Andeby Online > Diskusjonsforum > Biler (litt O.T.)
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Jeg skal se filmen Biler, og jeg gleder meg. Faktisk bestemte jeg meg for å se den da jeg så traileren, (så Disney hadde ikke behøvd å bruke gigantiske summer på å markedsføre den for min del, altså).
Biler må jo være en av de mest markedsførte Disneyfilmen når det gjelder produkter den dukker opp på, jeg finner den på frokostblandingspakkene, i kindereggene, som lørdagsgodtepose, på samlekort, matbokser, som lekebiler (selvfølgelig) i alskens størrelser og tv-spill, for å nevne noe. Andre filmer har også hatt mengder av spinoff-effekter, men denne filmen yngler jo mer av dem enn noensinne.
Jeg husker da Toy Story kom, jeg ville ha alt av slike ting, var helt vill etter den filmen. Med Biler har jeg moderert meg litt (kindereggene måtte jeg ha), men jeg kan tenke meg hvordan det er å være foreldre til en åtteåring i disse tider :)
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
19.08.2006, 12:51

Eller 1 femåring og en niåring, begge gutter, for ikke å snakke om en trettisjuåring som er like gæærn som gutta.....Har faktisk etpar av lekebilene i hylla selv, og flere skal det bli.
Var å så den i går på kino faktisk! En enormt bra film, selv for meg som er 37. Humor så det holder for både voksen og barn, en flott historie og noen uforglemmelige karakterer. Og landskapet rundt byen.....Fantastisk.
Gjør dere selv den tjenesten og gå å se filmen, enten du er 4 eller 77 år. Og alle mellom selvsagt..

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
19.08.2006, 19:14

Det beste er jo at de har fått lov til å bruke ordentlige bilmodeller i filmen. Selv har jeg kjøpt lekebil med Filmore, folkevognbussen, han ser passe herlig ut :)
MatsGull
20 år, Kongsvinger
19.08.2006, 19:20

Oi! Så de kan leke seg med ekte bilmerker? Hvilke merker er representert?
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
20.08.2006, 14:46

Tja, Mercury ,Fiat 600, Plymouth superbird, VW transporter ,Willys jeep, Chevrolet Impala, Hudson Hornet, Porche Carrera, T-Ford, Mack lastebil,Dodge Van, Hummer...og massevis av andre mer eller mindre kjente biler.
whitesand
39 år, Kristiansund
20.08.2006, 15:23

Så filmen i dag. Kanon-film, altså!!!
Ambefales på det sterkeste. Både morsomme og rørende scener i filmen! Disney Pixar er konge!
Selv har jeg kjøpt 20 små modellbiler fra filmen. Mangler bare gamle Lizzie. (så godt som umulig å få tak i
) Hun i kassen begynte å lure da jeg kjøpte såpass mange
MicMac
17 år, Oslo
20.08.2006, 19:19

Jøjemeg! Har du et bilde av bilene som du vil dele? :)
MatsGull
20 år, Kongsvinger
20.08.2006, 19:41

MatsGull skreiv:
Jøjemeg! Har du et bilde av bilene som du vil dele?
Ja, kan godt det
[IMG=http://domene.com/cars.jpg]
Innlegget blei sist redigert 21.08.2006, 12:38 av MicMac
MicMac
17 år, Oslo
21.08.2006, 12:37

MatsGull skreiv:
Jeg skal se filmen Biler, og jeg gleder meg.
Du har all grunn! Knallbra film!
Men... Av prinsipp ser jeg sånne kun på originalspråket. Jeg synes dubbingen til norsk ødelegger alt...
Men på engelsk er den bare KANON bra!
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
21.08.2006, 17:49

GPLongford skreiv:
MatsGull skreiv:
Men... Av prinsipp ser jeg sånne kun på originalspråket. Jeg synes dubbingen til norsk ødelegger alt...
Det kan jeg tenke meg den er ja. Men med 2 unger, så må man bare ta til takke med den norske inntil den kommer på DVD.
Mange norske versjoner er direkte pinlige, men denne her var faktisk ikke så aller verst.
whitesand
39 år, Kristiansund
21.08.2006, 18:07

I dag kjøpte jeg forresten en knalltøff "Biler"-matboks, så jeg skal ikke påstå at markedsføringen er helt bortkastet :)
MatsGull
20 år, Kongsvinger
25.08.2006, 19:10

Uten å spoile noe, kan jeg vel si at som bilag til DD nr.35 som kommer på mandag, kommer "Biler" i tegneserieutgave. Definitivt ikke noe som kommer opp mot selve filmen, men likevel, bladet har ikke vært ute av hendene til ungene siden det kom i hus idag.
At markedsføringen virker er det ikke tvil om, jeg vurderer sterkt å bestille "Cars"- modeller fra utlandet...(Lightning McQueen i skala 1/24 f.eks
)
Innlegget blei sist redigert 25.08.2006, 22:32 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
25.08.2006, 22:30

GPLongford skreiv:
MatsGull skreiv:
Einig i at originalspråket i dei fleste tilfeller passar best, men no til dags er ikkje norsk teknefilm dubbing så hakkande gale, synest eg. Har ikkje sett Cars wnno, men siden bl. a. Martin Schanche og Jan Erik Larssen er med i den norske versjonen skal eg sørge for å få sett den på begge språk.
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
27.08.2006, 02:51

Kristian Rødvand skreiv:
Har ikkje sett Cars enno, men siden bl. a. Martin Schanche og Jan Erik Larssen er med i den norske versjonen skal eg sørge for å få sett den på begge språk.
He, he, Martin Schanche er en fin mann som ikke lar seg pille på nesen sånn uten videre. Joda han bidrar helt sikkert positivt i forbindelse med denne filmen. Håper han får bruke sitt vanlige saftige språk. 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
27.08.2006, 12:58

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
27.08.2006, 13:19

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Det første eg forbinder med Martin Schanches «vanlige saftige språk» er definitivt ikkje barnefilm.
Det kan nok være, men det ville jo krydret dubbingen for voksne seere. 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
27.08.2006, 13:58

Han (Martin S) hadde heldigvis ikke så mange linjene og si i filmen. Jan Erik Larsen gjør en god jobb, det gjør parhestene Jon Herwig karlsen og Kjell Kristian Rike også.
Innlegget blei sist redigert 27.08.2006, 14:36 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
27.08.2006, 14:35

Bestemte meg egentlig for å la være å se denne filmen da jeg så traileren, syntes ikke den virka som min type film i det hele tatt. Men igår fikk vi sett den her i nord også, og inntrykket om at dette var en sånn halvgod, litt tam film forsvant raskt. Skikkelig glad-film, måtte jo bare elske den
Så takk til alle dere som har anbefalt den her i forumet, uten dere hadde jeg sannsynligvis gått glipp av en herlig filmopplevelse!
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
Innlegget blei sist redigert 30.08.2006, 10:55 av krice
krice
24 år, Tromsø
30.08.2006, 10:54

Nå har jeg sett den selv, og jeg har fått meg en ny favorittfilm. Pixar har en oppskrift som alltid fungerer.
Dubbingen er faktisk god, flott at den bondske sørstatsdialekta er erstattet med totning, men originalen må jo sees når den kommer på DVD.
MatsGull
20 år, Kongsvinger
04.09.2006, 19:28

Kven er det som blir dubba av Schanke eigentleg? Eg var bombesikker på at det måtte vera Chick, men skal ein tru dei norske namna i teikneserieutgåva kan det jo sjå ut som om han dubber King. (eg trur at han kunne ha passa veldig godt som Chick, men stiller meg tvilande til han som King ... Chick både ser ut som og oppfører seg som Schanke!)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.09.2006, 20:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.