Andeby Online > Diskusjonsforum > Secrets
Gå tilbake til forumoversikta ...

Av en eller annen grunn er ikke William Van Horn-historien Secrets som sto i Donald Duck & Co 11/1999 indeksert i Inducks. Er det noen her med det bladet som gidder å sjekke hva den norske tittelen er?
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Tommy
24 år, Odda
13.08.2006, 20:03

"hemmeligheter" ganske enkelt...
Forøvrig en meget spennende og velskrevet historie.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
13.08.2006, 20:05

Jeg la til historien nå, og den kan ses på COA fra i natt. Basert på dansk og svensk utgivelse gjettet jeg at historien sto mellom krimgåten "Mikke og Langbein - best i klassen" og "Bare en drøm". Kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Einar
22 år, Vennesla
14.08.2006, 00:22

Det er herved bekreftet, Einar
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 14.08.2006, 00:44 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
14.08.2006, 00:42

whitesand skreiv:
"hemmeligheter" ganske enkelt...
Forøvrig en meget spennende og velskrevet historie.
Så enig, så enig 
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
15.08.2006, 15:14

Eit liknande spørsmål ... Eg ser at historia //Snore// //Losers// av Van Horn (KD 0890) stod i svensk Musse Pigg 11-12/1992. Historias første rute ringer òg ei bjelle, så eg har ein mistanke om at eg har lest denne på norsk ein gong. Nokon som har tilgong til Mikke-blader frå seint 1992 som kan sjekke opp kvar denne historia står, og kva den norske tittelen er?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
16.08.2006, 22:32

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Eg ser at historia //Snore// //Losers// av Van Horn (KD 0890) stod i svensk Musse Pigg 11-12/1992. ... Nokon som har tilgong til Mikke-blader frå seint 1992 som kan sjekke opp kvar denne historia står, og kva den norske tittelen er?
MM 12/1992, //Onkel// //Skrue:// //Dyrekjøpte// //drømmer.//
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Innlegget blei sist redigert 17.08.2006, 14:09 av Øystein Skartsæterhagen
Øystein Skartsæterhagen
22 år, Trondheim
17.08.2006, 14:00

Jeg ved ikke om mit emne ligger for langt fra overskriften. Jeg synes, at William Van Horn skriver nogle meget sjove historier. Når man har vænnet sig til hans særprægede tegnestil, er han også en god tegner.
Det var vældig hyggeligt at genlæse hans historier i HoF, de fleste har jeg ikke læst siden de stod i de amerikanske Gladstone-hæfter.
Jeg håber at Hall of Fame vil fortsætte med hans historier. Gerne som en komplet samling. Det bliver så ikke en strengt kronologisk udgave, men det får være sådan.
for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.
Benadikt
49 år, Færøyene
17.08.2006, 14:13

Etter å ha lest samtlige av Van Horns ikke-Disney tegneserier i forbindelse med den kommende Van Horn-biografien, må jeg si at jeg er blitt enda større Van Horn-fan enn tidligere. Mannen er genial! Possibleman er seriøst noe av det morsomte jeg har lest innenfor tegneserier!
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Innlegget blei sist redigert 17.08.2006, 16:10 av Tommy
Tommy
24 år, Odda
17.08.2006, 16:10

Tusen takk, Øyvind!
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
17.08.2006, 17:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.