Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Favoritt-tegner på lengre historier.

Andeby Online > Diskusjonsforum > Favoritt-tegner på lengre historier.

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Innlegget sier litt eg selv men, hvem synes du er best av Donald/Mikke-tegnerne til å lage lengre historier? :-D

F eks Don Rosa, Ferioli osv...
Kom gjerne med en god forklaring, eksempler på gode historier av den tegneren..

Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes

Innlegget blei sist redigert 23.10.2006, 21:19 av Torgeir

Torgeir
16 år, Steinkjer

23.10.2006, 21:15

Går ut frå at du meiner «nest etter Barks», og isåfall er svaret sjølvsagt Romano Scarpa.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

23.10.2006, 21:16

Tja...
Carl Barks, Don Rosa, William van Horn og Romano Scarpa. Er det noen jeg har glemt nå?

Rettelse: Ja jeg glemte Cavazzano! (Elsker "The secret of the incas"!)

Innlegget blei sist redigert 23.10.2006, 21:24 av Stormogulen

Stormogulen
14 år, Notodden

23.10.2006, 21:18

Jeg nominerer Marco Rota.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

23.10.2006, 21:20

Scarpa, Rota og Rosa...

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

23.10.2006, 21:46

Jeg elsker den opprinnelige issverdet-trilogien av Massimo de Vita!

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
29 år, Stjørdal

23.10.2006, 22:00

Jeg lar meg ikke påvirke av 'de store guttas' //correctness// , så jeg banner likegodt litt i kirken og slår et slag for Don Rosa - mannen som er enn noen annen fremstår som utgivernes kandidat til tittelen "Barks' arvtaker" :-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 23.10.2006, 22:12 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

23.10.2006, 22:09

Favorittegnerne mine på lengre historier er akkurat de samme som på kortere historier. Vet ikke om noen tegnere som tegner så veldig mye annerledes på en lang enn på en kort historie.

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Innlegget blei sist redigert 23.10.2006, 22:35 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

23.10.2006, 22:35

Sigvald skreiv med mine uthevelser

......mannen som er enn noen annen fremstår som **utgivernes** kandidat til tittelen "Barks' arvtaker" :-)

Du mener her **grådige** **Egmont** ikke sant ??? Trodde aldri **du** skulle god for akkurat dem :-)

Mine favoritter (akkurat i dag): Lange Mikke historier: Floyd Gottfredsson. Lange Donald historier, Barks selvfølgelig.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 23.10.2006, 22:47 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

23.10.2006, 22:41

Jeg vet det er litt på siden av spørsmålet, men det finnes jo en tegner som utvilsomt ville kunne tegne en glimrende lang historie hvis han fikk sjansen: Arild Midthun. Måtte det skje. Og med manus av Olaf, selvsagt. FOR en historie det kunne blitt.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

23.10.2006, 22:42

Romano Scarpa, og Massimo DeVita.

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

23.10.2006, 22:53

Utenom Barks så blir det vel Scarpa og Cavazzano.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.10.2006, 11:40

Her svarer jeg Don Rosa.
Jeg synes han regjerer tegnemessig i de lengre historiene sine.
Litt av grunnen er at han får muligheter til å tegne større bilder, noe som har frembrakt mange fantastiske resultater.

Når det gjelder Mikke-historier, svarer jeg Cavazzano og de Vita. Synes begge de to tegner bedre enn Scarpa.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

Innlegget blei sist redigert 24.10.2006, 13:05 av SvK

SvK
25 år, Bergen

24.10.2006, 13:03

Ingen har dere har nevnt min favoritt-Mikketegner, og det er jo helt greit, for vi er så forskjellige, heldigvis. Men Paul Murry er og blir min "langdistansekonge" når det gjelder Mikke og Langbein.

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

24.10.2006, 14:28

Rosa, Rota og Barks!
Jeg elsker Don Rosa's skattejakt-historier! F.eks. "Jakten på tempelridderskatten"

Tegneserien min Bertil

Morten H
15 år, Sandnes

24.10.2006, 14:28

Hvis der tænkes på hvem der er bedst i dag (for de gamle, som fx. Gottfredson og Barks er jo næsten selvsagte til at være favoritter).
Så af nulevende tegnere er det for mig helt klart William van Horn (selvom han godt nok ikke rigtig har lavet så mange længere historier), Marco Rota og Don Rosa.
Af for nyligt afdøde er Scarpa helt klart også med.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

24.10.2006, 15:44

Don Rosa, Carl Barks (R.I.P.), William van Horn, Marco Rota...
Det er vel de beste, synes jeg. :-D

HVEM ER FAREN TIL OLE, DOLE OG DOFFEN??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cheezdoodles
15 år, Oslo

24.10.2006, 16:04

Mine favoritter:
Don Rosa, Floyd Gottfredson, Marco Rota og Romana Scarpa.

**Hvorfor?**
Don Rosas fakta -og detaljrike historier er jeg svært glad i
Gottfredsons lange historier med Mikke er spennende, spesielt "Mikke lurer Spøkelseskladden"
Marco Rota er en flink fyr, og tegner fantastiske byer og steder
Romano Scarpa... Stilen og fortellergleden sier alt.

Etter Barks selvsagt!

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 24.10.2006, 18:46 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

24.10.2006, 18:43

Sigvald skreiv:

Jeg lar meg ikke påvirke av 'de store guttas' //correctness// , så jeg banner likegodt litt i kirken og slår et slag for Don Rosa - mannen som er enn noen annen fremstår som utgivernes kandidat til tittelen "Barks' arvtaker" :-)

Du veit, det GÅR an å seie kven din favoritt er utan å samtidig prate nedlatande om alle som er ueinige med deg ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.10.2006, 21:42

Jeg sier meg enig i Jonas om Floyd Gottfredsson. En ung og lystig Mikke, kombinert med råere og mørkere skurkeoppførsel enn det vi er vant med i dag er en bra kombinasjon.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

24.10.2006, 21:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.