Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Donald tegnere's adresser

Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald tegnere's adresser

Gå tilbake til forumoversikta ...

Kan noen si meg adressene til de mest kjente Donald tegnerene? Jeg har lyst til å sende et fanbrev til Vicar, men mangler adressen...
Jeg har sendt et brev til Don Rosa og håper jeg har sendt det til riktig adresse.. :-S

Innlegget blei sist redigert 23.10.2006, 14:38 av Stormogulen

Stormogulen
15 år, Notodden

23.10.2006, 14:38

Eg vil, for n-te gong, oppfordre folk til å *ikkje* leggja ut andre menneskes adresser i offentlege fora. At folk deler sånne adresser med folk dei kjenner er ein ting, men å publisere noko på Internett er litt verre.

Men eit tips til korleis ein kan finne slike adresser: Veldig mange land har ein eller annan form for online telefonkatalog, og Disney-teiknarar er sjeldan så populære i heimlandet at dei har hemmeleg nummer.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

23.10.2006, 15:08

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg vil, for n-te gong, oppfordre folk til å *ikkje* leggja ut andre menneskes adresser i offentlege fora. At folk deler sånne adresser med folk dei kjenner er ein ting, men å publisere noko på Internett er litt verre.

Men eit tips til korleis ein kan finne slike adresser: Veldig mange land har ein eller annan form for online telefonkatalog, og Disney-teiknarar er sjeldan så populære i heimlandet at dei har hemmeleg nummer.

I dette tilfellet er vel det enkleste at du bare gir vår gode, unge venn denne adressen privat?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

23.10.2006, 18:33

Eg har ikkje den aktuelle adressa, og eg har heller ikkje bruk for den, så *eg* orker då ikkje å byrja å leite meg fram til den.

Og no som du har *bedt* meg om å gjera det, kan eg iallfall ikkje gjera det. Det siste eg vil er å ha eit rykte på meg for å vera så snill at eg gjer sånne svære tjenester for alle eg ikkje kjenner så godt. Det vil nemlig garantert medføre at eg kjem til å få hundrevis av private meldingar frå andre som vil ha same teneste. Og det gidder eg iallfall ikkje. Eg er ikkje ein adressesentral heller. (Dessutan, å gi bort ei adresse til alle som spør etter den og dessutan gjera merksam om at eg gjerne gjer dette, er eigentleg likelydande med å leggja dei ut i forumet, og det er eg som sagt sterk motstander av.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

23.10.2006, 19:09

Noen forslag til **hvor** jeg kan få tak i adressene?

Stormogulen
15 år, Notodden

23.10.2006, 20:45

Stormogulen skreiv:

Noen forslag til **hvor** jeg kan få tak i adressene?

Hvis det er Vicar det gjelder, eller uansett tegner...

Hvorfor ikke kontakte egmont? Hvis de ikke vil utlevere adressa, kan du jo ihvertfall be dem om å videresende et brev.

Man får ikke værre svar enn nei!

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

23.10.2006, 20:54

Da jeg i 1996 gerne ville skrive et brev til Barks, lykkedes det mig at få adressen på Walt Disney Company Nordic af Egmont (sammen med en bunke materiale til en skoleopgave jeg var i gang med!) - disse henviste mig så til Carl Barks Studio, hvorfra jeg fik et brev.

Så prøv egmont - ellers ved jeg ikke hvem der skulle kunne hjælpe. jeg mindes at jeg fandt hans hjemmeside engang...

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

24.10.2006, 00:13

Jeg fant adressen til Don Rosa via en nettside som var Donaldrelatert. Fikk svar tilbake med signert bilde av tegneren selv.

Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes

Torgeir
16 år, Steinkjer

24.10.2006, 22:45

Jeg har sendt brevet til adressen nederst på denne siden:
http://www.duckmania.de/english/?Don_Rosa::Who_is_Don_Rosa%3F

Stormogulen
15 år, Notodden

25.10.2006, 14:38

I hverfall den addressen er feil....jeg sendte mail til han i sommer der jeg spurte etter addressen(om det var den på den aktuelle siden du nevner) og det var det ikke, men noen addresse fikk jeg ikke, men han sa at det ikke var den. :-(

David H
14 år, Østre Toten

26.10.2006, 18:57

David H skreiv:

I hverfall den addressen er feil....jeg sendte mail til han i sommer der jeg spurte etter addressen(om det var den på den aktuelle siden du nevner) og det var det ikke, men noen addresse fikk jeg ikke, men han sa at det ikke var den. :-(

Neiiii! Er det mulig?
Vil det si at jeg har sendt brevet **med** min adresse et annet sted??? :-S

Stormogulen
15 år, Notodden

26.10.2006, 18:58

Stormogulen skreiv:

David H skreiv:

I hverfall den addressen er feil....jeg sendte mail til han i sommer der jeg spurte etter addressen(om det var den på den aktuelle siden du nevner) og det var det ikke, men noen addresse fikk jeg ikke, men han sa at det ikke var den. :(

Neiiii! Er det mulig?
Vil det si at jeg har sendt brevet **med** min adresse et annet sted??? :-S

Den oppgitte adressen stemmer i hvert fall med hva som er oppgitt i DCML. Dessuten er den identisk med den avsender-adressen som DR har klistert på en pakke han sendte meg for en tid tilbake. Min konklusjon er derfor at den adressen du har skrevet til er ekte nok.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 26.10.2006, 20:12 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

26.10.2006, 20:03

Jeg har sendt mail til Don og han har svart at adressen som er nevnt på DUCKMANIA (ikke D.U.C.K.man) **er** riktig.
Han sa jeg bare mått sende ham bøker/ blader han skulle signere, for så å sende dem tilbake.
I mailen til ham skrev jeg:

Of course is that by interest! I will send you some of my books/ comics so you can sign them!

Han svarte:

Okay, but be sure you include your return address INSIDE the package, the name(s) to which you want the comics dedicated, and that US $10 bill to pay for return shipment.

Noen som skjønner hva en "US $ 10 bill" er?

Stormogulen
15 år, Notodden

27.10.2006, 19:36

Stormogulen skreiv:

En amerikansk tier-seddel.

Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

27.10.2006, 19:39

Guffen Delbekk skreiv:

Stormogulen skreiv:

Er det lov å sende penger i posten? Trodde ikke det gik an...

Innlegget blei sist redigert 27.10.2006, 21:56 av Stormogulen

Stormogulen
15 år, Notodden

27.10.2006, 20:02

Stormogulen skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Stormogulen skreiv:

Lov og lov... Det er så mye somn ikke er det, men i de tilfeller der jeg har gjort det har det ihvertfall gått ganske så bra. Pengene har kommet fram til mottaker med null problem.

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

27.10.2006, 23:46

Stormogulen skreiv:

Lov og lov... Det er så mye somn ikke er det, men i de tilfeller der jeg har gjort det har det ihvertfall gått ganske så bra. Pengene har kommet fram til mottaker med null problem.

Tror de færreste blir sperra inne for å sende penger i posten. Det er vel mer et juridisk grep for at posten ikke skal komme i trøbbel dersom penger skulle gå tapt i systemet deres. Da kan de alltids si at du bare har deg selv å takke...

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

28.10.2006, 04:08

Stormogulen skreiv:

Så lenge ikke pengeseddelen har klistret seg fast til hendene dine, etter at du har funnet opp en helt ny type lim etter å ha lekt med kjemisettet ditt den samme morgenen. For da klarer du nemlig ikke å få av seddelen og putte den i konvolutten, og du ender opp med å gå rundt med seddelen på fingrene hele dagen. Heldigvis vil eventuelle skurker som prøver å stjele andre sedler du måtte ha lide samme skjebne.

Tommy
25 år, Odda

28.10.2006, 04:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.