Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Gottfredson og Barks komplett på amerikansk?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Gottfredson og Barks komplett på amerikansk?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Fant følgende på nettet:

DISNEY ARCHIVES FROM GEMSTONE IN THE OFFING?
Posted at 8:00 PM by gormuu

Short answer? Yes. Long answer? Be patient.

In my further discussions with Gemstone, I asked if there were any plans to release a comprehensive hardcover archive of Carl Barks' Duck material. Currently, foreign markets in Norway, Sweden, Germany and Denmark are getting lovely hardcover reprints of all the Barks Duck material in chronological order, and while those fans are just ducky right now, their release in Europe is getting in the way of a domestic US release. Within a couple years, however, that will change. Once the non-interference arrangement with European licensees elapses, the decks will be clear for US release, and that will likely be in 2008.

And just to repeat: we'd be getting chronological Barks Duck releases, in color, in hardcover. If this news doesn't make you quack with joy, check out the next news update:

Are you a Floyd Gottfredson mouse fanatic? Gemstone will have you covered, too! They're in the planning stages of a similar initiative to cover Floyd Gottfredson's seminal work on Mickey Mouse strips, which began back in 1930! This is about all there is to say about this project right now, but as soon as there is more info to pass on, I'll let you know!

Hentet fra denne siden:

http://www.marvelessentials.com/current_news.html

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

25.07.2006, 19:12

Oh Joy!!! Mye godt i vente. Dette kan bety i ytterste konsekvens at flere tegnere/forfattere vil bli utgitt i sin helhet i løpet av årene som kommer.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

25.07.2006, 21:40

Krydser virkelig fingre for at Gottfredsons historier bliver samlet. Det har han virkelig fortjent. Nu hvor jeg abbonerer på CBSV, tror jeg ikke jeg vil købe de nye udgaver. Så hellere de gamle S/H udgaver.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

25.07.2006, 22:53

Det interessante med Gotfredson er vel om alle stripene blir trykket usensurert. Det er ganske mye grove karikaturer og spill på klisjéer i de tidligste stripene, og ikke minst "Treasure of Mook" fra den senere perioden.

1800

26.07.2006, 16:52

Vil aldri skje at de stripene kommer ut usensurert, ihvertfall ikke uten ""Hi I am Leonard Maltin"" foran hver eneste stripe. Men jeg håper i det lengste, og jeg har tatt feil før.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.07.2006, 01:30

Kommer de bara ut kan jag leva med "Maltins" kommentarer. Jag skulle ändå vilja ha kompletterande texter som sätter in stripparna i ett historiskt sammanhang.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

31.07.2006, 09:51

Det finnes dog en piratutgave av Gottfredson frem tom. midten på femtitallet. Der er alt usensurert. Et relativt begrenset opplag, men det hender at den dukker opp på web-auksjoner.

1800

07.08.2006, 15:09

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.