Andeby Online > Diskusjonsforum > overtro
Gå tilbake til forumoversikta ...

en ting som enda overasker meg er at mikke mus og donald og hele gjengen er så skeptisk til spøkelser og andre overtroiske ting når de har dultet borti spøkelser og monster mange ganger. det har vore mange historier der de ikke har trudd på overtroiske ting... de vet at det finnes hekser sånn som magika... så hvor for er de mange ganger skeptisk til forskjellige overtroiske ting... er et noen som har forslag...
vore på leirskole i vantlia og det var veldig morsomt men........borte bra men hjemme best...
gutten fra nord
17 år, Sortland
06.06.2004, 13:17

gutten fra nord skreiv:
det finnes hekser sånn som magika...
Ah, men man skal vist passe på med at kalde Magika en heks. Jeg har flere gange overhørt folk sige (og jeg er da i øvrigt enig med dem), at hun er en troldkvinde -- dvs. hun ikke har medfødte magiske kræfter som fx Madam Mim. Hun er nødt til at gøre brug af tryllestave, formler og puff-bomber.
Men angående dit spørgsmål... den "kedelige" forklaring er vel, at ænderne er skeptiske overfor lige nøjagtig det, den pågældende historie kræver, at de er skeptiske overfor. Og selvom de mødte en heks eller et spøgelse i en tidligere historie, har de ikke nødvendigvis mødt hende/det i en senere, da alt så er tilbage til status quo.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
06.06.2004, 16:53

Dette blir på samme måte som at i mange historier er Donald en mester i forskjellige ting (han er en utmerket pilot, helikopterflyger, baker, riveekspert osv) mens i andre historier har han overhodet ikke peiling på de samme tingene. Alt blir skreddersydd den til enhver tid gjeldende historie. Unntaket er hos de historiefortellerne som faktisk vet litt om Donald og etterstreber logikk og kontinuitet i figuren.
med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew
Wogew
46 år, Rælingen
07.06.2004, 12:14

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.