Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

tegnere

Andeby Online > Diskusjonsforum > tegnere

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

er det noen her som har møtt en kjent andeby tegner...

vore på leirskole i vantlia og det var veldig morsomt men........borte bra men hjemme best...

gutten fra nord
17 år, Sortland

06.06.2004, 19:38

Jeg møtte Don Rosa på raptus i 2002, og Vicar i går (5/6) på Tronsmo og på Chateau Neuf.( Traff også på Arild Midthun på sistnevnte sted.)

Fergus
25 år, Grimstad

06.06.2004, 21:05

Ah...en som har vært på Chateau Neuf! Fikk du sett De Tre Musketerer? Var den bra? I forhold til Prinsen og fattiggutten, f.eks.?

med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew

Wogew
46 år, Rælingen

07.06.2004, 11:54

Jeg har møtt både Don Rosa og Marco Rota, men det var bare kort hilsing, og ingen utdypende samtaler.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

07.06.2004, 12:33

SvK skreiv:

Jeg har møtt både Don Rosa og Marco Rota, men det var bare kort hilsing, og ingen utdypende samtaler.

Samme her, også Flemming Andersen da.

Opp det titter blomster små, sola ler på himlen blå - blå - så små. ... Hm.. Humla snurrer, hanen galer - vakkert synger alle svaler. Hør lerka jubler - og flott den svinger - seg i det blå, på de lette vinger..

luredan
23 år, Bergen

07.06.2004, 16:34

luredan skreiv:

SvK skreiv:

Samme her, også Flemming Andersen da.

Heter han Flemming Andersen, eller Flemming Andresen? Har sett begge deler, så er usikker.... Tror det er Andersen...

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

07.06.2004, 17:34

...Tror det er Andersen

...Stemmer

«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»

-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.

Jørn Inge Frostad
19 år, Vestnes

07.06.2004, 17:38

Ja det var det jeg mente, men så så jeg Andresen et sted og begynte å lure....

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

07.06.2004, 17:40

Ted skreiv:

Ja det var det jeg mente, men så så jeg Andresen et sted og begynte å lure....

Kanskje det var en skrivefeil?

DD-fan

07.06.2004, 17:42

Wogew skreiv:

Ah...en som har vært på Chateau Neuf! Fikk du sett De Tre Musketerer? Var den bra? I forhold til Prinsen og fattiggutten, f.eks.?

Jada. Den var helt konge.

(filmen var dubbet og man kunne skjønne det Donald sa. Utrolig)

Fergus
25 år, Grimstad

08.06.2004, 22:31

Jeg for min del likte ikke de norske stemmene noe særlig, men filmen var fantastisk.

Jeg gleder meg derimot til å se den amerikanske utgaven (med ordentlige stemmer)

Lars Olav
32 år, Grimstad

08.06.2004, 22:40

Lars Olav skreiv:

Jeg for min del likte ikke de norske stemmene noe særlig, men filmen var fantastisk.

Jeg gleder meg derimot til å se den amerikanske utgaven (med ordentlige stemmer)

selv om jeg ikke er fan av de norske stemmene, likte jeg å skjønne det Det donald sa. Det ga liksom mer mening en om man bare hadde hørt den febrilske kvekkingen hans uten å få noe ut av det.

Fergus
25 år, Grimstad

08.06.2004, 23:29

gutten fra nord skreiv:

Jeg har møtt Don Rosa og David Gerstein to ganger hver. Dessuten har jeg møtt Olaf Solstrand.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

09.06.2004, 00:17

Sigvald skreiv:

gutten fra nord skreiv:

Jeg har møtt Don Rosa og David Gerstein to ganger hver. Dessuten har jeg møtt Olaf Solstrand.

Olaf Solstrand er ingen tegner. Han er en manusforfatter.

DD-fan

09.06.2004, 07:22

Jeg har møtt Vicar og Don Rosa, men det har vel de fleste fått med seg nå. :)

Lars Olav
32 år, Grimstad

09.06.2004, 10:56

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand er ingen tegner. Han er en manusforfatter.

Korrekt, men tegneserier består vitterlig av både manus og tegninger så jeg synes at det i denne sammenheng er greit å regne med begge deler.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

09.06.2004, 16:22

Jeg har møtt Don Rosa og David Gerstein to ganger hver. .

Vor ven David Gerstein er vel heller ikke akkurat tegner, men også manusforfatter - har i hvert fald ikke set serier han har tegnet - han kan bare tegne, hvilket Olaf også kan. - Spørgsmålet er måske forkert formuleret, for jeg ville da akkurat lige så gerne møde en manusforfatter som en tegner. Eller en der gør begge ting, omend de ikke er så stort i antal.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

09.06.2004, 16:35

På laurdag møtte eg svært kort Vicar - det var berre over eit signeringsbord, men eg fekk då snakka litt med han og tatt han i handa. Og han var utruleg koselig!

På tysdag spiste eg middag med Don Rosa.

Under Raptus fekk eg for første gong prata med Håkon Aasnes, og vi fekk prata litt i går (onsdag) òg.

Og sjølv om han for augeblikket er kjent for heilt andre ting enn å teikne Andeby: Både på laurdag og i går fekk eg prata med Arild Midthun.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.06.2004, 22:11

Kem av disse to tegnerne er best og tegnet mest.
Don Rosa,Flemming eller Carl Barks.

Spiste Flemming med Don Rosa eller Carl Barks med Don Rosa.

McDuck_fan

McDuck_fan
17 år, Stavanger

11.06.2004, 11:48

McDuck_fan skreiv:

Kem av disse to tegnerne er best og tegnet mest.
Don Rosa,Flemming eller Carl Barks.

Det er tre tegnere du ramser opp her ;)

Og det er EN alene på toppen og bare EN og det er Carl Barks, men det er nå min beskjedne mening.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

11.06.2004, 11:53

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.