Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Jon skrev: Derimot presterte jeg altså å overse DDF(r), og det var en blunder.

En blunder? En lille forglemmelse. Tag det ikke så tungt - du huskede vores 3 søsterforeninger som er medlemmer hos os også.

Se evft. mit svar nederst på: http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=1548

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

24.10.2006, 00:03

Sigvald skreiv:

MikroMidas skreiv:

Kanskje en unnskyldning hadde vært på sin plass også, etter det en leser under her.

OK, jeg beklager selvsagt helt og fullt at jeg, slik det nå ser ut, har kommet i skade for å presentere feilaktige antagelser omkring Olafs rolle i forbindelse med nyutgaven av "Donaldismen".

Alt i alt er dagen i dag en stor merkedag for norsk donaldisme. Jeg håper derfor at flest mulig av dere har anledning til riktig å kose dere med denne boken i kveld :-)

Dette er en av grunnene til at jeg ikke **gidder** å være særlig aktiv på forumet lengre. Du lærer altså aldri. Jeg er rett og slett sjokkert over at du rett og slett ikke er i stand til å ta til deg kritikk som er blitt gitt til deg hundre milliarder ganger.
Jeg gidder ikke kommentere det vrøvlet ditt som du har spydd ut av deg her de siste timene, og unnskyldningene dine er like tomme som et vakuum.
Dette blir mitt siste innlegg her inne, nå gidder jeg ikke mere. Ha det...

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

24.10.2006, 00:31

For den som ennå ikke har bestilt, hvor gjør man det? Er det fremdeles bare å sende en SMS til forlaget?

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

24.10.2006, 13:25

Jeg gikk til nærmeste bokhandel idag som lovte meg at de skulle bestille den med en gang så jeg kan hente den torsdag.
Har jo den gamle, men vil også ha den nye reviderte utgaven.

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Innlegget blei sist redigert 24.10.2006, 15:27 av Helen

Helen
Oslo

24.10.2006, 15:23

whitesand skreiv:

For den som ennå ikke har bestilt, hvor gjør man det? Er det fremdeles bare å sende en SMS til forlaget?

Du kan også gå inn på http://www.gyldendal.no/ og søke og bestille boken der.

Bernie
36 år, Bergen

24.10.2006, 16:30

Var også tilfeldig innom min lokale bokhandel her i byen, og de regnet med å ha den i slutten av uka, eller tidlig neste uke. Eneste problemet er at fruen foreslo at denne boken kunne være julegave fra mine to sønner, noe som betyr at den forblir pent innpakket helt til 24 desember.
Så Olaf: ingen spørsmål fra "Donaldismen" i årets NM!! :-):-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

24.10.2006, 16:57

whitesand skreiv:

Eneste problemet er at fruen foreslo at denne boken kunne være julegave fra mine to sønner, noe som betyr at den forblir pent innpakket helt til 24 desember.

Du får gjør som vi gjorde når vi var yngre: Pakket opp presangene når vi fant dem, og pakket dem pent inn igjen....så var alle glade når dagen kom:-)

Bernie
36 år, Bergen

24.10.2006, 17:01

whitesand skreiv:

Var også tilfeldig innom min lokale bokhandel her i byen, og de regnet med å ha den i slutten av uka, eller tidlig neste uke. Eneste problemet er at fruen foreslo at denne boken kunne være julegave fra mine to sønner, noe som betyr at den forblir pent innpakket helt til 24 desember.
Så Olaf: ingen spørsmål fra "Donaldismen" i årets NM!! :):)

Ihvetfall ikke som noe som ikke er med i den gamle utgaven. ;-)

Stormogulen
15 år, Notodden

24.10.2006, 17:01

Er vi, for en gangs skyld, ekstra heldige i Stavanger? Jeg var i hvert fall i byen og fant boken i en bokhandel allerede i går. :-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.10.2006, 17:28

Er det flere som har fått signerte eksemplarer?

Stormogulen
15 år, Notodden

24.10.2006, 17:39

whitesand skreiv:

Hehe. Alle spørsmåla er ikkje klare enno, men eg har jo ikkje planer om å kjøpe Donaldismen sjølv heller, så spørsmål frå den nye utgåva skal du iallfall sannsynlegvis få slippe :-)

Sigvald skreiv:

Er vi, for en gangs skyld, ekstra heldige i Stavanger? Jeg var i hvert fall i byen og fant boken i en bokhandel allerede i går. :-)

Hadde du fulgt litt med i forumet hadde du visst at dette ikkje er første gong stavangerfolk er «ekstra heldige». Det skjer både titt og ofte. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 24.10.2006, 19:34 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.10.2006, 19:33

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Etter den omtalen Donaldismen har fått i forumet no har eg bestemt meg for å boikotte den.

Så enkelt var det tydelegvis ikkje, for i dag dumpa boka ned i postkassa, til tross for at eg ikkje har bestilt den. Men eg bladde litt i den og kom fram til at mitt grunnlag for å boikotte tydelegvis er ikkjeeksisterande.

Slik Sigvald framstilte boka høyrdes det ut som om Gisle legger ut om Andeby Online i det vide og breie i boka samtidig som han nedprioriterte det meste av det som faktisk skjer i donaldistiske miljø rundt omkring i Norden. Mi personlege meining er at Andeby Online i bunn og grunn er ganske uvesentleg i den store samanhengen, så å gi mykje sideplass til Andeby Online -- og samtidig framheve namnet mitt i forordet -- ville absolutt gi folk flest det biletet Sigvald her oppfatta -- at eg hadde påverka Gisle for å få han til å skrive så mykje som mogleg om Andeby Online i boka si. Altså, eg oppfatta det slik at den naturlege reaksjonen på det som stod om Andeby Online i denne boka var, som Sigvald skreiv, «[...] Olaf (som selvsagt har sørget for at AOL er fyldig nevnt i boken) [...]», og «[...] Olaf takkes i forordet - det tolker jeg dithen at han har vært frempå overfor Gisle i forbindelse med arbeidet med denne nye utgaven. Dette kan man med rimelig sikkerhet anta at har slått positivt ut i forhold til omtalen av AOL. [...]», og «[Olaf] har åpenbart vært i kontakt med Gisle og kunne kanskje gjort noe
med [at DDF(R) ikke er nevnt i boka]».

Når eg så opner boka for å finne denne omstridte teksten, finner eg totalt **åtte** **linjer** **tekst** om Andeby Online, og då føler eg at det biletet vi fekk av Sigvald her var blåst ein smule ut av proporsjoner. Eg fekk det inntrykket at det var snakk om store mengder tekst her, ikkje om eitt enkelt avsnitt. Det kan eg alltids leve med, sjølv om eg naturleg nok meiner at Andeby Online ikkje er verdt å nemnast i det heile tatt, men så lenge det er snakk om så få mengdar kan eg sjølvsagt finne meg i at Gisle er ueinig. Så Jon Gisle, om du leser dette -- beklager min umiddelbare reaksjon på verket, den var basert på omtale som openbart var blåst litt ut av proporsjonar.

Og eg finner det ærleg talt mystisk at eg blei nemnt i forordet, ettersom eg på det tidspunktet forordet er datert på berre hadde sendt nokre få e-postar med Gisle, og dei omhandla alle å prøve å avtale eit tidspunkt for nettmøte, men eg får vel heller vera takknemlig. :-)

Sigvald skreiv:

Jeg forventer også at [Olaf] herved bekrefter at du annerkjener DDF(r) på lik linje med de andre foreningene som slapp gjennom Gisles nåløye - såpass til respekt synes jeg faktisk at AC, Thomas og mine andre venner i DDF(r) fortjener.

Ikkje aktuelt -- å bekrefte at eg anerkjenner DDF(r) blir som om eg skulle beklage at eg har slått deg i hovudet med eit balltre -- det blir å unnskylde meg for noko eg aldri har gjort. Eg utfordrer deg til å prøve å finne noko som helst eg nokon gong har skrive, gjort eller ytra som kan tyde på at eg ikkje anerkjenner DDF(r). Så lenge eg *aldri* har vist eit fnugg av negativitet ovanfor DDF(r), snarare det stikk motsatte, ser eg heller ingen grunn til å gå ut og bekrefte at eg anerkjenner rørsla. Det seier diverre skremmande mykje om *ditt* syn på meg og mine utsagn at du i det heile tatt ber meg om dette, men ...

Forresten, sjølv om absolutt er einig i at det var ein tabbe at DDF(r) ikkje blei nevnt her, men du la ikkje merke til at to av dei «andre foreningene som slapp gjennom Gisles nåløye» er danske? OK, han gløymte DDF(r). Men han skreiv ni linjer om //Carl// //Barks// //&// //Co.// (ei linje meir enn Andeby Online fekk, fem linjer meir enn NAFS(k) fekk, og //åtte// linjer meir enn Ankistit ry:n fekk), og heile tjue linjer -- som i tillegg fekk lov til å avslutte boka -- om Sydnordisk akademi for donaldisme. Så sjølv om DDF(r) diverre var underrepresentert her var iallfall dansk donaldisme sterkt representert her -- ja, den danske donaldismen fekk faktisk meir omtale enn den norske. Så denne boka og til og med dette kapitlet bør vera interessant lesing for dei fleste donaldistar -- uansett kva side av Skagerrak vi sit på.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

25.10.2006, 20:37

Ikke i dag heller lå Donaldismen i postkassen... :-(

Stormogulen
15 år, Notodden

25.10.2006, 20:53

Etter den omtalen Donaldismen har fått i forumet no har eg bestemt meg for å boikotte den.

Så enkelt var det tydelegvis ikkje, for i dag dumpa boka ned i postkassa, til tross for at eg ikkje har bestilt den. Men eg bladde litt i den og kom fram til at mitt grunnlag for å boikotte tydelegvis er ikkje-eksisterande.

Det er riktig fint, Olaf :-)

Ellers stusser jeg litt over at du siterer meg på utsagn jeg for lengst har slettet fra denne tråden etter at jeg fikk tenkt meg bedre om. Så lenge det ikke fører til bråk er det helt i orden for meg. Det som er viktig for meg er at folk er klar over at de utsagnene ikke lenger er representative for mitt syn på saken.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

26.10.2006, 05:22

Det var da som @#¤$€"§+`*!!!
Ingen bok i posten i dag heller!!
Begynner å lure på hvorfor i alle dager jeg ikke kjøpte boken i bokhandelen...........

Stormogulen
15 år, Notodden

27.10.2006, 16:00

He he. Vi får smøre oss med tolmodighet. Vi har jo hvertfall noe å glede oss til. (Selv om jeg er enig i at poenget blir litt borte med forhåndsbestilling når når vi ender opp med å få produktet mye senere enn butikkene)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

27.10.2006, 17:12

Trøst dere med at jeg heller ikke har fått...

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

27.10.2006, 18:59

Jeg har nå bare noen sider igjen å lese av denen boken og til alle som ikke har lest den tidligere: dere har virkelig noe å se fram i mot.

Den var verdt alle pengene jeg ikke betalte for den. :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

27.10.2006, 19:27

Var det forresten noen andre som var til stede på Gisles presentasjon av Donaldismen på "Bok i sentrum" (Oslo) i dag? Interessant og morsomt. Får nok bestille et eksemplar, jeg også.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

29.10.2006, 23:05

Det //hørtes// interessant og morsomt ut, også! Akk, alt det en skal gå glipp av...

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

29.10.2006, 23:07

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.