Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Life and Times of...?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Life and Times of...?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

**Tankeekspriment:**

Hvis du var Disney-forfatter og hadde fått muligheten til å lage en Life and Times of, hvem figur du ville, hvilken ville du velge? Og hvordan ville historien sett ut? Ville den vært som en normal Disney-historie, eller en ny stil?

Personlig ville jeg laget en Life and Times of The phantom blot (Spøkelseskladden altså). Historien ville vært en del mørkere enn vanlige disney-historier og ville handlet om hans liv fra ung mann til ond forbryterkonge.
Den ville tatt for seg hva som drev ham til forbryterkarrieren, og mer av hans provatliv.

Den ville vise at han ble (dette er min personlige teori) vervet som agent for sin nasjon pga. økonomiske problemer og at han ble nektet å komme tilbake til sin nasjon fordi han mislyktes da han møtte Mikke for første gang. Derfor bosatte han seg i Andeby og måtte bli forbryter for å klare seg.

Sådan, hvordan ville din sett ut?

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

24.10.2006, 22:49

Dersom eg var disneyforfatter og fekk moglegheit til å lage ein Life and times of ein hvilken som helst figur eg ville, hadde eg latt vere.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.10.2006, 22:51

Tja, Life and Times of Fantonald, faktisk!
Har alltid hatt stor interesse av de italienske Fantonald-historiene, både de i eget blad, og de vi kjenner fra pocketene.
Og jeg ville tatt med fra Donald ble til Fantonald, en mulig avmaskering, og hvordan han la masken på hylla, videreført av noen andre selvsagt.:-D

Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes

Torgeir
16 år, Steinkjer

24.10.2006, 22:59

Vel - hadde jeg tenkt kommersielt, ville jeg valgt Magica og slengt meg på Harry Potter-bølgen. Men hadde jeg fulgt mitt hjerte, ville jeg valgt Petter Smart. Både fordi han er den figuren jeg identifiserer meg mest med, og fordi jeg lurer på hvordan han har blitt som han er. Et åpenbart geni som kunne vært patent-millionær, men som velger å bo i et skur.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

24.10.2006, 23:25

Nils Petter skreiv:

Vel - hadde jeg tenkt kommersielt, ville jeg valgt Magica og slengt meg på Harry Potter-bølgen. Men hadde jeg fulgt mitt hjerte, ville jeg valgt Petter Smart. Både fordi han er den figuren jeg identifiserer meg mest med, og fordi jeg lurer på hvordan han har blitt som han er. Et åpenbart geni som kunne vært patent-millionær, men som velger å bo i et skur.

Jeg tror det er fordi at han gjør det han liker best, og ikke bryr seg så mye om penger :-)

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

24.10.2006, 23:44

Jeg tror jeg ville valgt meg Ålesen (Rikeruds sekretær). Han har sikkert funnet på mye spennende!

Tommy
25 år, Odda

25.10.2006, 01:17

Det naturlige måtte vel være LoD (The Life and Times of Donald Duck)?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

25.10.2006, 04:46

Hva med Life and Times of Mickey Mouse? Kunne vært artig å se Mikke som liten! Kommer vel bare på Scarpas historie med indianerkjedet (kommer ikke på hva den heter) som viser noe av Mikkes barndom...

Stormogulen
15 år, Notodden

25.10.2006, 14:47

Sigvald skreiv:

Hvorfor det?
Selv ville jeg overraskende nok valgt Guffen. :-)

Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

25.10.2006, 15:00

Jeg ville valgt Gulbrand Gråstein tror jeg.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

25.10.2006, 15:14

Sigvald skreiv:

At de fleste ikke velger dette er muligens fordi det ville blitt et alt for omfattende prosjekt hvis man skulle gjort det skikkelig.

I likhet med Torgeir ville jeg valgt Fantonald.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

Innlegget blei sist redigert 25.10.2006, 15:46 av SvK

SvK
25 år, Bergen

25.10.2006, 15:46

Fantonald hadde også vært spennende ja!
men jeg hadde nok tatt Kladden min absolutte favorittfigur etter Skrue (som det allerede eksisterer et fantastisk Life and Times of..., av :-)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

25.10.2006, 16:14

Ekkim Sum fra Shambor! :-D
(aner ikke hva han heter på engelsk, antagelig Yekcim Esuom)

HVEM ER FAREN TIL OLE, DOLE OG DOFFEN??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cheezdoodles
16 år, Oslo

25.10.2006, 16:49

Jonas Larsen skreiv:
Personlig ville jeg laget en Life and Times of The phantom blot (Spøkelseskladden altså). }}

Det kunne vært en slags Darth Vader-historie, føler jeg.

Selv ville jeg likt å se livshistorien til Petter Smart, med hans slit med å leve opp til sin far og bestefar.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

25.10.2006, 19:37

Hmmm... tror det hadde vært interresant og ikke minst ustanselig moro med LO Klodrik:-D
Ville derimot ikke hatt noe Spøkelseskalddens liv og levnet. Jeg tror jeg da hadde mistet all respekt for han uansett hvordan han hadde blitt fremstilt.
Også enig med MatGull ang. Petter Smart.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Innlegget blei sist redigert 25.10.2006, 23:32 av Kjetil Golid

Kjetil Golid
17 år, Tinn

25.10.2006, 23:32

ANDonym skreiv:

Ville derimot ikke hatt noe Spøkelseskalddens liv og levnet. Jeg tror jeg da hadde mistet all respekt for han uansett hvordan han hadde blitt fremstilt.

Mitt inntrykk er vel at vi mister respekt for skurkene når de får lov til å være hovedperson. Etter utallige B-gjengen-historier, gir vel ikke det gode, gamle onkel Skrue-uttrykket: "Å, nei! Den fæle, fæle B-gjengen" så mye mening mer...

Tommy
25 år, Odda

25.10.2006, 23:41

Tommy skreiv:

ANDonym skreiv:

Mitt inntrykk er vel at vi mister respekt for skurkene når de får lov til å være hovedperson. Etter utallige B-gjengen-historier, gir vel ikke det gode, gamle onkel Skrue-uttrykket: "Å, nei! Den fæle, fæle B-gjengen" så mye mening mer...

Enig. Bare se på de historiene fra 70-tallet med Kladden (med pupiller og det hele) i hovedrollen... *grøss*

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

25.10.2006, 23:46

ANDonym skreiv:

Hmmm... tror det hadde vært interresant og ikke minst ustanselig moro med LO Klodrik:D
Også enig med MatGull ang. Petter Smart.

Det hadde kanskje gjort kladden mindre mystisk ja, så kanskje jeg skulle tatt en annen figur isteden. Hadde vært litt trist egentlig, men jeg ville ikke ha mistet respekten for ham.

Det skal også nevnes at jeg er for demaskering av Kladden engang i blandt. Gottfredson fremstilte ham som en mystisk

SPOILER:

utenlandsk agent

og det er slik jeg mener han burde være. Men han skal være mystisk!

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

25.10.2006, 23:48

Chrisron skreiv:

Jeg ville valgt Gulbrand Gråstein tror jeg.

Et utmerket valg.

MatsGull skreiv:

Selv ville jeg likt å se livshistorien til Petter Smart, med hans slit med å leve opp til sin far og bestefar.

Også et utmerket valg.

En annen mulighet er Magica fra Tryll.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

26.10.2006, 05:27

Jonas Larsen skreiv:

Det skal også nevnes at jeg er for demaskering av Kladden engang i blandt. Gottfredson fremstilte ham som en mystisk

SPOILER:

utenlandsk agent

og det er slik jeg mener han burde være. Men han skal være mystisk!

Eg er faktisk ueinig der. Ikkje i at han skal vera mystisk, men Gottfredson laga vel Kladden som ein eingangsfigur, gjorde han ikkje? I det tilfellet var det sjølvsagt essensielt at han blei demaskert på siste side. Men som ein recurring character foretrekker eg Egmont-versjonen: Den kappekledde skyggen som sikter på verdsherredømme, og som ALDRI lar seg arrestere. Kor mange Kladden-historier har det kome der Kladden er utanlandsk agent? Fleire enn den eine eg klarer å kome på? Og kor mange historier har det kome der Kladden er ... sjølvstendig næringsdrivande ... som ikkje svarer for nokon med herredømme over kloden som si målsetning? Mange, og ei rekke av dei er mildt sagt geniale. (Eg veljar glatt å ignorere alle dei gamle tamme historiene der Kladden løper rundt i Andeby som ein heilt vanleg bankraner. Usj.) Eg skal på ingen måte hevde at Gottfredsons historie ikkje var god, for den er kjempegod. Men dagens Kladden, det onde maskerte geniet slik vi kjenner han, er så utvikla frå det utgangspunktet at det nesten blir ein annan figur. Det er tydeleg av agendaen hans at han ikkje er agent for ei framand statsmakt, og i tillegg er han så übergenial at han *aldri* lar seg arrestere -- følgjeleg kan han heller ikkje bli demaskert. Eg veit at den italienske Kladden ofte går rundt utan maske, men eg foretrekker han absolutt med.

Og når eg først er inne på å kritisere ditt syn på Spøkjelseskladdens liv, kan eg jo nevne at eg ikkje klarer å sjå for meg at Kladden har blitt forbryter «for å klare seg». Det er definitivt ei karriere han elsker, og ein sikter ikkje på verdsherredømme //for// //å// //klare// //seg// ... :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.10.2006, 05:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.