Andeby Online > Diskusjonsforum > Hva har du lært av Donald?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Som barn lærte jeg mye rart av Donald Duck & Co. Noe av det mest kuriøse tror jeg er eksistensen av stoffet ambra, et velduftende og dyrebart stoff som produseres i hvalers tarm(!) (tror dette har dukket opp i flere historier, da selvfølgelig med Skrue jaktende etter denne herligheten).
Hva er det godtfolket her husker best at de har lært i Donald?
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
29.09.2006, 21:26

...at det var det bladet jeg lærte meg å lese + hvordan få en mannevond skilpadde til å slippe taket ved å fjerne vekten bort fra den. Har hatt mye bruk for den. (Takk uncle Carl.)
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
29.09.2006, 21:29

Jeg har lært masse, jeg. Blant annet at man kan ved hjelp av ping-pong baller heve et sunket skip fra havet.
Mickey
18 år, Horten
29.09.2006, 23:04

Uhm... Har lært å lese på grunn av Donald + litt om tempelridderne fra Don Rosas historie "Tempelriddernes skatt".
Tegner.
Hjemmeside: http://www.home.no/torgeir.trapnes
Torgeir
16 år, Steinkjer
29.09.2006, 23:41

**Kanonbra** historier i tidlige pocketutgivelser har lært meg å ikke reagere på rare smånyheter som dette
http://www.aftenposten.no/nyheter/dustoreverden/article1477477.ece
angående ansjos, eller var det sardiner det regnet 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
30.09.2006, 00:23

Jeg har lært at hvis du har hage, er det best å overlate den til seg selv slik at naturen kan gå sin gang. Hvis du for eksempel prøver å plante noe, går det gjerne helt galt. Dessverre er ikke fruen enig i dette ...
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
30.09.2006, 14:39

Tre ting til jeg har lært:
1) Hvis du driver et nedrivningsbyrå og skal rive et hus, lønner det seg å sjekke adressen nøye først.
2) Det er ikke særlig lurt å transportere frittgående høner gjennom gatene.
3) Ikke frittflyvende bier heller.
Vet ikke om jeg noen gang får bruk for denne lærdommen, men ...
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
30.09.2006, 18:30

Alt jeg kan har jeg lært av Donald.
(Hm. Jeg får vel komme med et eksempel også, siden alle andre gjør det: Jeg har lært hvordan og hvorfor det blir jordskjelv).
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
30.09.2006, 18:52

Lærte å lese av Donald Pocket 8.
"Det beste i livet er gratis" og andre klisjeer vet jeg også at jeg har lært av Onkel Donald
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
30.09.2006, 21:08

Har lært veldig mye opp gjennom årene, spesielt om historie.
Men ett konkret eksempel jeg husker nå, var at jeg lærte allt om klorofyll-prosessen i en Pocket-historie der Skrue og gjengen ble krympet ned og sprøytet inn i en plante.
Natteravn
29 år, Ringerike
02.10.2006, 21:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.