Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

DD 43/06

Andeby Online > Diskusjonsforum > DD 43/06

Gå tilbake til forumoversikta ...

Har fått lest DD 43/06 no, og ville berre opplyse om at det inneheld eit par godbitar. Eller, alle historiene er eigentleg ganske festlige, men eg vil spesielt trekke fram a) at det inneheld ei ny Marco Rota-historie, og b) at det inneheld eit nytt kapittel i legenden om Shambor av Pat & Carol McGreal! Så fans av Marco eller Shambor bør definitivt skaffe seg dette bladet!

(Og nei, Sigvald, dette var ikkje meint som skryt over at eg har fått DD&Co allereie på fredag.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.10.2006, 19:08

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Har fått lest DD 43/06 no, og ville berre opplyse om at det inneheld eit par godbitar. Eller, alle historiene er eigentleg ganske festlige, men eg vil spesielt trekke fram a) at det inneheld ei ny Marco Rota-historie

Jeg har et spørsmål angående denne historien: Er det andre enn meg som synes denne historien muligens er litt for "skummel" for barn? Jeg synes historien er bra, men da det viser seg at den ene personen i historien

SPOILER:

er et gjenferd

ble jeg litt sjokkert.

(Og nei, Sigvald, dette var ikkje meint som skryt over at eg har fått DD&Co allereie på fredag.)

Jeg fikk bladet igår. :-P

Stormogulen
15 år, Notodden

20.10.2006, 19:15

SPOILER:

Gjenferd

er ikkje nytt i Donald-bladet, Stormogulen. Og eg trur dei fleste barn takler Donald-historier med

SPOILER:

gjenferd

ganske greit.

EDIT: Hehe, moro med Spoiler-boksar.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Innlegget blei sist redigert 20.10.2006, 20:51 av Sølve

Sølve
19 år, Ullensvang

20.10.2006, 20:50

Sølve skreiv:

SPOILER:

Gjenferd

er ikkje nytt i Donald-bladet, Stormogulen. Og eg trur dei fleste barn takler Donald-historier med

SPOILER:

gjenferd

ganske greit.

Men at personen blir et

SPOILER:

fælt skjellet

synes jeg er litt i drøieste laget...

EDIT: Hehe, moro med Spoiler-boksar.

Vet det ;-)

Innlegget blei sist redigert 20.10.2006, 20:54 av Stormogulen

Stormogulen
15 år, Notodden

20.10.2006, 20:53

Er jo trossalt Halloween snart:-)
Mener å ha sett verre ting i Donald, selv om jeg nå ikke husker noe konkret.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

20.10.2006, 21:22

Håper ingen misforstår nå. **Jeg** likte den historien, jeg bare tenkte på små lesere.

Stormogulen
15 år, Notodden

20.10.2006, 21:27

Oi! Husker de litt eldra Shambor-historiene! Likte de masse jeg, så jeg skal lese godt gjennom denne og! :-D

Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes

Torgeir
16 år, Steinkjer

20.10.2006, 22:30

Herlig at Shambor er tilbake! :-D Men når vi snakker om sterk kost,

SPOILER:

Hva med at Ekkim Sum blir torturert av trollmannen i starten av historien?

Gleder meg i alle fall til del 2. Syntes de tok seg god tid med å fortsette der de slapp sist.

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
19 år, Råde

22.10.2006, 21:49

Har akkurat lest //En// //lite// //super// //supermann// av Kruse og Gulien, og må si at dette var en mye bedre historie enn forrige av de to, som jeg jo ga ganske negativ kritikk her i forumet. Ellers synes jeg også Marco Rotas historie var meget god. Ingen har nevnt dette tidligere, så jeg kan jo si at bladet inneholder to mellomlange Esteban-historier rett etter hverandre, så dette er absolutt et blad alle Esteban-fans bør skaffe seg. (Forsåvidt også to Kruse/Gulien-historier, selv om den ene bare er på én side.)

Tommy
25 år, Odda

25.10.2006, 12:02

Tommy skreiv:

Ingen har nevnt dette tidligere, så jeg kan jo si at bladet inneholder to mellomlange Esteban-historier rett etter hverandre, så dette er absolutt et blad alle Esteban-fans bør skaffe seg.

Etter å ha lest bladet, jeg er av dem som ikke gidder å lese et blad uten at det er kommet en begrunnet anbefaling her, er det Esteban historien om B - Gjengen som ble favoritten min.

Marco Rota historien ble faktisk en liten skuffelse...

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
43 år, Meløy

26.10.2006, 22:53

Oppdaget nettopp at dette bladet inneholder en side mindre tegneserier enn vanlig. Hvis vi ikke regner med krimgåta på Hodepine-sidene som de andre skandinaviske landene ikke har, pleier både Donald Duck & Co, Anders And & Co og Kalle Anka & Co å inneholde 49 sider med tegneserier. Men ukas DD&Co inneholder bare 48. I Danmark ser jeg at de har fått med en Langbein-1-sider som vi ikke fikk i Norge.

Tommy
25 år, Odda

27.10.2006, 18:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.