Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Ole, Dole og Doffen farve?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Ole, Dole og Doffen farve?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg lærte når jeg var liten at Ole var rød, Dole blå og Doffen grønn, etter tre kosedyr jeg hadde med de påskrevne navnene Huey, Dewey og Louie. Dette trodde jeg i alle år, og det kom derfor som et ikke lite sjokk da det plutselig stod noe annet i et Donald-blad (lesernes spørsmål eller noe sånt). Deilig å endelig få avklart dette og få fred i sinn :)

Opp det titter blomster små, sola ler på himlen blå - blå - så små. ... Hm.. Humla snurrer, hanen galer - vakkert synger alle svaler. Hør lerka jubler - og flott den svinger - seg i det blå, på de lette vinger..

luredan
23 år, Bergen

03.06.2004, 21:38

Går det ann å se forskel på ole, dole og doffen når de har hakkespett uniformen på seg...

vore på leirskole i vantlia og det var veldig morsomt men........borte bra men hjemme best...

gutten fra nord
17 år, Sortland

03.06.2004, 21:40

Jeg har alltid sagt at det var sånn!

Ole=Rød
Dole=blå
Doffen=grønn!

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

04.06.2004, 15:24

Jeg er også vant til at Ole har rød lue, Dole har blå og Doffen har grønn.
Men for et par år siden leste jeg en historie eller artikkel, eller hva det enn var, hvor Ole hadde blå lue, Dole grønn og Doffen rød. Tror det var den rekkefølgen, men etter det ble jeg i hvertfall veldig forvirret.

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

04.06.2004, 22:59

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.