Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Pluto i fokus

Andeby Online > Diskusjonsforum > Pluto i fokus

Gå tilbake til forumoversikta ...

http://www.aftenposten.no/viten/article1434159.ece

Pluto – vår minste og ytterste planet i solsystemet – ble i går stemt ut av planetrekken og blir plassert i den nye kategorien dvergplanet. Dermed har vi bare åtte fullverdige planeter i solsystemet.

Vet noen her om dette får følger for Mikkes hund? Får den nå nytt navn?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.08.2006, 21:31

Spoersmaalet er vel heller om Pluto skal stemmes ut av rekken av Disney-figurer. Eller at man finner ut at han egentlig ikke er en hund, noe man har trodd i over 70 aar. ;-)

Nestor Burma
43 år, Trondheim

24.08.2006, 21:40

<HUMOR>
Mine venner i Disney™ er innkalt til styremøte for å ta tak i denne meget viktige saken. Hvis dagens katastrofale avstemning ikke lar seg reversere så vil Mikke sin hund i tegneserien få både nytt navn og fjes.

I følge mine vel informerte venner i Disney™ så vil de ære sine trofaste norske lesere som kjøper blader og pocketbøker alt for dyrt, med å kalle hunden opp etter en norsk kjendis.

Min kilde sier at det er over 90% sjanse for at Pluto blir erstattet av

http://en.wikipedia.org/wiki/Knut_Jørgen_Røed_Ødegaard

Dette er det minste vi kan gjøre ovenfor så mange trofaste fans som i alt for mange år har ventet forgjeves både på julekalendere, og betalt blodpris til grådige mellomledd, kommer den offisielle uttalelsen fra Disney™ til å være .

</HUMOR>

Dessuten må da både Mikke Mus og hans hund Pluto være steindød for flere tiår siden :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.08.2006, 21:42

Det som før het planeten Pluto, vil vel nå bli den lille dvergplaneten Pluto. Kanskje Pluto må tegnes om til en liten puddel? :-O

(takk for opplysningen om at Pluto ikke er en planet, forresten, det hadde jeg faktisk ikke fått med meg)

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

24.08.2006, 21:42

Pluto har altså blitt en dvergplanet, eller //pluton.// Det er oppdaget andre plutoner også, og man regner med å finne enda flere i fremtiden. Hva skal så dette bety for hundebestanden i det Musiske hjem? Har den gamle gutten funnet seg en make og gått i gang med å sette nye små plutoer til verden?

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

24.08.2006, 23:06

Personlig synes jeg Pluto kunne beholdt planetstatusen - både av historiske årsaker, og fordi den er den klart største av disse dvergplanetene eller plutonene. Men dette ble jo veldig off topic...

Mikkes Pluto bør selvsagt få familie med mange små pluto(n)er nå, for å reflektere denne endringen i planeten - beklager, //dvergplaneten// - Plutos status. :-)

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

24.08.2006, 23:33

Ruben V. skreiv:

Personlig synes jeg Pluto kunne beholdt planetstatusen - både av historiske årsaker, og fordi den er den klart største av disse dvergplanetene eller plutonene.

Nei, den største dvergplaneten er 2003 UB313. (De siste tre sifrene her får stå som alibi for dette innleggets relevans på AOL.)

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

24.08.2006, 23:44

OK, da er jeg ikke riktig oppdatert. Rett skal være rett, som Arne Scheie ville ha sagt. :-)

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

25.08.2006, 00:21

På innslaget i Dagsrevyen i går vedr. denne saken viste de et filmklipp fra verdenskongressen i Praha. Da kunne vi se at en av paneldeltakerne på podiet hadde en tøyfigur av Pluto (Disneys hund) i hånden – en liten påminnelse om Disney sin store kulturelle innflytelse i denne verden.

Det er også verd å merke seg at Pluto (den tidigere planten) ble oppdaget i 1930 og at Pluto (Disneys hund), som dukket opp første gang (ikke navngitt) i filmen ”The Chain Gang” (1930), fikk døpenavnet sitt i filmen ”The Moose Hunt” (1931). Tilfeldighet?

Aquila

25.08.2006, 08:39

Aquila skreiv:

Det er også verd å merke seg at Pluto (den tidigere planten) ble oppdaget i 1930 og at Pluto (Disneys hund), som dukket opp første gang (ikke navngitt) i filmen ”The Chain Gang” (1930), fikk døpenavnet sitt i filmen ”The Moose Hunt” (1931). Tilfeldighet?

Ikke i følge Wikipedia;

http://en.wikipedia.org/wiki/Pluto_%28Disney%29

Pluto was named after the dwarf planet Pluto which was discovered in 1930, the same year that the character was introduced, and thus is indirectly named after the Roman god of the underworld.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

25.08.2006, 09:47

Kan dere ikke se for dere Mikke som roper på 134340?

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

15.09.2006, 23:56

Haha!

1800

16.09.2006, 12:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.