Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Life and Times of...?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Life and Times of...?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Det kunne vært kult med Life and Times of the Woodhcucks!

Stormogulen
15 år, Notodden

26.10.2006, 14:37

Og når eg først er inne på å kritisere ditt syn på Spøkjelseskladdens liv, kan eg jo nevne at eg ikkje klarer å sjå for meg at Kladden har blitt forbryter «for å klare seg». Det er definitivt ei karriere han elsker, og ein sikter ikkje på verdsherredømme for å klare seg ... :-)

Der jeg jeg så enig, forsnakket meg litt. Han er nok forbtyter av natur ja :-)

Men jeg mener fortsatt at det ikke er skadelig at han blir demaskert en liten gang iblandt, for selv om vi ser fjeset hans så vet vi jo ikke noe om ham, fortiden hans eller slikt.

Men det med en Life and Times of The phantom blot, mener jeg nå at ikke burde vært publisert. Den ville ta bort sløret av mystikk, det ser jeg nå.
Derfor går jeg for Gulbrand Gråstein jeg og.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

26.10.2006, 14:38

Jonas Larsen skreiv:

{{ Men jeg mener fortsatt at det ikke er skadelig at han blir demaskert en liten gang iblandt, for selv om vi ser fjeset hans så vet vi jo ikke noe om ham, fortiden hans eller slikt.

Jeg vil nok mene at demaskering likevel tar vekk det sløret av mystikk. Jeg trekker inn Star Wars nok en gang: Etter demaseringen var ikke Darth Vader like tøff.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

26.10.2006, 14:56

MatsGull skreiv:

Jonas Larsen skreiv:

{{ Men jeg mener fortsatt at det ikke er skadelig at han blir demaskert en liten gang iblandt, for selv om vi ser fjeset hans så vet vi jo ikke noe om ham, fortiden hans eller slikt.

Jeg vil nok mene at demaskering likevel tar vekk det sløret av mystikk. Jeg trekker inn Star Wars nok en gang: Etter demaseringen var ikke Darth Vader like tøff.

Det er kanskje sant det.
Men uansett, å bli demaskert fra en mystisk og fryktet skikkelse, til en ødelagt mann som ikke klarer å puste uten maskiner -- da er han ikke like tøff lengre ;)

Men Darth Vader er fortsatt min favorittfilmskurk. Boba Fett kommer også høyt.

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

26.10.2006, 15:07

Jeg tror jeg faktisk ville tatt Life and Times of Grandma Duck.
Det må være spennende å finne ut hvordan bestemor Duck møtte Guffen, hvordan hennes oppvekst var og om hun er skrues søster, eller ikke. Hun er jo et slags mysterium! :-P

MicMac
17 år, Oslo

26.10.2006, 16:32

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Og når eg først er inne på å kritisere ditt syn på Spøkjelseskladdens liv, kan eg jo nevne at eg ikkje klarer å sjå for meg at Kladden har blitt forbryter «for å klare seg». Det er definitivt ei karriere han elsker, og ein sikter ikkje på verdsherredømme //for// //å// //klare// //seg// ... :-)

Jeg vil heller si at Jonas har et svært godt poeng. Folk utvikler seg. Darth Vader var heller ikke ond i utgangspunktet. Jeg synes derfor at det er svært interessant å se for seg at Spøkelseskladden har blitt som han er gjennom en langt prosess.

MicMac skreiv:

Jeg tror jeg faktisk ville tatt Life and Times of Grandma Duck.
Det må være spennende å finne ut hvordan bestemor Duck møtte Guffen

Det er neppe spenennde i det hele tatt. Ettersom Guffen er hennes brors barnebarn har hun selvsagt kjent ham helt siden han ble født.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 26.10.2006, 16:41 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

26.10.2006, 16:34

Sigvald skreiv:

Jeg vil heller si at Jonas har et svært godt poeng. Folk utvikler seg. Darth Vader var heller ikke ond i utgangspunktet. Jeg synes derfor at det er svært interessant å se for seg at Spøkelseskladden har blitt som han er gjennom en langt prosess.

For det første: Det Jonas foreslår her, er at Kladden måtte bli forbryter for å klare seg *etter* historia der han plasserte Mikke i den eine infernalske dødsfella etter den andre. Eg vil seie at på det tidspunktet var Kladden allereie så ond som ein kan bli (bortsett frå at han er så mjukhjarta, såklart, men det er han jo framleis).

Men uansett: Jo mindre vi får vite om Kladden, jo betre. Hans viktigste kjenneteikn er jo at han er eit stort mysterium.

Og huff, alle desse Darth Vader-samanlikningane får meg til å lure på om Kladden kan vera Mikkes far.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.10.2006, 17:14

Og huff, alle desse Darth Vader-samanlikningane får meg til å lure på om Kladden kan vera Mikkes far.

Mikke er en **Mus** og ikke et menneske...
Men det kunne virkelig vært artig hvis dette kunne vist seg å være sant! ;-)

Stormogulen
15 år, Notodden

26.10.2006, 17:16

Ingen er mennesker i Andeby. De er hunder (tilogmed Langbein), ender, gåser, og andre dyr.

Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes

Torgeir
16 år, Steinkjer

26.10.2006, 17:26

Men ... han er jo det. Kladden er Walt Disney, og Disney er Mikkes far.

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

26.10.2006, 17:31

Eg VISSTE det!!!

Hm, vil det seie at Ub Iwerks er Mikkes mor? Ein lærer noko nytt kvar dag.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 26.10.2006, 17:38 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.10.2006, 17:38

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Nja... kladden er jo en hund.

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

26.10.2006, 17:49

Men det er allikevel ikke å komme unna at Gottfredson skapte kladdens fjes til å ligne på Disney..

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

26.10.2006, 18:12

:-) :-) :-)

HæHæ!

Der gav du mig en god ide til en tegning...

He had complaints about life, but never any solutions.

Innlegget blei sist redigert 26.10.2006, 18:15 av oledamgaard

oledamgaard
30 år, Danmark

26.10.2006, 18:14

Dette her er jo faktisk en utrolig avsløring. Ring andebyposten!

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

26.10.2006, 18:48

Men da er spøkelseskladden far til ganske mange. Tenk på alle figurene Disney har skapt.

<<Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk!>> Skrue McDuk

mathiasm

26.10.2006, 19:26

Disney har ikkje skapt mange figurar vel. Sjølv Mikke vil eg vel eigentleg i hovudsak godskrive Ub Iwerks, og dei færraste av dei nyare figurane hadde vel noko med Walt Disney å gjera i det heile tatt.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.10.2006, 19:29

MatsGull skreiv:

Dette her er jo faktisk en utrolig avsløring. Ring andebyposten!

Hva er nummeret??!!

Innlegget blei sist redigert 26.10.2006, 19:38 av Stormogulen

Stormogulen
15 år, Notodden

26.10.2006, 19:38

Torgeir skreiv:

Ingen er mennesker i Andeby. De er hunder (tilogmed Langbein), ender, gåser, og andre dyr.

Det har dukket opp innimellom mennesker i Andeby, men bare som bi-figurer.

Jonas Larsen skreiv:

Hvis du var Disney-forfatter og hadde fått muligheten til å lage en Life and Times of, hvem figur du ville, hvilken ville du velge?

Life and Times of Cornelius Coot. Å fått vite hans historie, hans barndom, hadde vært en drøm.

Mickey
18 år, Horten

26.10.2006, 22:38

Det burde då ikkje vere eit problem å skrive ei historie der Kladden på eit eller fleire tidspunkt jobbar som spion for ulike meir eller mindre suspekte statsmakter utan at det utelukkar hans seinare karriere som (gal) vitskapsmann og forbryterkonge.

(For øvrig einig i at karakteren dog treng mystikken som ei manglende fortid gir han, meinar berre ikkje at akkurat det overnemnde er eit særleg viktig argument mot ei slik historie)

For min del... tja, Magica frå Tryll ville vore interessant. Langbein. Inspektør Olsen. Svarte-Petter.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Innlegget blei sist redigert 27.10.2006, 01:48 av Loke Aesir

Loke Aesir
23 år, Vik

27.10.2006, 01:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.