurat den store katastrofen om man ikke får avisene automatisk på biblioteket, dette er tross alt en service som man ihvertfall ikke direkte betaler for, men en tjeneste som er gratis. Og selvfølgelig, også tjenester som dette skal være serviceinnstilt, og man får sikkert avisen om man spør.
Nei, jeg spurte etter en eller annen avis, men fikk altså til svar at han som hadde det ansvaret var syk. Forøvrig er disse folkene lønnet med skattebetalernes penger - således er det egentlig ingen grunn til å stille mindre krav til dem enn til andre når det gjelder kundebehandling/service.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
12.11.2006, 01:34

Sigvald skreiv:
Forøvrig er disse folkene lønnet med skattebetalernes penger - således er det egentlig ingen grunn til å stille mindre krav til dem enn til andre når det gjelder kundebehandling/service.
... forutsatt at ein faktisk betaler skatt. Det er det jo ikkje alle som gjer ...
... men dette er ganske langt off topic. Kan ikkje skjønne kva nokre av situasjonene du nevner her har med Donald å gjera, Sigvald.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
12.11.2006, 02:28

mic1 skreiv:
De får bare sende dem ut. Jeg kommer til å bruke angreretten av prinsipp denne gangen.
Du kan ikke bruke angreretten uten videre, da dette ikke er et kjøp som totalt sett overstiger 300,- kr, noe som er en forutsetning for bruk av angrefristloven.
Ville heller brukt lov om forbrukerkjøp, og vesentlig forsinkelse i levering av varen som omtalt i §23.
Bernie
36 år, Bergen
12.11.2006, 03:43

Nordmenn er flinke til å syte. Dere burde reist litt i verden. Mange millioner mennesker får ikke kjøpt bøker i det hele tatt. (eller andre nødvendigheter). Jeg kan skjønne at man venter på boken, men husk ordtaket: "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves."
Kom til å tenke på da jeg bestilte kabel-TV første gang. Fikk beskjed om at den kom etter sommeren. Trodde selvsagt de mente førstkommende sommer, men det tok tre somre. Idag har jeg flere kanaler enn jeg har bruk for.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
12.11.2006, 09:18

mic1 skreiv:
Boka har jeg nå selvsagt kjøpt i bokhandelen. Kommer aldri mer til å la meg lure av Gyldendal på denne måten.
Aldri jeg heller!!
Det er jo meningsløst at vi får boken 3 **uker** etter at den egentlig kom i butikken!
Stormogulen
15 år, Notodden
12.11.2006, 09:27

Bernie skreiv:
mic1 skreiv:
De får bare sende dem ut. Jeg kommer til å bruke angreretten av prinsipp denne gangen.
Du kan ikke bruke angreretten uten videre, da dette ikke er et kjøp som totalt sett overstiger 300,- kr, noe som er en forutsetning for bruk av angrefristloven.
Ville heller brukt lov om forbrukerkjøp, og vesentlig forsinkelse i levering av varen som omtalt i §23.
Takk skal du ha!
Jon Gisle skrev jo i det første innlegget i denne tråden:
--------------------------
Takk for sist til alle som var på Raptus! Som alle vel nå vet, kommer den nye utgaven av Donaldismen 23. oktober.
Det er mulig å forhåndsbestille boka på SMS. Send DONALDISMEN til 1938 innen 23. oktober, og du får boka i posten fersk fra trykkeriet samtidig som du deltar i trekningen av 10 signerte gratiseksemplarer!
--------------------------
Fersk fra trykkeriet du liksom.
I § 23 i forbrukerkjøpsloven står det::
-----------------------
Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen.
Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid.
--------------------------------
Merk dere det som står om "levering skulle skje til en bestemt tid". Det er klinkende klart at vi har hevingsrett i dette tilfellet.
Men la nå forlaget først sende ut bøkene. Når det blir heving er det jo også forlaget som må bekoste returkostnadene.
Innlegget blei sist redigert 12.11.2006, 10:58 av mic1
mic1
32 år, Oslo
12.11.2006, 10:57

Jeg bestilte via SMS, men jeg blir overhodet ikke med på noen samordnet tilbakesendelse av boken. Dette er en fillesak spør dere meg, boken kommer når den kommer. Og kommer den ikke så kan den kjøpes i butikken.
De av dere som hadde bestilt den på SMS og som nå har kjøpt den på butikken i mellomtiden bør si fra til forlaget nå, slik at de slipper å sende ut bøker til ingen nytte.
Det er en //bok// det er snakk om. Enig med Øyvind Braaten, ærlig talt, det må være mulig å se ting litt i perspektiv.
Innlegget blei sist redigert 12.11.2006, 13:42 av Nestor Burma
Nestor Burma
43 år, Trondheim
12.11.2006, 13:41

Øyvind Braaten skreiv:
Nordmenn er flinke til å syte.
Har du ikke sett den ferske TV-reklamen hvor det heter at "Ingenting skjer dersom du ikke sier fra". Dersom folk står med luen i hånden i stedet for å si fra vil jo Gyldendal og den sykemeldte ikke lære noe av dette.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
12.11.2006, 16:12

§ 23 skreiv:
Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren.
Har det virkelig **så** mye å si om en får en bok et par uker etter at man kunne fått den? Jeg synes dette forumet har mye syting, det er en av grunnene til at jeg ikke er her så ofte lengre.
Når ble bøker ferskvare forresten?
Penthworthy
Meløy
12.11.2006, 16:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.