Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Jeg prøver meg som Donald-tegner

Andeby Online > Diskusjonsforum > Jeg prøver meg som Donald-tegner

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg skal prøve å forfatte og tegne en Donald-historie. Noen som har tips å komme med? Her er et bilde av det første utkastet

http://www.armatua.com/donaldproject.jpg

(beklager den dårlige bildekvaliteten)

Arnedo

03.06.2004, 14:56

Synes dette ser bra ut... Selv om du må nok jobbe litt mer med tegningene om du håper på å komme med i et blad. Er imponert over 313!

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

03.06.2004, 15:11

Jeg synes også det så veldig bra ut utifra det dårlige bildet.

Bildet oppe til høyre er vel det jeg ser best og det er veldig bra. Kansje så er fingeren til Donald tegnet litt vel realistisk, uten at jeg kan si det for sikkert. Jeg leser desverre ikke så mye Donald som jeg burde.

Lars Olav
32 år, Grimstad

03.06.2004, 15:15

Hei, takk for tilbakemeldingen. Ja, som sagt så er dette et råutkast - kun et overblikk tegnet i en fei. Det gjenstår svært mange versjoner og mye arbeid =)

Arnedo

03.06.2004, 15:17

Men det skal du ha; hvis detter er et råutkast laget i en fei, så kan det bli noe MEGET bra av dette.

Lykke til!

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

Wilfu
21 år, Bamble

03.06.2004, 15:21

Tusen takk skal dere ha, hyggelig å høre at det har potensiale. Da får jeg motivasjon til å videreutvikle det. Hilsen Arnedo

Arnedo

03.06.2004, 15:30

Du bør iallfall bruke linjal.

Og du bør nok øve meir på proposjonane. Ting har ikkje heilt dei rette storleikane i forhold til kvarandre.

Gjer du dette for moro skuld, eller har du planar om å prøve å få det på trykk?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.06.2004, 17:00

Arnedo, du kan ikke registrere deg som bruker i AO da? Tenkte nemlig jeg skulle spørre deg om no, og da kan man gjøre det i private meldinger på AO.

- C.S.Lewis

- Sigvald!

Wilfu
21 år, Bamble

03.06.2004, 17:20

Hei, takk for tips, nå er jeg registrert. Det er klart det fins masse rom for forbedringer, og en av de er proposjonene. Skal nok "studere" litt Donald i sommer. I utgangspunktet er dette bare moro, ikke seriøst ment. Først må jeg jo se hvordan resultatet blir. Uansett så er det jo artig å ha sin egen Donald-stripe, i kun ett eksemplar (PS: Linjal er med i fremtidsplanene, hehe).

Arnedo

arnedo

03.06.2004, 19:56

Eg jobbar jo no med mi sjette Donald-historie, og har fleire gonger vurdert om eg kanskje skal prøve å teikne litt sjølv. Imidlertid har eg alltid droppa dette fordi eg eigentleg ikkje er så glad i å teikne. Ofte tenkjar eg på at det er synd at enkelte pressar seg sjølv til å både skrive og teikne når dei eigentleg ikkje er så glade i begge delar, noko som ofte førar til middelmådige seriar - men samtidig har eg sjølvsagt høg respekt for dei som faktisk klarar å lage gode seriar på den måten, for så mangfoldige menneske er på eit kreativt nivå eg sannsynlegvis aldri vil nærme meg.

Men sjølvsagt: Det har fordelar å berre skrive manus òg. Til dømes førar det til at eg for kvar historie eg skriver får samarbeide med eit kjempekreativt geni av ein superteiknar (den neste historia eg får på trykk, er t.d. teikna av sjølvsaste Romano Scarpa), og eg veit at historiene eg skriver blir teikna av folk som kan å teikne. Hadde eg skulla teikna sjølv, hadde teiknestilen fått folk til å kaste bladet i protest, og ingen ville ha lagt merke til historia bak teikningane.

Så... eg er vel ein stor tilhengjar av at gode manusforfattarar og gode teiknarar samarbeidar i staden for at gode manus blir pakka inn i elendige teikningar eller at ein glimrande teiknestil ikkje har ei god historie å fortelja. Men dette er ikkje personleg meint, Arnedo - dersom du er god til begge deler, kan eg berre ønskja deg lykke til.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.06.2004, 21:22

Du store min! Er det Romano Scarpa som skal tegne den neste historien din?? Det blir kult!

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

04.06.2004, 12:23

Dette kan det bli gode resultater av.

Fergus
25 år, Grimstad

04.06.2004, 12:24

Kjempebra!
Donalds armer var litt korte, men det var det eneste.

Å je ska singe ei lita vise åt dei, je!

Mats
20 år, Kongsvinger

04.06.2004, 12:25

Hei, nå liker jeg faktisk både å skrive og tegne. Om det derimot vil holde Donald-nivå, gjenstår å se - det er i det minste verdt et forsøk =)

Takker alle for verdifulle innspill, jeg klør i fingrene etter å fortsette.

Arnedo

arnedo

04.06.2004, 15:56

Sånn skal det være! Hvis du har tegnet dette raskt, ser det ut som du har en god strek! Kanskje du kan legge opp en side her eller på et annet nettsted når du er kommet litt lenger? Hva gjelder nivå, så handler vel det mest om å trene og trene? Kreves selvfølgelig litt kreativitet også, men det er jo bare å grave den frem :)

Opp det titter blomster små, sola ler på himlen blå - blå - så små. ... Hm.. Humla snurrer, hanen galer - vakkert synger alle svaler. Hør lerka jubler - og flott den svinger - seg i det blå, på de lette vinger..

luredan
23 år, Bergen

04.06.2004, 16:31

Meget bra tegnet! Du har vel tegnet uten å se etter noe? Jeg tenker da på 313, som var kjempebra! Forskjellige "kameravinkler" har du også fått med.

Jeg pleier også å tegne mye Disney-figurer, Skrue er selvsagt favoritten. Har prøvd meg på Donald, nevøene, Dolly, Pluto og Langbein også. Langbein kunne jeg tegne før også.
Jeg tegner ikke striper, som regel en "løs" figur på et ark. Vet ikke om jeg vil prøve meg på små striper, kanskje hvis jeg kommer på noe bra.
Ikke for å skryte, men jeg synes jeg er flink til å tegne... Jeg har gått på et tegnekurs før, ser gjerne på tegninger og fotografier, så på Donald-tegnekurset til A. Midtun på NRK, lest såvidt det tegnekurset som var med i Hodepine i fjor en gang og mye annet.

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

04.06.2004, 20:39

Fiskebolla skrev:

Ikke for å skryte, men jeg synes jeg er flink til å tegne...

Jeg har sans for folk som faktisk våger å innrømme at de er gode til noe! Jeg håper du en gang vil vise oss hva du kan!

Geir J. Netland
http://skurkestreker.com

NetlAnd
36 år, Sokndal

04.06.2004, 21:25

gjn skreiv:

Jeg har sans for folk som faktisk våger å innrømme at de er gode til noe! Jeg håper du en gang vil vise oss hva du kan!

Det håper jeg også, men dessverre har jeg ikke scanner. Hadde en for en stund siden, men den ble ødelagt. Jeg kunne vel ta bilde av tegningene, men bildekvaliteten ville ikke blitt den helt store opplevelsen. Antar at Arnedo har tatt bilde av stripa, ikke scannet.

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

04.06.2004, 22:21

Hei, det stemmer det du sier - jeg hadde ikke scanner tilgjengelig, så bilde med mobilen var eneste løsning. Hyggelig å lese at andre også liker å tegne. Grunnen til at jeg prøver meg på dette prosjektet, er vel at det å tegne en Donald-historie muligens er en av de største utfordringene en tegner kan bryne seg på. Det er vel kun to nordmenn som har klart å få sine illustrasjoner publisert. Muligens er jeg litt for ung og uerfaren, men... Man kan jo alltids prøve.

arnedo

04.06.2004, 22:32

Jeg tegner også Donald og gjengen, men det er mer som en hobby..... Øver jevnt og trutt....

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

06.06.2004, 18:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.