Andeby Online > Diskusjonsforum > Kraftutrykk og praktiske utfordringer
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg har et par gamle blader som det rett og slett stinker av. (Ikke at bladene er dårlige, men de lukter vondt!)
Har noen tips til hvordan man får vekk vond lukt av blader? Jeg prøvde å spraye to blader med "luftrenser", men det ble bare verre... 
Stormogulen
15 år, Notodden
27.09.2006, 20:51

Tror ikke dette går an å fjerne, siden det er lukten av papir i råtnelseprosessen.
Selv liker jeg denne odøren; den bringer meg minner fra en tid som en gang var (og som jeg ikke fikk oppleve).
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
27.09.2006, 22:27

Lukten av et blad som er så gammelt at de som var barn og kjøpte bladet, nå er døde er ikke veldig god...
Stormogulen
15 år, Notodden
28.09.2006, 14:41

Stormogulen skreiv:
Lukten av et blad som er så gammelt at de som var barn og kjøpte bladet, nå er døde er ikke veldig god...
...men hvis du sprayer bladet med luftrenser, blir bladet ødelagt (mulig i liten grad, men det er absolutt ikke å anbefale)
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
28.09.2006, 14:44

Stormogulen skreiv:
Hvordan får du dette til å stemme? De fleste som var barn rundt 1950 lever da stadig i beste velgående? Men du snakker kanskje om helt andre blader fra 1920-tallet eller tidligere?
Forøvrig tror jeg at museer kan hjelpe deg. De er flinke når det gjelder å behandle og sikre gammelt materiale.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
28.09.2006, 14:47

Sigvald skreiv:
Stormogulen skreiv:
Hvordan får du dette til å stemme? De fleste som var barn rundt 1950 lever da stadig i beste velgående? Men du snakker kanskje om helt andre blader fra 1920-tallet eller tidligere?
Er det ikke lov å overdrive **litt** heller nå da?
Innlegget blei sist redigert 28.09.2006, 14:51 av Stormogulen
Stormogulen
15 år, Notodden
28.09.2006, 14:51

Tommy
25 år, Odda
28.09.2006, 16:43

He he , neida
Berit Guttormsen (er det det hun heter?) fra Rikets røst som sa det under et innslag på premiere episoden for en uke siden. Utrolig morsom dame. 
Hørte du det Tommy, du er ikke normal
28.09.2006, 19:57

Ser det er rimelig lenge siden du spurte om "Jumpin' Jehoshaphat", så det er mulig andre har svart. Jehoshaphat er det engelske navnet på kong Josjafat først nevnt i 2. Sam 8:16. Den engelske måten å skrive det på ligger forresten nærmere den hebraiske originalen enn den norske. Den norske er muligens basert på den greske oversettelsen Septuaginta - den har Josafat.
Gnastyface
40 år, Kristiansand
28.10.2007, 17:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.