Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Gottfredson-indeks

Andeby Online > Diskusjonsforum > Gottfredson-indeks

Gå tilbake til forumoversikta ...

Beklager hvis dette har vært oppe før, men jeg lurer på om forumet kan hjelpe meg med følgende:

Det gjelder Floyd Gottfredsons dags-striper, og spesielt de lange, spennende fortsettelseshistoriene fra 30- og 40-tallet. I påvente av Gottfredsons samlede verker, som er omtalt i en annen tråd, prøver jeg å skaffe meg en oversikt over hva jeg har og hva jeg mangler. Derfor lurer jeg på om det finnes noen samlet indeks for alle historiene og når de sto i avisen? INDUCKS har, såvidt jeg kan se, bare indeksert de seriene som er utgitt i blader eller bøker.

Gladstone trykket opp mye Gottfredson. Disse seriene hadde ingen vanlig historiekode, men i stedet sto det angitt hvilket tidsrom serien ble publisert, for eksempel 10 august til 23. oktober 1933. Jeg har alt som Gladstone utga, så disse seriene har jeg god oversikt over. Men så var det alle de andre da, de som bare er utgitt i bøker eller aldri har vært trykket opp. Noen som vet noe om disse?

Hvis det ikke finnes noen slik indeks, kommer jeg til å lage en så langt jeg klarer og gjøre den tilgjengelig her.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 02.08.2006, 11:30 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

02.08.2006, 11:20

Byron Erickson sammanställde ett lysande index över alla följetongerna 1930-55 i boken Mickey Mouse in Color - med datum, titel, en kort synopsis och alla manussförfattare, tecknare och tusjere (inkl. datum för alla serieskaparnas insatser). Köp boken, den är definitivt värd att ha. Annars kan jag skicka fotostatkopior.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

02.08.2006, 12:31

Jan Roar Hansen har også utgitt et felles indeks (i 1998) over Paul Murry og Floyd Gottfredson sine serier, dvs. når det gjelder Gottfredson er det kun de lenger fortsettelsesseriene i både dagsstripene (1930 – 1955) og søndagssidene.

Her er ellers en link til en oversikt over de fleste (papir)indekser som er laget over Disney tegneserier (”Index over indexes”):

http://inducks.org/bolderbast/xioverv.html

Bare klikk på det enkelte forfatternavn - evt. landene i kolonnen til venstre - for nærmere detaljer.

Innlegget blei sist redigert 02.08.2006, 14:25 av Aquila

Aquila

02.08.2006, 14:23

germund skreiv:

Annars kan jag skicka fotostatkopior.

Tusen takk for tilbudet. Jeg sender privat melding.
Og Aquila skreiv:

Her er ellers en link til en oversikt over de fleste (papir)indekser som er laget over Disney tegneserier (”Index over indexes”):

Aha. Noe sånt har jeg vært ute etter. Takk! Jeg har bokmerket den og kommer til å se nærmere på den i kveld.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 02.08.2006, 15:39 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

02.08.2006, 15:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.